דיווח הזוי בסין: הורים מכרו את הבת שלהם בשביל לקנות אייפון
זוג צעיר מואשם בכך שהוא מכר את התינוקת שלו על מנת שהוא יוכל להרשות לעצמו לרכוש את הסמארטפון
רבות דובר על הטירוף ההולך סביב כל השקת אייפון חדש, והפעם נראה כאילו זוג הורים לקחו את הטירוף הזה לשלב הבא. ע"פ דיווח בתקשורת הסינית, זוג צעיר מואשם בכך שהוא מכר את הבת שלו על מנת שהוא יוכל להרשות לעצמו לרכוש אייפון.
לטענת התביעה, האם פרסמה מודעה באינטרנט וקיבלה כסף עבור התינוקת בו היא השתמשה לרכוש אייפון, נעלי ספורט ומוצרים אחרים. המוצרים של אפל מאוד פופולרים בסין, ובעבר דווח על כך שנער מכר את הכליה שלו על מנת לממן אייפון ואייפד.
עוד עולה מהדיווח, כי הזוג אמר למשטרה כי הסיבה האמיתית לכך שהם מכרו את הילדה היא כי יש להם כבר שני ילדים, והם רצו שלילדה השלישית יהיו חיים טובים יותר ממה שהם יכולים לתת לה.
- 6.אל תשכחו שזו עיתונות 18/10/2013 19:01הגב לתגובה זוויתכן שהסיבה שלהם למסירת הילדה הינה הגיונית אבל בעיתונות יציגו את זה כך בשביל רייטינג
- 5.קנו אייפון זה כללי מידי....איזה דגם ? (ל"ת)זה תלוי,אולי כדאי ? 18/10/2013 16:30הגב לתגובה זו
- 4.יש לי 6 (ל"ת)בכמה? 18/10/2013 16:12הגב לתגובה זו
- 3.קליפ 18/10/2013 15:39הגב לתגובה זורק שנאה מביאה רייטינג
- 2.מעניין מה הם ימכרו שיצא אייפון 6 (ל"ת)אנונימי 18/10/2013 15:35הגב לתגובה זו
- 1.uridror1 18/10/2013 15:10הגב לתגובה זו40% פוטנציאל עוני - 80% מחזיקי סמארטפון.
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
