תכנית כחלון אושרה פה אחד: מס הרכישה על דירות להשקעה יעלה ל-8%-10%

הממשלה אישרה את התכנית ששמה על הכוונת את המשקיעים: לפי האוצר תוביל לירידה של 35% ברכישות
משה כחלון נדל"ן, צילום: לילך צור; עמית אופק
סנונית ראשונה לתכנית של שר האוצר משה כחלון לטיפול במשבר הדיור: היום אישרה הממשלה פה אחד את העלאת מס הרכישה לרוכשי דירות להשקעה בשיעור של 8%-10%.
המטרה של תכנית העלאת מס הרכישה היא לרסן את הביקוש להשקעה בדירות תוך הפיכת ללא כדאית. לפי המתווה של ההחלטה על דירות בשווי של עד 4.9 מיליון שקל ישולם מס רכישה של 8% ומעל סכום זה ישולם מס של 10%. כיום עומד מס הרכישה על דירות להשקעה על 5% לדירות במחיר של עד 1.16 מיליון שקל, שהם כ-58 אלף שקל והוא עולה בהדרגה עד לשיעור של 10% על החלק היחסי בדירות יוקרה במחיר הגבוה מ-16 מיליון שקל.

המשמעות של העלאת מס הרכישה היא שעבור דירה בשווי מיליון שקל יעמוד על 80 אלף שקל, לעומת 50 אלף שקל לפי המתווה הקודם.

להערכת האוצר, העלאת מס הרכישה והתייקרות הדירות בעקבותיה תוביל לירידה של 35% בהיקף הרכישות מצד משקיעים.

מומחי נדל"ן וכלכלנים מתחו ביקורת חריפה על הצעד של העלאת מס הרכישה, אשר לדבריהם תרע משמעותית את מצבם של שוכרי הדירות אשר כעת יאלצו לשלם שכר דירה גבוה יותר. פרופ' אביה ספיבק, לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל ומי שייעץ לאנשי המחאה החברתית, אמר בראיון ל-BizportalTV ש"העלאת מס הרכישה תזעזע את השוק".  


"הצעדים שנעשים בראייה קצרת טווח יכולים להסב נזק", אמר אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש ל-Bizportal. "אני חושב שהעלייה במס הרכישה על המשקיעים היא חדה מדיי. 30% מהישראלים גרים בשכירות והעלאת מס הרכישה תגרום למחסור בדירות להשכרה ולעלייה בשכר הדירה, זה עשוי לחזור כבומרנג ולפגוע בכולנו בעוד מספר שנים. בנוסף, הניסיון להוריד את המחירים באמצעות 'מחיר למשתכן' רק יגביר את הביקושים ויגרום לפעולה ההפוכה – עליית מחירים".

ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אמר: "זוהי מכת מוות ניצחת לשוק משקיעי הדירות. היא תגרום לכל המשקיעים למשוך את ידיהם מהדירות, תקטין באופן דרמטי את מלאי הדירות הנמצאות בשוק, ובמיוחד באיזור הביקוש בתל אביב וגוש דן ותגרום מיידית להאמרת מחירי השכירות. כחלון במו ידיו יפגע דווקא בצעירים וחסרי הדירה, אותה אוכלוסיה שהוא מבקש לעזור לה, כביכול. גם עצם העלאת מס הרכישה באופן דרמטי הינה פעולה לא סבירה בעליל שהציבור לא יוכל לעמוד בה והפיאסקו של המע"מ אפס שהיינו עדים לו אשתקד, יהיה כאין וכאפס מול הנזק שהיא תגרום לשוק הדיור. התחזית שלי: עלייה מיידית במחירי הדירות באיזור הביקוש. עלייה מידית במחירי השכירות. מה טוב ייצא מכך?"

       
תגובות לכתבה(150):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 97.
    דירה להורים
    צפוני 01/11/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני 10 שנים קניתי מההון הקטן שלי דירה קטנה מאוד להורים בעיר צפונית על חשבון דירה בשבילי, היום אני בן 45 וסוף סוף גייסתי עוד הון קטנטן לקנות דירה קטנה לעצמי, מס רכישה מיותר, גזל נוסף, יש כ"כ הרבה מקרים שהם לא להשקעה. פשוט חלמאות נוספת, החלטה שלא תוזיל אלא תיצור בעיות אחרות בעתיד. שוב פוגעים גם בחלשים.
    סגור
  • אותו הסיפור כמוך.. ייאוש (ל"ת)
    קרן 01/06/2016 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 96.
    כחלון = הריסה בגימטריה (ל"ת)
    מאמין 15/06/2015 22:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 95.
    קח קח קח קחל קחלו קחלון (ל"ת)
    אוי אוי אוי 15/06/2015 22:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 94.
    רציתי לשאול כמה מס אשלם על רכישת עוד אוהל 2X2 (ל"ת)
    גר באהל 15/06/2015 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 93.
    ההבדל הוא 3%. . לא ישנה כל כך הרבה (ל"ת)
    שרון 15/06/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אנחנו חיים בשקלים לא באחוזים (ל"ת)
    שקלון 15/06/2015 22:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 92.
    כל מי שקורא להעלאת מיסים סובל ממחלת נפש. למחלה הזו
    חרות או מוות 15/06/2015 08:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קוראים קנאה ורוע
    סגור
  • 91.
    פחות דירות להשכרהjQuery20306709492283407599_1434340131534? שטויות!!!!
    מיכאל 15/06/2015 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל הטוענים שהשוכרים יפגעו מאכילים אתכם שטויות המשוואה מאוד פשוטה. כזה נכון שיהייו פחות דירות להשכרה , אבל גם פחות ביקוש בהשכרה, כי כל אותם הזוגות הצעירים יוכלו לקנות דירה במחיר שפוי. לא מקטינים את סך ההיצע של הדירות!!!
    סגור
  • 90.
    אל תשכחו לכבות את האור (ל"ת)
    זזתי 15/06/2015 02:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 89.
    אני נכה משקיע נדלן
    אבי 15/06/2015 02:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני חולה במחלה חרונית לא משנה השם כרגע אני משקיע בנדלן למה כי אני צריך כסף לחיות כי מקצבה של 2200 שקל אי אפשר לחיות אפשר לחשוב כמה דירות יש לי 2 כולה בקושי שכר חציוני יש לי מבקש לדאוג לנכים זה פשוט בושה מה שקורה פה
    סגור
  • 88.
    ארץ אוכלת יושביה הייתה ותיהיה
    מסקנה בפעם המי יודע 15/06/2015 01:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או מנהיגים מרושעים והנכים אוכלים חצץ
    סגור
  • 87.
    יש המון מגיבים חכמים(אידיוטים)שרק מותחים ביקורת (ל"ת)
    יעקב 15/06/2015 01:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 86.
    בקרית ביאליק בונים שכונה .....
