לקראת הפרידה בין גולדמן וזרמון: הזר"ג לא ממש קובע
צהלות השמחה שנשמעות בימים האחרונים מכל פינה בענף הפרסום עקב הפרידה (הצפויה מראש) של זרמון וגולדמן, לא מפתיעות אותי. מדובר בזוג שעולם הפרסום אוהב לשנוא, ואם צמד המילים "אוהב לשנוא" נראה לכם לא ברור - כנראה שכבר לא תפענחו את ה-DNA (הפשוט למדי) של הביצה הזו.
אין בי שמחה לאיד על התפרקותו האפשרית של המשרד. אני מכיר את הצמד זרמון וגולדמן שנים רבות, וכרבים אחרים גם אני טיפחתי בתחילה אנטגוניזם כלפי ההתנהלות הבינאישית, שבמילים עדינות ניתן לכנות אותה וולגרית, של הצמד הזה. עם הזמן למדתי גם להכיר את המקצועיות והקריאטיביות של הצמד, שהתעקשו להישאר "הילד הרע" של עולם הפרסום, גם שכבר גדלו וקיבלו ייצוג של סוכנות פרסום בינלאומית - DDB.
אבל האם החספוס המוגזם והלעיתים סקסיסטי של הזוג הזה הוא שגרם להדרדרות בשנים האחרונות? מסופקני. האם היחסים האישיים בין השניים דרדרו את המשרד ואת התקציבים? אולי היה להם חלק קטן, אבל בהיסטוריה של עולם הפרסום יש זוגות רבים שמתקשרים ברמה פחותה בהרבה, ועדיין מצליחים לעשות עסקים. כך לדוגמא דוד טמיר ז"ל כמעט ולא דיבר, במשך שנים ארוכות, עם שותפו רוני כהן.
הצמד: אילון זרמון והדר גולדמן
מעבר לסיפור בקנטינה, הקללות, ניבולי הפה, וההשתטות לעיתים שמאפיינת "ילדים רעים" באשר הם, נראה כי מה שגרם באמת לירידה של המשרד, היא התנהלות מקצועית לא נכונה של המשרד. בסופו של יום, נראה שזו גם היתה אבן המחלוקת העיקרית בין אילון להדר. הכישרון הפרסומי שלהם לא מוטל בספק, ולראיה עשרות קמפיינים מוצלחים הן ברמה השיווקית והן ברמה הקריאטיבית, שהעמיד המשרד בשנות קיומו ללקוחות רבים. אבל בדרך, עם האוכל בא התיאבון, והתיאבון המופרז של השותפים לגודל - אכל את כל הכישרון הזה מבפנים, ומה שנותר ממנו זה רק רוח וצלצולים במדורי הרכילות.
כעיתונאי שליווה את הצמד שנים רבות, אני יכול להעיד שהתאווה שלהם לגודל ולעוצמה, העבירה אותם לא אחת על דעתם. כך, כל שנה בזמן הסיכומים השנתיים של יפעת בקרת פרסום, ידענו, אני ונתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, כי נקבל טלפון "צבעוני" מאחד מהשניים. כל שנה הם לא אכזבו. ה"עשירייה", הפכה למטרה, לחזות הכל. על מנת להגיע אליה היו מוכנים בזרמון גולדמן לעשות הכל: לקחת מכרזים שאין סיכוי בעולם להרוויח מהם משהו (חברת החשמל, הרכבת), להתקשר בייצוג עם חברת פרסום בינלאומית בהסכם שכמעט ולא מביא שום נכס ממשי (בתקציבים) למשרד לבד מזוהר, ולנסות ולייצר תנועת תקציבים על ידי רעש תקשורתי מוגזם.
בדרך, שכחו השניים אם מה שהם אוהבים ואת מה שהם באמת טובים בו: לעשות פרסום. אפשר לעשות פרסום טוב, להרוויח יפה, ולקבל חופש קריאטיבי גם אם אתם לא ב"עשירייה". יותר ויותר מפרסמים כבר הפסיקו בשנים האחרונות לבקש את תנאי הסף הבלתי מקצועי בעליל של להיות ב"עשירייה". אפשר למשוך לקוחות גם בלי להבטיח להם רכש מדיה בתנאים טובים יותר מאלו שמשיגים מקאן ומדיה קום - גם הלקוחות יודעים שזה בלתי אפשרי. בסופו של יום, הפכו זרמון וגולדמן לזנב המושמץ של האריות, במקום להישאר הנמרים שהיו.
באופן אישי חבל לי. אין בי שמחה לאיד. מדובר בשלושה אנשים מוכשרים (גם גיא וינברגר, המנכ"ל החדש, בהחלט נכנס למשבצת של הכישרון, פחות של הפוזה) שאיבדו את הדרך כי ראו רק את היעד - הלא נכון. אבל אולי, הפרידה הכל כך מתוקשרת הזו בין השותפים תביא לזעזוע שהמשרד הזה היה צריך. יקח מי שיקח את המושכות ואת המשרד, אני מקווה בשבילו שישכיל להבין שבדיוק כמו בראשי התיבות הלא ממש מחמיאים שקיבל המשרד מ"אוהביו" השונים, זר"ג, הגודל - לא ממש קובע.
