דיווח הזוי בסין: הורים מכרו את הבת שלהם בשביל לקנות אייפון

זוג צעיר מואשם בכך שהוא מכר את התינוקת שלו על מנת שהוא יוכל להרשות לעצמו לרכוש את הסמארטפון
יואב כהן | (6)

רבות דובר על הטירוף ההולך סביב כל השקת אייפון חדש, והפעם נראה כאילו זוג הורים לקחו את הטירוף הזה לשלב הבא. ע"פ דיווח בתקשורת הסינית, זוג צעיר מואשם בכך שהוא מכר את הבת שלו על מנת שהוא יוכל להרשות לעצמו לרכוש אייפון.

לטענת התביעה, האם פרסמה מודעה באינטרנט וקיבלה כסף עבור התינוקת בו היא השתמשה לרכוש אייפון, נעלי ספורט ומוצרים אחרים. המוצרים של אפל מאוד פופולרים בסין, ובעבר דווח על כך שנער מכר את הכליה שלו על מנת לממן אייפון ואייפד.

עוד עולה מהדיווח, כי הזוג אמר למשטרה כי הסיבה האמיתית לכך שהם מכרו את הילדה היא כי יש להם כבר שני ילדים, והם רצו שלילדה השלישית יהיו חיים טובים יותר ממה שהם יכולים לתת לה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אל תשכחו שזו עיתונות 18/10/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    ויתכן שהסיבה שלהם למסירת הילדה הינה הגיונית אבל בעיתונות יציגו את זה כך בשביל רייטינג
  • 5.
    קנו אייפון זה כללי מידי....איזה דגם ? (ל"ת)
    זה תלוי,אולי כדאי ? 18/10/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יש לי 6 (ל"ת)
    בכמה? 18/10/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קליפ 18/10/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    רק שנאה מביאה רייטינג
  • 2.
    מעניין מה הם ימכרו שיצא אייפון 6 (ל"ת)
    אנונימי 18/10/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    uridror1 18/10/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    40% פוטנציאל עוני - 80% מחזיקי סמארטפון.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.