    עודד 15/06/2015 01:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחלון למה לקחתם ייקרתם את הקרקע ב-70.000 ש"ח והגדרתם אותה אדמה סלעית שהפיתוח שלה יקר כשהאדמה היא חולית ומישורית????? הכל חרטא את תיקנו בתים ותיראו שהמחירים ירדו ..... ממשיכים למכור לוקשים .....
    סגור
  • 85.
    העיקר הבטיח 20-25% , איזה רמאי!
    שימי 15/06/2015 00:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    8% במקום 5% זה לא מה שימנע ממשקיעים לקנות דירה, כחלון אתה חרטטן!
    סגור
  • 84.
    כחלון בובה של ביביניהו... או. עוד שר אוצר שלא למד חלחלה
    ALFA 14/06/2015 23:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז הוספת עוד מס... לא נורא נפיל אותו על השוכרים..... אבל רגע באמת כחלון אתה באמת רוצה להוזיל ??? יאללה "תתפרע" בהפשרת קרקעות !!! היזם הזוכה לא בהכרח היקר מכולם... ככה באמת תוזיל את הבניה ו... כן תציף את השוק בפועלים זרים... י היום כל בנאי-רצף-טייח חושב שהוא פרופסור והמחירים בהתאם , אגב !! לידיעתך !! פועל זר לא חייה להרוויח משכורת מינימום . אם בארץ מוצאו שכר ממוצע 350 דולר , אזי המשכורת שלו צריכה להיות יותר כדי שיהיה לו תמריץ לבוא אבל ממש לא חייבים לשלם כמו לישראלים , אבל.. כן לדאוג להם למגורים נורמליים
    סגור
  • 83.
    לפיד היה שר האוצר הטוב בתולדות המדינה. היחיד שאמר
    יופיטר 14/06/2015 22:27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שלא יעלה מיסים בשום פנים. אמר ועשה
    סגור
  • לקקן שריחם על עובדי כי"ל שיצאו עם פנסיה מוקדמת של 25k
    יהיר לפיד 16/06/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצביעו כחלון הצביעו הרצוג הצביעו ביבי רק לא ללפיד היהיר והפופוליסט הזול!!!
    סגור
  • רק ביטל את הפטור ממס שבחל"משקיעים"
    שרון 15/06/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב האבסורדיהוא שמי שירש רבע דירה נחשב שיש לו דירה נוספת ולא משנה מה שוויה. לעומת מי שיש לו דירה אחת גם אם יקרה מאוד לא נחשב משקיע...
    סגור
  • 82.
    מס מתועב שכולו גזל נטו. זכותו של כל אזרח למלט את הונו
    יופיטר 14/06/2015 22:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וכספו לחוף מבטחים בלי שהמשטר יקח ממנו נתח נוסף בדרך לשם בזבוז הוללות והשחיתות שוב מתברר שהממשלה היא אויבת אזרחיה, יורדת לחייהם, עושקת אותם שוב ושוב עד רדתם אל עפר.
    סגור
  • 81.
    למה צריך לרסן את הבקוש לדירות מעל 4 מיליון?
    שיא האיוולת בחלם!!!! 14/06/2015 21:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדי שמחוסרי דיור יוכלו לרכוש את הדירות האלה???? מישהו יכול להסביר את מס הזה לציבור???
    סגור
  • 80.
    אנשי המטרה
    רובין 14/06/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיסבול הם מעמד הביניים אשר אולי הצליח לחסוך לדירה להשקעה ולא על אלו שכבר מחזיקים בראשותם הרבה דירות יושבים על ביצי הזהב כי על פקמ מקמ ושאר מיני ירקות אין תוחלת הבורסה יודעת לנשוך
    סגור
  • 79.
    לכל מצביעי כחלון
    דודי 14/06/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא לבכות. הבאתם את זה על עצמכם. אבל מה לעשות, זה מה שמקבלים כשהטמטום גובר על השכל
    סגור
  • 78.
    אתם קנאים
    צירים 14/06/2015 21:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל זה בחיים לא תוכלו לקנות בית אני ישלם מס ואקנה עוד שתי דרות
    סגור
  • 77.
    משקיע לא מזיז לו עוד כמה אחוזים
    אדוני שר האצר 14/06/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה גרמתי משקיע יקנה דירה של 2 מליון וא הביקוש יהיה גדול לדירות בסכום הזה המחיר יעלה לדירות אילו ואז הצירים שבונים על מחיר של 1.5 או 2 מליון יתקשו לקנות והדירות היקרות של העשרים ירדו אני מתכוון ל15 עד מליונים
    סגור
  • 76.
    לחקור את כחלון מייד
    אזרח שאוהב צדק 14/06/2015 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא שולח את המשקיעים לגז מענף הדיור סיבה למסיבה. שולח אותם כי מימון חבר טוב שלו גם תשובה אזולאי ? קיבל משהוא
    סגור
  • 75.
    אתה טריפולטאיאתה וגם פולטיקאי
    אני גם טריפולטאי 14/06/2015 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשו תדאג גם לטריפוליטאים שלא יוכלו את הפעמון של העגל כי את החבל כבר אכלו
    סגור
  • 74.
    זה כבר לא משקיעים. זה ספקולנטים. כחלון מונע את זה! (ל"ת)
    סרגיי 14/06/2015 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 73.
    תדאג לנכים
    מימה 14/06/2015 20:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיוכלו לקנות דירת קרקע שיגיעו עם הרכב עד הבית
    סגור
  • 72.
    זה בסדר לדעתי עזרתה למשקיעים
    כחלון 14/06/2015 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הדירות ירדו רק 10 % או אפילו רק 5% אז עזרתה הרבה למשקיעים שקונים דירה להשקעה חלו אם יצטרכו לשלם 8% כי היום הם משלמים 5% אז ישלמו עוד 3% אבל ירוויחו בירידת המחיר רק 5% כבר יש להם הפרש 2%רווח
    סגור
  • 71.
    לשמואל 67
    רוני 14/06/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שמואל אתה כזה לא מבין זה הרעיון שמשקיעים לא ירכשו דירות להשקעה לא היה ביקוש לדירות להשקעה המחירים ירדו
    סגור
  • 70.
    שתי סיבות שבמיוחד גרמו לעלייה במחירי הדירות ב-6 שנים
    אחת שמבינה א 14/06/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    האחרונות, האחת הורדת הריבית על הפקדונות, היא שגרמה לציבור להוציא את כספם ולחפש השקעה בטוחה יותר לבורסה? המס גבוה 25% ולכן חלק גדול מהציבור העדיף להשקיע בנדלן. אם הריבית תעלה והמס בבורסה יירד זה מה שיגרום למחירי הדירות לרדת נקודה. לתשומת לבך כחלון. ערב טוב לכולם!
    סגור
  • 69.
    למה לא מטילים מיסים גבוהים על משקיעי חוץ (ל"ת)
    ערי רפאים 14/06/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • למי בדיוק זה יעזור ??? (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 22:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 68.