הכותב הוא סמנכ"ל השיווק בחברת TX MEDIA ושימש בעבר כמנהל התוכן בקבוצת קו מנחה המפעילה את אתר אייס
- 14.למה שתהיה לך בכלל שמחה לאיד? (ל"ת)אידה 21/02/2012 10:14הגב לתגובה זו
- 13.אח אורי, כשאתה רק רוצה לעבוד... ניתוח משובח! (ל"ת)גיילי 19/02/2012 11:11הגב לתגובה זו
- 12.ניתוח מעולה (ל"ת)13/02/2012 19:00הגב לתגובה זו
- 11.הגיע הזמן שהמשרד הזה יסגר ! (ל"ת)אחד שעבד שם. 13/02/2012 17:04הגב לתגובה זו
- 10.אורי 13/02/2012 16:23הגב לתגובה זוצודק אורי רודריגז בניתוח. אבל צריך לעשות אבחנה בין שני השותפים. למרות אישיותו הבעייתית, הכשרון הגדול הוא גולדמן. זרמון שנים היה לבד ולא ראינו לאן הגיע לבד. ברגע שגולדמן נכנס, המשרד התחיל לקבל פנים וזהות. טוב או רע זה לא העניין. לכן, גם אם הדר הבעייתי יילך - לזרמון אין שום ערך מוסף אמיתי בעולם הפרסום המודרני. הברנז'ה לא תפרגן, אבל מעטים משרדי הפרסום שיודעים לבנות מותגים. פוקס וללין - אלה עבודות יפות מאד. לטוב ולרע זרמון גולדמן - משרד של פרסומאים אמיתיים. חבל.
- 9.13/02/2012 15:56הגב לתגובה זואולי כי לא עבדתי איתם בשיא תהילתם התרשמותי היא שיש שם צוות עובדים מהטובים שיש, בזה אין ספק.. אני חושבת שמהות הבעיה היא שלמשרד יש אוריינטציה מאד קריאייטיבית והרבה פחות מוטת לקוח= תקציבאות. יש פלנינג חזק והרבה קריאייטיביות אבל תחלופת כוח אדם גדולה . יותר מידי צוותים מטפלים באותו לקוח
- חחח את לא לקוחה... את נשמעת מהתחום (ל"ת)מיכל 13/02/2012 16:14הגב לתגובה זו
- 13/02/2012 19:05לפחות היית בוחרת במינוחים קצת פחות, איך אגיד? פרופסיונאליים....
- 8.ריספקט 13/02/2012 15:48הגב לתגובה זווריספקט
- 7.מהענף 13/02/2012 14:52הגב לתגובה זולכל היותר הכיר העיתונאי איזשהי פאסדה יחצנית ציבורית מלוקקת אותם אהבו השניים להציג. הפנים האמיתיות,אלו שהכירו העובדים וגם הלקוחות היו אחרים לחלוטין ,פנים של שרלטנות,חוסר מקצועיות,רדיפת בצע ורוע לב. אין בלי אפלו גרם אחד של צער על התפרקות המשרד הזה.הצער היחיד שלי הוא שזה לא קרה קודם
- גיל 13/02/2012 15:16הגב לתגובה זוחמד הזה. אתה יכול להסכים איתו או לא, ולחשוב מה שאתה רוצה על זר"ג, אבל מהיכרותיח איתו (רודריגז) יש לו המון שעות זר"ג והוא ראה דברים מעבר ליחצ. לא בא כאו לסנגר על זר"ג, אבל בכל זאת: שרלטנות? יחס לעובדים? יחס ללקוחות? רוב המשרדים בביצה לוקים בזה. אני יודע, עבדתי בחלקם
- 6.פירסומאית 13/02/2012 14:15הגב לתגובה זוכתבה מדוייקת ונכונה. כל הכבוד על הניתוח מצב והסתכלות נבונה . עצוב לי עבור העובדים במשרד.
- 5.אחד שיודע ? בולשיט 13/02/2012 14:11הגב לתגובה זואחד שיודע - בזמן שאתה כותב מדירתך הפיצפונת והדלוחה על כך שהאמת יצאה לאור - תחשוב על כך שאין לשמוח לאיד על נקודות נמוכות בחייו של אדם , הן מקצועית והן בינאישית . שמור את דעותייך הקטנות והלא מעניינות עקב זה שלא קיבלו אותך לראיון עבודה במשרד - לעצמך .
- 4.כפרות 13/02/2012 13:17הגב לתגובה זואו שתמשיך לכתוב נפלא כהרגלך..
- 3.אחד שיודע 13/02/2012 12:57הגב לתגובה זואיזה כיף לשמוע :-) ממש עשה לי את היום. האמת יצאה לאור - צמד כישלונות שהטיל צל של בריונות על עולם הפרסום. אי האכפתיות והניצול שלהם הוציאה שם רע לענף שבו נותרו עוד כמה שאכפת להם.
- דנה 13/02/2012 12:58הגב לתגובה זוקשה לאנשים לפרגן
- 2.בת 13/02/2012 12:52הגב לתגובה זואולי סוף סוף נראה פחות פרסומות שמשדרות סקס
- 1.היה שם 13/02/2012 12:44הגב לתגובה זועם לכתו אל עולם התיאטרון החלה הנפילה.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.