מארק צוקרברג פייסבוק
צילום: פייסבוק

פייסבוק נגד אמזון: משתמשים יוכלו לרכוש ישירות מהרשת החברתית

פייסבוק רוצה להיות גם חנות אינטרנטית גדולה - תשדרג את אפשרות הקניות באונליין דרך הפלטפורמות שלה, לרבות באינטגרם.  האם היא תנגוס בשוק שנמצא בשליטתה של אמזון ואיך יגיב בזוס?
ארז ליבנה | (1)

פייסבוק (סימול: FB) ששולטת גם בווטסאפ ובאינסטגרם נערכת להיות חנות אינטרנטית. הקונגלומרט המקוון הודיע כי מעתה גולשים יוכלו לרכוש ישירות מגופים עסקיים בפלטפורמה.

 

לפייסבוק כבר יש את מרקטפלייס שהושקה בשנים האחרונות, כשבכוונתה לקדם את המסחר המקוון בה גם באמצעות ליברה, המטבע המקוון אותו מקדמת. אבל הצעד הנוכחי, הופך את הכרטיסים העסקיים של משתמשים לחנות לכל דבר ועניין.

 

בעקבות השפעת המגפה על הכלכלה העולמית, כמעט בכל הפלטפורמות המקוונות הגדולות מרגישים עלייה בשימוש. בפייסבוק, שלא אוהבים שמשתמשים יוצאים מהפלטפורמות שלהם – בעצם הקלו על הגולשים לרכוש ישירות ברשתות החברתיות ומניעת זליגה של טראפיק בעקבות זאת.

 

עם זאת, לעסקים הקטנים והבינוניים, שהושפעו קשות על ידי המגפה, מדובר בבשורה שיכולה לעזור להם להציל את העסק. "החנויות החדשות לא יבטלו את כלל הנזק הכלכלי", אמר מייסד, יו"ר ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בשיחת וידאו צ'אט עם כתבים. "אבל אני כן חושב שבגלל המצב החדש, נראה המשך התגברות של משתמשים באונליין ויותר אנשים יעשו עסקים אונליין", הוסיף.

 

לפי נתונים שסיפק סמנכ"ל המוצרים של אינסטגרם, וישל שאח, כבר מיליון בעלי עסקים נרשמו לשירות החדש. "החנות בפייסבוק ובאינסטגרם תהיה זהה, ההבדל הוא בדרך שבה הגולשים ייחשפו אליה", אמר שאח והוסיף כי צפויים עוד חידושים בפלטפורמה בחודשים הקרובים.

 

סמנכ"ל הפרסומות בחברה, דן לוי, הסביר איך החברה תרוויח. "נחייב סכום קטן על כל רכישה, אבל הכסף האמיתי יגיע מפרסומות", אמר לוי.

 

כחלק מהמהלך, פייסבוק הודיעה כי היא תשתף פעולה עם ספקים צד שלישי כמו שופיפיי (סימול: SHOP), כשבעלי החנויות יוכלו להשתמש בפלטפורמות הללו כדי לנהל לעצמם את החנות, כמו גם לפרסם פרסומות הקשורות לספקים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחחחחחחחח 20/05/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd 104.51%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס רוכשת את וורנר ברוס - מהלך שמשנה את כללי המשחק בהוליווד

עסקה של 72 מיליארד דולר, נטפליקס הופכת לאחד האולפנים הגדולים בעולם

עמית בר |
נושאים בכתבה נטפליקס

מהלך שצפוי לטלטל את שוק הסטרימינג והבידור העולמי - נטפליקס הודיעה  תרכוש את וורנר ברוס דיסקברי בעסקת ענק במזומן ובמניות בשווי של כ-72 מיליארד דולר. השווי הכולל של העסקה, כולל החוב, עומד על כ-82.7 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות של וורנר יקבלו 27.75 דולר למניה - בחלקו במזומן ובחלקו במניות נטפליקס.

לפני השלמת העסקה תבצע וורנר ברוס את פיצול ערוצי הכבלים שלה, בהם CNN, TBS ו-TNT, כך שנטפליקס תקבל את פעילות האולפנים, כולל HBO וספריית התכנים האדירה שלה.


מנפצת שיאים - נטפליקס משנה כיוון אסטרטגי

נטפליקס, שצמחה כחברת השכרת DVD בדואר והפכה לענקית הסטרימינג המובילה בעולם, ביצעה עד היום רכישות קטנות בלבד. כעת, עם העסקה הגדולה בתולדותיה, היא נוגעת בלב ליבה של הוליווד. בין הנכסים שתעביר אליה - המותגים "הסופרנוס", "הכתר", "חברים", "הארי פוטר", וסדרות רבות נוספות.

המהלך מהווה תפנית חדה במדיניות החברה, שסירבה לאורך השנים להשקיע באולפנים פיזיים או להפיץ סרטים בבתי קולנוע באופן נרחב. כעת היא צפויה לשלוט באולפן ותיק עם מורשת של כמעט מאה שנה.

לפי הדיווחים, וורנר קיבלה פניות גם מצד פארמאונט-סקיידאנס וקומקאסט, אולם בחרה להעדיף את ההצעה של נטפליקס - מהלך שגרר האשמות מצד מתחרים על תהליך לא הוגן. העסקה צפויה לעבור בחינה רגולטורית קפדנית בארה"ב ובאיחוד האירופי. חבר קונגרס רפובליקני בולט כבר הזהיר שהמהלך עלול לפגוע בצרכנים ולהגביר את הריכוזיות.

מה המשמעות לצופים ולתעשייה

  • החיבור בין תכנים איקוניים לבין פלטפורמת הסטרימינג המובילה עשוי לחזק עוד יותר את נטפליקס בשוק הגלובלי

  • ייתכן כי הצופים ייהנו מגישה נרחבת יותר לתכנים אהובים - אך פחות תחרות עלולה להוביל לפחות חדשנות

  • תעשיית הקולנוע, שכבר מתמודדת עם ירידה בהכנסות ובקהל, צפויה להתמודד עם כוח מאוחד שיקשה עליה להתחרות