    מהלך גאוני.לא פחות
    רפי 14/06/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בישראל לא זקוקים לדולרים ובטח לא זקוקים למשקיעים בנדלן.כן הכוונה שלא ישקיעו בנדלן.בדיוק במידה וישנו חוסר במים והיו מעלים מחירי המים.מה מסובך פה.שיש עודף ביקוש צריך לסלק ביקוש מיותר לא מועיל ועיסקי.
    סגור
  • כחלון תודה
    שמעון 14/06/2015 20:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני משקיע ועזרתה לי לא את לי לשלם מס עוד 3% מהמחיר היום אבל אתה הבאתה שהדירות ירדו 10% ראם אני קונה דירה ב10% למטה ואני ישלם עוד 3% מןס בוא נעשה חשבוןשוט 10% פחות 3% תוספת מס נשאר לי רווח 7%
    סגור
  • 67.
    ממש מצחיק,השקעות יברחו למדינות אחרו,לא חסר (ל"ת)
    שמואל 14/06/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 66.
    להפשיר יותר קרקעות לבנייה מיידית במחיר מפוקח
    dror 14/06/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תבנו 80-90 אלף דירות בשנה..תציפו השוק...תביא קבלנים עם צוותי עובדים זרים...שכלהקבלנים פה יורידו מחרים וירדו מהעץ שהם יושבי עליו...
    סגור
  • 65.
    כחלון הגדול הטיל ביצת זה לביבי כפיים (ל"ת)
    o.k. 14/06/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 64.
    במהוות זה בעיקר הגדלת המס ..זה הפיתרון? (ל"ת)
    אמנון 14/06/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 63.
    מדינה של שרים מפגרים
    dror 14/06/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מטומטמים אחד אחד שם...תביאו קבלנים זרים.עם הצוות שלהם.לא פועלים!!!תורידו מחירי קרקע מנופחים שיחזרו לרמות דל לפני 7_8 שנים...תמסו אגרסיבית שכירויות לבעלי 2 דירות ומעלנ בצורה מדורגת...ככל שיש יותר דירות המס יגדל...והמחירים יצנחו...אבל הם לא מעוניינים להוריד בכי זו מדינה של מחלבת מיסים ואוכלי חינם!!!!!
    סגור
  • למה למסות? אתה כל כך טיפש ורע! (ל"ת)
    יופיטר 14/06/2015 22:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 62.
    ביבי זה הכסף שאתה צריך לשרים ולהרחבת הממשלה, אתה גאון
    בבו 14/06/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וכחלון הפיון שמבצע את התרגיל המלוכלך שלך ביבי..... ובסוף תזרוק אותו והוא יהיה אשם ??תרגיל שקוף
    סגור
  • 61.
    כוסאומו, לא נותנים להגיע לדירה רביעית במדינה הזאת.... (ל"ת)
    יניב 14/06/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 60.
    הכותרת המדויקת=מס נוסף
    נייטרלי 14/06/2015 16:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין בשורת אמת, עד היום כל תהליך בממשלה משמעותו היתה 'מס נוסף' הוזלה אמיתית צריכה להתחיל מעצירת הספסרות במחירי הקרקע שהם מהויים כ-60% מערך הדירה מינימום. נערי האוצר אוהבים כותרות "המשקיעים" בכל נושא יש משקיעים אשא מניעים את השוק, אולי כדאי לעצור את כולם מלרכוש מכונית שניה, מניה שניה וגם טיסה שניה. למה לא ?!
    סגור
  • 59.
    עוד מיסים? יא מוצצי דם הרסתם את המדינה (ל"ת)
    עמוס 14/06/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 58.
    אני רצה לקנות עוד דירה ומעלה לקיימים את שכ"ד.מפגרים (ל"ת)
    שרון 14/06/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • תישארי עם דירות ריקות. בהצלחה! (ל"ת)
    שוכר 14/06/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 57.
    האם יגרום לעליה בשכירות?
    בנאי 14/06/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בכדי להוריד מחירי דירות צריך לבנות הרבה. עד שזה יקרה צריך לדאוג שמחירי השכירות לא יעלו מפני שהרבה זוגות צעירים שוכרים דירות בגלל שלא יכולים לקנות אותם. העלאת מס רכישה יעלה את מחיר הדירות שהמשקיעים קונים המיועדים להשכרה ולכן דמי השכירות יעלו.
    סגור
  • המשקיעים ישלמו יותר מס אז יעלו את השכירות.
    Ron 14/06/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השוכרים ישלמו יותר שכירות, האוצר ירוויח את המס, המשקיע לא יפגע.
    סגור
  • בבקשה נראה אותם...
    רפי 14/06/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשקיעים בלחץ.נגמרו הקומבינות.אין מקום להשקעות נדלן בישראל .אין מקום אין צורך .מה לא ברור?גם בדולרים אין צורך
    סגור
  • פחות דירות בשוק ההשכרה יגרמו למחירי השכירות לעלות. (ל"ת)
    יוסי 14/06/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • גם יעלה את מחירי השכירות ןגם יעלים דירות להשכרה
    שמטוב 14/06/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפטנט העלוב של כחלון יגרום לכך שיהיו הרבה פחות דירות להשכרה.
    סגור
  • 56.
    כחלון מתי תידאג לנכים כפי שאתה דואג לטייקונים ??? (ל"ת)
    אלי 14/06/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 55.
    מישהו יודע ממתי מעלים את המס? (ל"ת)
    razi 14/06/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מס רכישה
    שגיא 14/06/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבנתי שב1/7לא סגור על זה
    סגור
  • 54.
    מהלך טוב
    אזרח 14/06/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כחלון שולח את ציבור המשקיעים למניות הגז. חושב מה נכון לציבור.
    סגור
  • שישלח את האימא שלו לסחור בבורסהת ממתי מותר לו לאלץ
    שמטוב 14/06/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק במדינה רקובה מאלצים אזרחים להשקיע כסף נגד רצונםת כדי קל יותר לגנוב מהם כסף על ידי תיספורות וכל מיני רמאויות אחרות.
    סגור
  • 53.
    "דימונה" לממשלה הזו פיללתם????? (ל"ת)
    אלי 14/06/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 52.
    כחלון רוצה,השאלה אם הוא יכול.
    איציק ר 14/06/2015 15:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התחלת במיסים(לאן יילך עודף המס?) תבנה,תבנה,תבנה..ודי עם המיסים, זה כבר יוצא מהאף. מה יעשו אנשים שרצו לרכוש לפנסיה דירה. תמצא פיתרון בשוק ההון , צמודים ליוקר הבנייה. תביאו פועלים ותבנו כבר.
    סגור
  • 51.
    כחלון ,אל תקשיב לנדלניסטים שמתבכיינים ,אל תפסיק בשום
    בא 14/06/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אופן ,מחירי הדירות חייבות לרדת ב50 אחוז . זאת מצווה חשובה להוריד את יוקר המחיה של האנשים שחיים בארץ .
