אילן ארד ועדי ברזילי
צילום: biztv
TOP BIZ

החברה האמריקאית שצפויה לעלות ב-89% השנה - ועוד 2 מניות מעניינות

אחרי שבתכנית הקודמת 3 המניות שסימנו בבית ההשקעות אושן-יצירה, אכן הגיעו למחירי היעד שלהם, הפעם הם מביאים לאולפן מניה ישראלית שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שכמעט ויכפיל את ערכו
עדי ברזילי | (16)

בתכנית הקודמת עם סמנכ"ל ההשקעות באושן-יצירה, אילן ארד, שצולמה בדצמבר, ארד הביא לאולפן ביזפורטל שלוש מניות שכולן הגיעו למחירי היעד שלהן: פייפאל (PAYPAL) שארד נתן לה מחיר יעד של 250$, אליו היא הגיעה בפברואר ואף עלתה הרבה מעבר לכך, מיקרון (MICRON) שארד העריך שתעלה ב-19% למחיר של 85$ אותו היא צלחה לראשונה בינואר ומנית פריורטק -1.28% , שלה הוא צפה אפסייד של 26% למחיר של 67 ש"ח והיום היא נסחרת ב-74 ש"ח. גם בתכנית הזו, ביקשנו מארד לסמן 3 מניות מעניינות עם אפסייד דו-ספרתי, והפעם אושן-יצירה הביאו לאולפן ביזפורטל מניה ישראלית מוכרת שתעלה ביותר מ-40%, חברה ביטחונית בינלאומית שתעלה ב-15% ומיזם e-commerce חדשני שיעלה בכמעט 90%. צפו בראיון: המניה הראשונה היא קנון 1.44% , חברת האחזקות של עידן עופר שנסחרת נכון לצילומי התכנית ב-96 ש"ח למניה וארד צופה לה אפסייד משמעותי של 42% למחיר של 137 ש"ח. ארד מסביר ששתי האחזקות הסחירות של קנון - OPC אנרגיה וצים - צפויות לצמוח, וגם אופצית המכר של האחזקה השלישית של החברה, בחברת הרכב הסינית QOROS אינה מתומחרת במלואה כרגע. המניה השניה היא מוהוק (MOHAWK), חברת ה-e-commerce שנסחרת כרגע במחיר של 29$ ובבית ההשקעות אושן-יצירה צופים שהיא כמעט ותכפיל את שוויה למחיר של 55$ כלומר אפסייד עצום במיוחד של 89%. הסיבה לאפסייד היא המודל היחודי של החברה שמאגדת תחתיה מספר חנויות מקוונות ובכך מאפשרת להן לגדול, כולל פיתוח מוצרים במערכת AI יחודית וגם על בסיס צפי החברה לצמיחה של 90% ב-2021. והמניה השלישית היא לוקהיד מרטין (LOCKHEED MARTIN), קבלנית הדיפנס הגדולה בעולם שגם אחראית למטוסי ה-F35, נסחרת נכון לעכשיו ב-364$ וארד מסמן לה מחיר יעד של 420$ שמשקף אפסייד של 15%. המניה של לוקהיד מרטין ירדה ב-2020 אבל החברה דווקא צמחה, ובנוסף היא מתכננת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    גולש באתר 02/04/2021 10:56
    הגב לתגובה זו
    וטבעי שבאתר כזה יפרסמו המלצות של אנליסטים. בגלל זה אנחנו נכנסים לאתר. מי שמחפש מתכונים לעוגיות עדיף שיצא ויעבור לאתרים אחרים :-)
  • 10.
    לרון 01/04/2021 17:44
    הגב לתגובה זו
    הכי מתסכל באינטרנט,טוב שניתן לעקוב בכתובים,לא שזה מי יודע מה אמין
  • 9.
    ג'וש 31/03/2021 01:08
    הגב לתגובה זו
    mohawk הייתה בתחילת החודש ב-48$, וכעת 28$...
  • 8.
    הפיל 30/03/2021 22:45
    הגב לתגובה זו
    צפויה תקופה מסובכת בכל המגזרים בכל העולם
  • Oz 05/04/2021 15:38
    הגב לתגובה זו
    חזרה לשיגרה של מרבית השוק (אין צורך שכולו יחזור) כבר לא תצדיק את מדורת הבנזין ותגרום לכך שהאינפלציה, שכבר היום עולה דרך נכסים, תשתולל פי כמה. ומכאן, אין ברירה אלא להפסיק את חגיגת המזומנים ואפילו העלאה מסוימת בריבית. וזה מצב מסוכן למשקיעים..
  • 7.
    triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה ל 30/03/2021 21:06
    הגב לתגובה זו
    triteמניות מומלצות שירדו ב60 אחוז. היה לכם המלצה לעשרות אחוזים, xl fleet
  • 6.
    89%? למה לא 90% או 88% ? (-: (ל"ת)
    מיקי 30/03/2021 19:35
    הגב לתגובה זו
  • לרון 01/04/2021 17:40
    הגב לתגובה זו
    את המילים מהפה,מוזר בלשון המעטה
  • 5.
    יהווית 30/03/2021 18:08
    הגב לתגובה זו
    ונזהרתם לנפשותיכם
  • 4.
    רק מזומן 30/03/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
    ליתיום סילבר זהב
  • 3.
    חיים 30/03/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    למה אתם גם לא מפרסמים גם את שמות המניות שהמלצתם והן חטפו ?!! Trit למשל. ירדה כבר כמעט 50%
  • צודק מאד 30/03/2021 21:07
    הגב לתגובה זו
    צודק מאד
  • 2.
    מר בין 30/03/2021 14:20
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לנבא ביצועים עתידיים של מניות/חברות, אל לכם להמליץ כדי שלא תפילו משקיעים תמימים ושאינם תמימים. כוחות השוק ומחשבי העל שסוחרים במניות הם מעבר לכל השערותיכם והניתוחים הגרפיים שלכם.
  • עופק 31/03/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
    המלצות מאתר זה לקניית מניות טוב שיבוא לעצמו בטענות
  • 1.
    שימי 30/03/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
    מה זה הרצה.
  • מי מקשיב להמלצות מהאתר הזה...השתגעת (ל"ת)
    עופק 31/03/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.