מארק צוקרברג פייסבוק
צילום: פייסבוק

פייסבוק נגד אמזון: משתמשים יוכלו לרכוש ישירות מהרשת החברתית

פייסבוק רוצה להיות גם חנות אינטרנטית גדולה - תשדרג את אפשרות הקניות באונליין דרך הפלטפורמות שלה, לרבות באינטגרם.  האם היא תנגוס בשוק שנמצא בשליטתה של אמזון ואיך יגיב בזוס?
ארז ליבנה | (1)

פייסבוק (סימול: FB) ששולטת גם בווטסאפ ובאינסטגרם נערכת להיות חנות אינטרנטית. הקונגלומרט המקוון הודיע כי מעתה גולשים יוכלו לרכוש ישירות מגופים עסקיים בפלטפורמה.

 

לפייסבוק כבר יש את מרקטפלייס שהושקה בשנים האחרונות, כשבכוונתה לקדם את המסחר המקוון בה גם באמצעות ליברה, המטבע המקוון אותו מקדמת. אבל הצעד הנוכחי, הופך את הכרטיסים העסקיים של משתמשים לחנות לכל דבר ועניין.

 

בעקבות השפעת המגפה על הכלכלה העולמית, כמעט בכל הפלטפורמות המקוונות הגדולות מרגישים עלייה בשימוש. בפייסבוק, שלא אוהבים שמשתמשים יוצאים מהפלטפורמות שלהם – בעצם הקלו על הגולשים לרכוש ישירות ברשתות החברתיות ומניעת זליגה של טראפיק בעקבות זאת.

 

עם זאת, לעסקים הקטנים והבינוניים, שהושפעו קשות על ידי המגפה, מדובר בבשורה שיכולה לעזור להם להציל את העסק. "החנויות החדשות לא יבטלו את כלל הנזק הכלכלי", אמר מייסד, יו"ר ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בשיחת וידאו צ'אט עם כתבים. "אבל אני כן חושב שבגלל המצב החדש, נראה המשך התגברות של משתמשים באונליין ויותר אנשים יעשו עסקים אונליין", הוסיף.

 

לפי נתונים שסיפק סמנכ"ל המוצרים של אינסטגרם, וישל שאח, כבר מיליון בעלי עסקים נרשמו לשירות החדש. "החנות בפייסבוק ובאינסטגרם תהיה זהה, ההבדל הוא בדרך שבה הגולשים ייחשפו אליה", אמר שאח והוסיף כי צפויים עוד חידושים בפלטפורמה בחודשים הקרובים.

 

סמנכ"ל הפרסומות בחברה, דן לוי, הסביר איך החברה תרוויח. "נחייב סכום קטן על כל רכישה, אבל הכסף האמיתי יגיע מפרסומות", אמר לוי.

 

כחלק מהמהלך, פייסבוק הודיעה כי היא תשתף פעולה עם ספקים צד שלישי כמו שופיפיי (סימול: SHOP), כשבעלי החנויות יוכלו להשתמש בפלטפורמות הללו כדי לנהל לעצמם את החנות, כמו גם לפרסם פרסומות הקשורות לספקים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחחחחחחחח 20/05/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 1.65%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

אפלאפל

הכישלון של סירי והמחיר: ראש צוות AI של אפל עובר למטא

קה יאנג, שהופקד רק לאחרונה על פרויקט החיפוש המתקדם מבוסס הבינה המלאכותית בסירי, עוזב את אפל אחרי שבועות ספורים ועובר למטא - עוד דמות בכירה שמתרחקת מקופרטינו על רקע הקשיים סביב שדרוג סירי והמאבק של אפל לסגור פער במרוץ ה-AI

ליאור דנקנר |

קה יאנג (Ke Yang), שאמור היה להוביל את מהלך החיפוש החדש והחכם של אפל ואת השדרוג הבא של סירי, עוזב את החברה זמן קצר לאחר שנכנס לתפקיד ומצטרף למטא. העזיבה המהירה של מי שהוגדר כראש צוות החיפוש המתקדם מבוסס בינה מלאכותית באפל מציפה שוב את הקשיים של החברה בתחום ואת המחיר של התחרות על טאלנטים בעמק הסיליקון.

יאנג, שנמצא באפל מאז 2019 לפי פרסומים זרים, מונה רק לפני כמה שבועות לעמוד בראש קבוצת Answers, Knowledge and Information, או בקיצור AKI. מדובר בצוות שאחראי על פיתוח חיפוש אינטרנטי מבוסס בינה מלאכותית (Artificial Intelligence, AI) ותשובות שיחה חכמות יותר, וצפוי להיות ליבה של קפיצת המדרגה הבאה של סירי בעדכון מתוכנן במרץ הקרוב. באפל, מטא ויאנג עצמו לא מגיבים לדיווחים.


כמה שבועות בתפקיד, ואז מעבר למתחרה

לפי הדיווחים, יאנג מונה להוביל את צוות ה-AKI אחרי עזיבתו של רובי ווקר, שעמד קודם בראש הקבוצה. התפקיד החדש שלו הוצג כחלק מההיערכות של אפל לשלב יכולות חיפוש ושיחה מתקדמות יותר בסירי, ברוח צ’ט-בוטים כמו ChatGPT או Gemini, ולחבר אותן לפלטפורמת “Apple Intelligence” שהחברה מתכננת לשלב במוצרי הדגל שלה החל מ-2024.

על הרקע הזה, ההחלטה של יאנג לעזוב כבר אחרי כמה שבועות ולעבור למטא מדגישה את השבריריות של המהלך. פרסומים זרים קושרים את העזיבה לשינויים פנימיים ואתגרים מתמשכים סביב פיתוח החיפוש החדש ושדרוג סירי, שנמצא על הכוונת של אפל כבר תקופה ארוכה.