    סגור
  • 50.
    ארז כהן
    גידי 14/06/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הביקוש יישאר אותו ביקוש אבל ההיצע יגדל אם זו לא נוסחא טובה להורדת מחיר אז מה כן
    סגור
  • 49.
    כולם לכתוב לראש הממשלה ולכחלון שהם אפסים (ל"ת)
    במקום לכתוב פה 14/06/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 48.
    יופי של חשיבה! כולם יעברו להשקיע בבורסה. שאין בינה
    קח לון 14/06/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לבין קזינו שום הבדל. אורן חזן יתמנה להיות נשיא כבוד של הבורסה באחוזת בית. מתאים לממשלה הזאת! אח"כ יקימו ועדת חקירה איך זה שהכל מרוכז בהשקעה מנופחת אחת. ואיך זה שכל בסיסי צהל מרוכזים בנגב. וטיל אחד משתק הכל. תמשיכו ככה לא צריך אוייבים מבחוץ יש לנו בשפע מבפנים. איך זה שהמיעוט שולט על הרוב וקוראים לזה דמוקרטיה? איך זה שהממשלה במקום לתת את הדין על החידלון שלה מענישה את המשקיעים התמימים שהצילו את כספם מקופות הגמל הכושלות. והצילו את המדינה מלהיות מדינת סעד לאזרחיה? איזה משקיע ימהר לשים את כספו בקזינו הלאומי? מה השלב הבא? העלאת מס הבורסה כדי שהמשקיעים ימשכו את כספם ויקנו דירות? הדבר הכי טוב הוא לברוח מפה. איזה אזרחים דפוקים יש פה שמעלים להם מיסים בברוטליות וגם מטילים מס על ירושה והם סותמים את הפה? מגיע לכם דבילים
    סגור
  • 47.
    כחלון הרסת אותנו.... חסכנו40 שנה כדי לקנות דירה להשקעה (ל"ת)
    מומו 14/06/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • מה קורא למי שיש4 דירות
    כחלון 14/06/2015 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא ישלם יודעים שיש לו אתם פרסמתם כמה יש לציבור
    סגור
  • דירה שנייה ללא שינוי ומס מדורג ושפוי על דירות נוספות. (ל"ת)
    צודק 14/06/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אין דבר כזה מס שפוי. גזל זה גזל. (ל"ת)
    יופיטר 14/06/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 46.
    אין ברירה להשקיע בברלין / ריסקת את הכלכלה!כחלון
    רוסו 14/06/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לברוח מהארץ .
    סגור
  • זאת הכוונה תשקיע בברלין.מה לא ברור?
    רפי 14/06/2015 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריכים פה דולרים.לא צריכים משקיעי נדלן.צריכים מחירי נדלן נמוכים לזוגות צעירים.מה לא הבנת?המסיבה נגמרה
    סגור
  • 45.
    בולשיט!! עוד כסף לקופת המדינה (ל"ת)
    רוקי 14/06/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 44.
    עכשיו מחוסרי דיור יוכלו לרכוש את הדירות מעל 4 מליון (ל"ת)
    10% מס רכישה 14/06/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 43.
    יופי של חשיבה! כולם יעברו להשקיע בבורסה. שאין בינה
    קח לון 14/06/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לבין קזינו שום הבדל. אורן חזן יתמנה להיות נשיא כבוד של הבורסה באחוזת בית. מתאים לממשלה הזאת! אח"כ יקימו ועדת חקירה איך זה שהכל מרוכז בהשקעה מנופחת אחת. ואיך זה שכל בסיסי צהל מרוכזים בנגב. וטיל אחד משתק הכל. תמשיכו ככה לא צריך אוייבים מבחוץ יש לנו בשפע מבפנים. איך זה שהמיעוט שולט על הרוב וקוראים לזה דמוקרטיה? איך זה שהממשלה במקום לתת את הדין על החידלון שלה מענישה את המשקיעים התמימים שהצילו את כספם מקופות הגמל הכושלות. והצילו את המדינה מלהיות מדינת סעד לאזרחיה? איזה משקיע ימהר לשים את כספו בקזינו הלאומי? מה השלב הבא? העלאת מס הבורסה כדי שהמשקיעים ימשכו את כספם ויקנו דירות? הדבר הכי טוב הוא לברוח מפה. איזה אזרחים דפוקים יש פה שמעלים להם מיסים בברוטליות וגם מטילים מס על ירושה והם סותמים את הפה? מגיע לכם דבילים
    סגור
  • אם כל כך רע לך למה אתה לא בורח בעצמך מפה אז שב בשקט (ל"ת)
    אריה 14/06/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • יותר טוב לשעבד זוג צעיר עם תינוק ,איזה מושחת מסכן
    פפפ 14/06/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתב את זה.
    סגור
  • 42.
    המיסים לא קשורים לשוק הדיור. זה כסף להסכמים הקואליציוני (ל"ת)
    המיסים 14/06/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 41.
    שופכים את הילד עם המים
    רישאר 14/06/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה רע בכך שמשקיעים מביאים כסף להשקיע בארץ . הכלכלה מתרוממת, האבטלה נמוכה ועסקים עובדים ? יש דרכים אחרות לסייע לצעירים לרכוש דירה או לשכור דירה . משקיעים זה לא דבר מובן מאילו . חייבים לתמרץ אותם ולהסיר את אי הודאות .
    סגור
  • במקרה של נדלן אתה לא רואה שמשקיעים זה רע ? (ל"ת)
    רפי 14/06/2015 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    מס רכישה
    מני 14/06/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כך זה שמפקידים את הקופה הראשית בידי אדם שאין לו כל הבנה בכלכלה והחוק החדש בעניין העלאת מס הרכישה הוא לא יותר מאשר פנטזיה ואין בו כדי להיטיב עם מחוסרי הדיור . ובוודאי אין מדובר במהפכה מיידית , עד שיוכשרו קרקעות ויתחילו לבנות יקח כמה שנים ושר האוצר יתחלף .הצעתי אליך מר כחלון קילף 10 פרופסורים לכלכלה בעלי שם שיבחנו את הסוגייה באופן מקצועי ויגיעו להחלטות טובות וגם אתה תצא נשכר
    סגור
  • 39.
    רק בורסה
    שמעון 14/06/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עכשו בכלל כולם יכנסו לבורסה בטירוף. זהו נגמרו האלטרנטיבות להשקעה לגמריי . רק בורסה
    סגור
  • המשקיעים צריכים לקנות דירות בחו"ל עדיף מאשר פה
    רק לא בורסה 14/06/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה להשקיע בבורסה כל מניה נהרסה פה ע"י פוליטקאי סתום לפיד הרס את כיל ואת מבטח שמיר שהיתה לפני מכירת תנובה לסינים בשער 13000 וכעת כשהושלמה המכירה ויש רווח המניה לא עולה אלא יורדת. גם הפיקוח על הגבינה והשמנת מתוקה לרווחת הדובונים השמנמנים המורעבים פה פגע במניה. מניות הגז נפגעו ע"י שטייניץ יחמובוביץ ושישינסקי. אין פה מניה אחת ששווה השקעה . הכל פה מתרסק. איזה כלכלה לא נורמלית שכל העם בבורסה. חצי עם יאבד את כספו וכבר קרו דברים מעולם. אפילו מניות הבנקים מסוכנות. לברוח מפה הכי טוב
    סגור
  • אז תברח למה אתה מלין על אחרים תברח מפה בעצמך למה לא (ל"ת)
    אריה 14/06/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 38.
    צריך לשחרר דירות מעל 4 מליון שח לזוגות צעירים!! חלם!! (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 37.
    כחלון בלון יגרום לכך שאנשים יגורו ברחוב בגלל שלא יהיו
    שמטוב 14/06/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השר כחלון בלון לא מבין שששוק השכירות חיוני לאילו שאין להם כסף לקנות דירהת עכשיו הוא הורס גם את שוק השכירותת הופך את המשכירים לאויבי העם. אין גבול לטימטום.
    סגור
  • למה מצפים שכחלון יבין בכלכלה??? הוא שר אוצר לא כלכלן (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • האידיוט צריך רק לפתוח את ספרי ההיסטוריה של משרד האוצר.
    שמטוב 14/06/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה הורידו מיסים על השכרה לפני כעשר שנים ? כי לממשלה לא היה פתרון לשכירות. לכן הממשלה פיתתה בעלי דירות להשכיר אותן על ידי הורדת מס הכנסה על השכרה. עכשיו הם מענישים את אילו שהתפתו לקנות דירות להשכרה. הם לא ישכירו יותר. הם ישקיעו בחו"ל והשוכרים חסרי הדיור יבינו מה עולל להם כחלון.
    סגור
  • ישלם בגדול בבחירות הבאות על כל מה שהבטיח ושכח שהבטיח!!! (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • אבל לכל אהבל יש חסידים שוטים. זה עם נבל ולא חכם
    אמרו את זה על לפיד 14/06/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקראו בתורה ותראו זה כתוב שחור על גבי לבן. זה עם סגולה? זה עם אהבל
    סגור
  • סתם ברברן על מה אתה מלין מה זה שייך ללפיד
    ברברבר 14/06/2015 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא באופוזיציה יא ברברן
    סגור
  • לאמרו על לפיד,אחרי שאני קורא אותך אני מתחיל להסכים
    פפפ 14/06/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איתך ,אתה ממש אהבל אוטנטי כמו שכתוב ,כהגדרתך ,בתורה .נבל ולא חכם זה ממש אתה .
    סגור
  • 36.
    מה עם הדירות שכבר קיימות למה עליהן אין מס?
    יוסי 14/06/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מס חודשי על דירות שניה שלישית ואילך חייבים להטיל מס חודשי גבוה ולגרום לאנשים למכור אותם ולהציף את השוק במאות אלפי דירות ...ואז גם הקבלנים יוזילו תמחירים אחרת הם יתקעו עם הדירות...
    סגור
  • 35.
    חבל שלא העלו את המס יותר!! זה פתרון מושלם לבעיה שלנו!!
    התאחדות הצעירים 14/06/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הבעיה: הצעירים רוצים לקנות ולגור בבעלות והמשכירים לא רוצים למכור להם. הרי בישראל לא חסרות דירות. משרד הבינוי כתב בדוח סיכום 2014, שלכל אחד מ 125,000 משקי הבית שלא בנו להם מספיק דירות, יש איזשהו פתרון מגורים כבר היום, אחרת הוא לא היה מוגדר "משק בית" בכלל!! אז לכל משפחה יש יחידת דיור. וחלק גדול חיו בשכירות והיה להם נוח ככה. מה שקרה זה שבגלל שמשכנתא הפכה יותר ויותר זולה, ושכר הדירה לא הוזל, השוכרים רוצים לקנות ולא לשכור. נניח 300,000 מתוך 600,000 שוכרים החליטו שנורא בא להם לקנות, וכמה שיותר מהר. במקביל לזה, בעלי כמה דירות, לא רוצים למכור (אין מה לעשות עם הכסף, וגם ערך הנכס במגמת עליה), ואפילו התחילו לקנות עוד ועוד דירות. במצב כזה יש יותר קונים ממוכרים, והמחירים בשוק יעלו מייד. מס רכישה יקטין מספר הקונים (מס גבוה, לא 8% בדיחה), ומס רכוש על בעלי כמה דירות, יגדיל את מספר המוכרים. האיזון יתהפך והמחירים יירדו. כל זה, בלי להשפיע בכלל על יחס דירות לאוכלוסיה, כלומר בלי לבנות דירות
    סגור
  • צערים אהבתי
    שמעון 14/06/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המס יעלה מה היתרון שלך שהדירות ירדו. אתם רהבלים גם אם ירדו 20% זה טוב לנו למשקיעים כי נקנה עו שתי דירות והמס הוא קטן עלינו אבל גם אם נוריד לכם את הדירות ס30% אתם תשאירו מסכנים ואהבלים לכו לעבוד תקחו מההורים
    סגור
  • זה פתרון של שפיכת התינוק עם המים.
    שמטוב 14/06/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה מאמין לסיפורי סבתא על כך שקוני הדירות להשכרה אשמים במצב. עכשיו לא יהיו יותר דירות להשכרהת מה הרווחנו בזה ?
    סגור
  • דירת 2 חדרים בפ"ת בבנין בן 60 שנה עם גג רעפים ותקרת
    בוא נראה אותך קונה 14/06/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רביץ. עם שכנים שלא משלמים ועד ואם הביוב מתפוצץ להם הם מדלגים על החרא שלהם. ולא עושים כלום. שלא לדבר על האוכלוסיה שגרה בבתים כאלה , מקבלי הבטחת הכנסה, ועוד דברים הזויים. דירה שהם יקנו ולא תשרוד רעידת אדמה שהעירייה לא תאפשר פינוי בינוי. המשקיעים שקנו עזרו לאנשים לקנות דירות יותר טובות אחרת היו תקועים לנצח בדירות זבל. דירות כאלה הם רק להשכרה ולא לקניה הם רק להשקעה עד שהעיריות הדפוקות יאפשרו פינוי בינוי או יכריחו לעשות פינוי בינוי
    סגור
  • מצויין, רק מאיפה יש לצעיר 500 אלף לקנות דירה??? (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כל אחד מביא 250 אלף ולוקחים מליון שח משכנתא
    אאאאאאאאא 14/06/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קונים באם המושבות דירה. יש כאלה הרבה שם.
    סגור
  • בטח בטח יש מיליון שח משכנתא לכל דיכפין יא אהבל אחד (ל"ת)
    ברברבר 14/06/2015 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 34.
    יעקב
    יעקב 14/06/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם זה כזה פשוט למה לא עשו מזמן או למה לא להעלות ל 50 אחוז ככה אף אחד לא יקנה
    סגור
  • 33.
    מדינה עד שכולם יברחו של מיסים
    dan313 14/06/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל שבחרתי בו אפילו שידעתי ששתול של ביבי לצערי אין למי לבחור
    סגור
  • אבל המשקיעים צריכים להשיב מלחמה.
    נכון אין למי לבחור 14/06/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1. לא למכור את הדירות 2. לא לקנות דירות להשקעה בישראל 3. להתנגד למס שבח על דירה בירושה . ואם הממשלה מתעקשת אז דווקא לא למכור את הדירה. הממשלה היתה צריכה להגביל את זה להוראת שעה לשנתיים. אבל זאת ממשלה שכל מחדל היא עושה עוד מיסים.
    סגור
  • 32.
    כל מי שלא יכל לקנות דירה,עכשיו גם לא יוכל לשכור...
    דני 14/06/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מחירי השכירות יטוסו מלאי הדירות להשכרה יקטן מהלך מטופש !!!
    סגור
  • 31.
    בחרתי בכחלון ועשיתי טעות
    גדעון 14/06/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    במעט הזמן שכחלון נמצא באוצר הוא עשה מספר טעויות והפגין ראייה קצרת טווח. העלאת מס רכישה תייקר את הדירות ואת שכר הדירה. מי ירוויח? רק הממשלה. כל האחרים יפסידו.
    סגור
  • זאת המטרה! בגלל זה ביבי העיף את לפיד הכושל
    חחח הבנת נכון 14/06/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפיד רצה לגרום נזק למדינה עם מע"מ 0 וביבי לא הסכים. הוא אמר שזה חוק לא טוב ומפלה בין אזרחים. למרות שהוא צדק הסיבה היתה לא דאגה לאזרחים אלא אובדן כסף לביסוס שלטונו ותומכיו. חרדים ומתנחלים. רק חרם על ישראל יעשה פה סדר חדש. כולם חשבו שביבי קפיטליסט אבל הוא בולשביק מהסוג הגרוע ביותר שמצא פטנט לעבוד על הטמבלים שיש לנו פה בשפע. נראה עכשיו את הזוגות הצעירים קונים דירה. דירה שהיתה לפני 8 שנים ב 700 אלף נמכרת בכפול. גם אם יוזלו הדירות ב 200 אלף זה יקר.
    סגור
  • 30.
    בכל העולם בונים לזוגות צעירים במחירים שפויים
    שיר 14/06/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל מה לעשות כאן כולם לוקים בשכלם
    סגור
  • 29.
    מהלך גאוני, לכבות את האש בעזרת אש, רק שלא ישרף הכל (ל"ת)
    אלי 14/06/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • ככה זה שפוליטיקאי חושב שהוא יותר חכם מכל הכלכלנים...
    אאא 14/06/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    את המחיר בסוף כמובן ישלם הציבור
    סגור
  • 28.
    מטומטמים ודפוקים אין מילה אחרת. (ל"ת)
    גיל 14/06/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 27.
    אתם טועים ובגדול
    avi 14/06/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מיסים נדרשים לא להוריד את מחיר הדירות המיסים נדרשים לתשלומי האתנן למפלגות החרדיות, חברים סמרטוטר כמו כחלון לא היה ולא יהיה! הוא זקוק לכסף לתשלום לחרדים.
    סגור
  • 26.
    כחלון דפוק
    כחלון דפוק 14/06/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כחלון דפוק
    סגור
  • 25.
    פעם כשהבנק נתן ריבית זכות אולי היה אפשר לחסוך
    עבד כי ימלוך כחלון 14/06/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנשים לא קנו בית שני ואני אדיוט גם עם אלה שחשבו שהדירות לא יעלו אבל בפועל הבנקים נותנים 0 והדירות ממריאות כל הזמן
    סגור
  • 24.
    חחח רפובליקת בננות, שלום אני טס. (ל"ת)
    בני ברזיל 14/06/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • קנה כוון אחד!! (ל"ת)
    דליה 14/06/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טוסססס לא צריכים אנשים כמוך
    יוסי 14/06/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין על ארץ ישראל!!!! ומי שחושב להשקיע בחו"ל אז יכול לטוסססס
    סגור
  • 23.
    השרים החלפו אך השיטה נשארה זהה
    הכלכלן 14/06/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תפסירו להעלות מיסים ותתחילו לבנות....מה עם הסינים....מה לגבי אלטרנטיבה לחוסך הישראלי....מה לגבי הדירות הריקות....של תושבי חול. שישלמו יותר...צריך למסטת גם את כל חברי הכנסת שכבר קנו דירה שנייה. דחוף..
    סגור
  • 22.
    ירשמו דירה על שם ילדי המשפחה
    שי 14/06/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כעל דירה ראשונה ולא ושלמו בככל מס גם לא 5 אחוז
    סגור
  • 21.
    עזבו דירות. תשקיעו בגז נפט - ראו כתבה - אינטרס לאומי
    כל דבר בזמנו 14/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רה"מ בנימין נתניהו הודף את הטענות נגד מונופול הגז ומכנה אותן "פופוליסטיות", ומתחייב לקדם את הסדרת משק הגז במהירות לקראת הדיון בקבינט השבוע. "אני נחוש להביא את הגז לכלכלת ישראל, זה יוריד את מחירי החשמל", אמר היום (א') נתניהו בישיבת הממשלה. "אנחנו לא ניפול למלכודת שנפלו אליה מדינות רבות שהתווכחו בנושא הזה ויכוחים אין קץ והגז נשאר מתחת לאדמה. זה לא יקרה פה. אנחנו מתעכבים שנים ואפשר לאחר את הרכבת הזאת - זה לא יקרה". נתניהו המשיך: "אנחנו חייבים להחליט החלטות, גם אם יש מתקפה פופוליסטית - זה לא מרשים אותי כהוא זה. הבאתי מספיק רפורמות לכלכלת ישראל שנתקלו בהתקפות פופוליסטיות וערכן מוכח היום, כשישראל עברה מדינות רבות באירופה בהכנסה לנפש, ברמת חיים, בהרבה דברים אחרים. כך יהיה גם בגז. "כל עיכוב בהחלטה מעמיד בסכנה את יכולתנו ליהנות מאוצר הטבע הזה, ואני נחוש לקדם פתרון מעשי. המתווה שנביא מבטיח מחיר תחרותי ומונע אפשרות להפקעת מחירים. החברות הפרטיות מנגד צריכות לדעת שלא נתפשר על כל הזכויות שמגיעות למדינה מאוצרות הטבע שלה. זה איזון נכון, זה איזון הכרחי, וזה איזון שאנחנו נקדם אותו במהירות האפשרית"
    סגור
  • הוא לא יעשה כלום הוא קפוא מר שמריהו מקופסת השימורים
    ביבי אומר הכל 14/06/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אובמה מתגלגל מצחוק ומרחם עלינו שזה המנהיג שלנו איפה הוא היה כל הזמן? לא לא פיטר את הממונה? למה לא אמר מילה לשלי יחימוביץ עם התרגילים שלה? כי הוא הבין שהיא עובדת בשבילו ככל שהיא נלחמת נגד יזמי הגז הוא מרויח יותר. כמו שעשה עם כיל נתן למדינה להפסיד ולפספס עסקה בזמן מתאים ושתק רק לפני הבחירות הוא התעורר לספר שהוא בעצם היה בעד המכירה וכו... אסור להאמין לו. מכרתי את כל הבלוף הזה
    סגור
  • הגז בלוף הזה ותאמין לביבי.
    ל 21 תקנה אתה את 14/06/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מניות הגז הם הבלוף הכי גדול של המדינה. פה אין מעצמת גז וגם לא נסיכות גז. הבולשביקים מפריעים. שישינסקי גזל את המשקיעים מספיק טיל אחד לאסדה והכל נעלם. לקנות מניות גז זה לתרום לשישינסקי. אין כזה רווח אין דיבידנדים. הממשלה תחגוג והיזמים לא יקפחו את עצמם והכל יהיה על חשבון המשקיעים בקרוב יעשו עוד גיוס כספים ודילול . לא קונה כלום שיעשיר את המדינה בתמלוגים לחרדים ולמבצעים כוזבים כאין לי תרופות בסל הבריאות והכל עלי. גם כיל אסור לקנות שביבי יקנה גז וכיל וישקיע שם
    סגור
  • 20.
    שיעלו את המס ל 20 הלוואי (ל"ת)
    שי 14/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שהכל פה יהרס הגז כיל והדירות. בסוף נקבל את דעא"ש פה
    אמן 14/06/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בסוכריות
    סגור
  • 19.
    העיקר הבטיחו לא להעלות מיסים.
    יאיר 14/06/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כחלון עשוי מאותו חומר בלפפני שממנו בנוי ביבי.
    סגור
  • 18.
    מה קשור דירות מעל 4 מליון למחוסרי דיור???? תתעוררו!!!! (ל"ת)
    בן אהרון 14/06/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    הגולם קם על יוצרו פשוט ככה (ל"ת)
    כחלון= גולם 14/06/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 16.
    ל- 5
    יוסי 14/06/2015 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוצאת לי את המילים מהפה; כל מילה בסלע
    סגור
  • 15.
    דרושה בניה ממשלתית להשכרה הוגנת. כל היתר שקריי בחירות.
    צביצ חסר דירה מהדרום 14/06/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חשבתם שאיש העסקים הליכודניק כחלון לא יעשה למען בעלי ההון והנדל"ן? הוא כמו ביבי-בנט-ושותפים שפועלים לטובת העשירים.
    סגור
  • 14.
    אוויבי העם המשקעים
    פלונית 14/06/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כחלון נלחם במשקעים ובמשלמי המיסים. אז יאללה תפרק את ענף הבנייה , והמשקעים ומשלמי המס שמחזיקים את נטל המדינה יקבלו רגליים קרות ויעופו .
    סגור
  • 13.
    שר אוצר גרוע לא מבין כלום בכלכלה (ל"ת)
    שיר 14/06/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 12.
    חבורה של טיפשים
    יוסי 14/06/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש לי תחושה שמי שנבחר לכנסת, ויותר מכך, מי שמתמנה לשר, מזדכה על המוח שלו רגע לפני שהוא מתיישב בכיסאו. כל כך פשו להוריד את מחירי הדיור; הרי לפחות ממחצית המחיר הולך לממשלה בדרך זו או אחרת; מחיר הקרקע לרמ"י + מיסים והיטלים שונים ומשונים. כל שצריך לעשות הוא להפחית את הנתח של הממשלה ולהגדיל את ההיצע באופן משמעותי. זה יתקן את מצב שוק הדיור מבלי לגרום לעיוותים מיותרים שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לתקן בעתיד.
    סגור
  • 11.
    מי שקונה דירה כדי "להבטיח לעצמו פנסיה" הוא מטומטם אמיתי
    דור 14/06/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הממשלה נחושה להוריד את מחירי הדירות. אתם יכולים לספר לעצמכם שלא, אבל זה המצב. גם אם זה יקח 5 שנים - זה יפגע ב"פנסיונר הנדלן" בוודאות כי הוא מתכוון להחזיק בדירה 30 שנה. גם אם הממשלה תיכשל, הריבית בדרך למעלה ותוך מספר שנים אנשים לא יוכלו יותר לקנות במחירים של היום, ואז ממילא השוק יתרסק. אתם צועקים שצריך הגדלת היצע ולא מיסוי? -עוד יותר גרוע. כשיהיו שפע של דירות גם שכר הדירה שאתם מקבלים יצלול. שכר הדירה שתקבלו יהיה 30% פחות ממה שחשבתם. הריבית על המשכנתא שתשלמו תהיה גבוהה ב 2% ממה שחשבתם (ואף יותר) ותשרוף את כל ההכנסות משכר דירה. אתם קונים נכס ב 140 משכורות (של שנת 2015) ותורישו לילדכם נכס במחיר 85 משכורות (של שנת 2050). ועוד דבר אחד: תזכרו שאתם מתחילים את ההשקעה ממצב של תשואה שלילית, בגלל שכבר ביום הראשון שרפתם כסף על מס רכישה, עורך דין, תשלום למתווך ואולי גם שיפוץ. הנה סרטון שפתח לי את העיניים בנושא הנדלן בישראל https://www.youtube.com/watch?v=OMATs337gnw
    סגור
  • דירה לפנסיה.
    נאדי גינדי 14/06/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לך מושג על מה אתה מדבר. תשואה מינימלית על דירה להשקעה בגוש דן כ3% אם תיקח מינוף יקר תשלם במקס 2% כך שמהיום הראשון אתה "מורווח 1%. מה גם שסביר שהבאת 50% מימון ולפיכך התשואה המיידית עומדת על 2%. מה עם עניין השווי של הדירה שזוחל לו מעלה מעלה. ידידי הצעיר בתקופתנו אני כאשר הריבית סביב ה0% ישנם 2 אלטרנטיבות,או רכישת אקוויטי או רכישת נדל"ן. לעניין ירידת הערך העתידית-ימים יגידו ..
    סגור
  • אתה צודק יש מינוף, אז כשהמחיר יירד תפסיד אפילו פי 2 (ל"ת)
    לאדון גינדי: 14/06/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וגם דירה זה מצרך יסוד ולא פנסיה .זוגות צעירים צריכים
    בא 14/06/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעבוד כדי לשלם פנסיה של איזה זקן ,במקום לקנות דירה במחיר זול .פעם עבדות נחשבה למקובלת ,כמו נדלן להשקעה היום ,זה לא הפך אותה למוסרית .
    סגור
  • אתה חושב שצריך להרוג את כל הזקנים לטובת הצעירים ?
    שמטוב 14/06/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הזקנים צריכים הכנסה כדי לחיות ואת מציע לחסל להם את ההכנסה שאף אחד לא מספק להם.
    סגור
  • מי שהרסה לזקנים את ההכנסה הסולידית היא קרנית 0% פלוג (ל"ת)
    תלונות להפנות לנגידה 14/06/2015 19:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שהממשלה תבנה דירות בזול! חצי מעלות הדירה זה מיסים (ל"ת)
    אאא 14/06/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    כחלון אתה ליצן יש לך אלטרנטיבה לחוסכים.?
    טל 14/06/2015 12:51
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אין לך שום פתרון לאנשים שאין להם פנסיה וקנו דירה שניה כדי לחיות מעל קו העוני
    סגור
  • 9.
    ש להודיע שמס הרכישה יבוטל לגמרי, אבל רק בעוד שנה... ואז
    נדלניסט פוליטי 14/06/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל המשקיעים יישבו על הגדר, יפסיקו לרכוש דירות, מתוך ציפייה לביטול המס הקיים, דבר שיחסוך להם לפחות 5% מערך הנכס. ואז, שבוע לפני ביטול המס, בנימין נתניהו צריך להודיע שהוא מתנגד והוא יפיל את הממשלה אם המס יבוטל. כחלון יודיע שהוא לא מוכן להכניס את עם ישראל לבחירות שוב, ולכן הוא לא מבטל את המס אלא מעלה אותו ל 20%... ככה המשקיעים יידפקו כמו שעשו לזוגות הצעירים שהמתינו למע"מ אפס! בנתיים מה השגנו? שנה שלמה של ביקוש נמוך מאוד, וירידות מחירים. השוק לא עצר, אלא בנה דירות בקצב מתוך ציפייה שהם ייחטפו כמו לחמניות ביום שיבטלו את המס. מלא התחלות בניה! ואז בסופו של דבר חוסמים שוב את המשקיעים עם 20% מיסוי! פתרון מושלם!!! שימוש בציפיות של הציבור להשגת המטרות!!
    סגור
  • ********** פתרון מעולה!! כחלון אתה שומע?? *********** (ל"ת)
    נוחי 14/06/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    מה רוצים פה? שכולם ימכרו את הדירות וישקיעו בבורסת
    ממשלת חכמי חלם 14/06/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    היהלומים הזאת? אפילו האג"ח התרסק. שלא לדבר על המס על הבורסה וגמר אותה ועל מניות הזבל שיש פה שאף אחת לא שווה השקעה הכל הרוס פה. בעזרת ממשלת הלמך הזאת גז, כיל ואפילו טבע מסוכנת להשקעה. רוצים עם עני כולו מהמר בבורסה? לא הספיק לכם ועדת בכר שגרמה לכך שהכספים יצאו מקופות הגמל ועברו לדירות? ממשלה פח זבל . אפסים בשלטון הזה. ללא יוצא מן הכלל. המשקיעים צריכים לקנות דירות בחו"ל למה להשקיע פה? כל הדירות פה בסכנת קריסה ברעידת אדמה ב 2 בסולם ריכטר. שלא לדבר על התקפת טילים שעומדת כל רגע לנחות על הבתים פה. מי שלא יקנה פה ירויח אבל ממשלת הליצנים מענישה את הציבור על חוסר התיפקוד של המנהיג הכי רדום שיש פה. לא יאומן איך מנהיג כזה כושל נשאר בשלטון. ולא ברור מי הוא קומוניסט או אנרכיסט או בכלל קפיטליסט. הוא ממציא הכלכלה החדשה קפיבולשיט וחבריו
    סגור
  • 7.
    אכן מכה ניצחת.בישראל דירות זה למגורים
    רפי 14/06/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא למניפולציות.היה צריך להעלות הרבה יותר
    סגור
  • ככה זה כשהנדלניסט הגדול הוא האוצר עצמו . (ל"ת)
    בא 14/06/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • דירות להשקעה= דירות להשכרה למגורים
    אאא 14/06/2015 13:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המשקיעים לא אוכלים את הדירות, הם משכירים את הדירות למי שלא יכול או לא רוצה לרכוש דירה!!!
    סגור
  • 6.
    איזה חבורת זבלים! מיסוי נוסף יפתור את הבעיות?ות? (ל"ת)
    רפי 14/06/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    היכן ההגיון?????
    yud 14/06/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לרוכשים דירה שנייה במליון ש"ח המשמשת להשלמת פנסיה המס עלה ב-60%. לרוכשים ב-15 מליון המס לא עלה כלל מר כחלון - גנבת את דעתם של המצביעים.ואתה צפוי להמחק .כמו הרבה מפלגות אויר לפניך.אתה יודע וגם ידעת לפני הבחירות שאתה לא יכול לחולל ניסים.כגובה ההבטחות כך יבואו הכשלונות.מצער שיש ציבור של מאות אלפים שבכל פעם מחפשים משיח חדש שתמיד אבל תמיד מאכזבים.ובכל פעם הציבור הזה שאף פעם לא מפעיל שיקול דעת הופך להמון נבער שמעצבי דעת קהל,ומוכרי קולה וחומרי ניקוי משתמשים בו לתועלתם.אני מקווה שלהבא תלמדו .על אף שאני בטוח שלעולם לא תלמדו
    סגור
  • 4.
    הממשלה רק רוצה מיסים . תוכנית ה 0 של לפיד בטח לא היתה
    פה אחד? 14/06/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוברת כי שם המדינה מפסידה. פה הממשלה מרויחה עוד כסף לחיזוק שלטונה עוד כסף לחרדים ולמתנחלים מצביעי הליכלוך.
    סגור
  • 3.
    10% מס רכישה כדי שחסרי דיור יוכלו לרכוש דירות ב4 מיליון
    שיא האיוולת 14/06/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    7 0
    המטרה להוריד את לחץ המשקיעים על דירות מעל 4 מיליון ש״ח לטובת מחוסרי דיור כדי שהם יוכלו לרכוש דירה ראשונה מעל 4 מיליון ש״ח !!!! מישהו יכול להסביר את ההגיון הזה או שיש כאן רק תרוץ לגבות עוד ועוד מיסים בלי שום קשר למטרה!!!??
    סגור
  • נכון זה תירוץ לגבות עוד מסים ממעמד הביניים (ל"ת)
    מצעד האיוולת 14/06/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    רק ריבית
    דבילים 14/06/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אין קש
    סגור
  • 1.
    כחלון דפוק כמו ביבי הבטיח לא להעלות מסים....... (ל"ת)
    אלי 14/06/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור