מארק צוקרברג פייסבוק
צילום: פייסבוק

פייסבוק נגד אמזון: משתמשים יוכלו לרכוש ישירות מהרשת החברתית

פייסבוק רוצה להיות גם חנות אינטרנטית גדולה - תשדרג את אפשרות הקניות באונליין דרך הפלטפורמות שלה, לרבות באינטגרם.  האם היא תנגוס בשוק שנמצא בשליטתה של אמזון ואיך יגיב בזוס?
ארז ליבנה | (1)

פייסבוק (סימול: FB) ששולטת גם בווטסאפ ובאינסטגרם נערכת להיות חנות אינטרנטית. הקונגלומרט המקוון הודיע כי מעתה גולשים יוכלו לרכוש ישירות מגופים עסקיים בפלטפורמה.

 

לפייסבוק כבר יש את מרקטפלייס שהושקה בשנים האחרונות, כשבכוונתה לקדם את המסחר המקוון בה גם באמצעות ליברה, המטבע המקוון אותו מקדמת. אבל הצעד הנוכחי, הופך את הכרטיסים העסקיים של משתמשים לחנות לכל דבר ועניין.

 

בעקבות השפעת המגפה על הכלכלה העולמית, כמעט בכל הפלטפורמות המקוונות הגדולות מרגישים עלייה בשימוש. בפייסבוק, שלא אוהבים שמשתמשים יוצאים מהפלטפורמות שלהם – בעצם הקלו על הגולשים לרכוש ישירות ברשתות החברתיות ומניעת זליגה של טראפיק בעקבות זאת.

 

עם זאת, לעסקים הקטנים והבינוניים, שהושפעו קשות על ידי המגפה, מדובר בבשורה שיכולה לעזור להם להציל את העסק. "החנויות החדשות לא יבטלו את כלל הנזק הכלכלי", אמר מייסד, יו"ר ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בשיחת וידאו צ'אט עם כתבים. "אבל אני כן חושב שבגלל המצב החדש, נראה המשך התגברות של משתמשים באונליין ויותר אנשים יעשו עסקים אונליין", הוסיף.

 

לפי נתונים שסיפק סמנכ"ל המוצרים של אינסטגרם, וישל שאח, כבר מיליון בעלי עסקים נרשמו לשירות החדש. "החנות בפייסבוק ובאינסטגרם תהיה זהה, ההבדל הוא בדרך שבה הגולשים ייחשפו אליה", אמר שאח והוסיף כי צפויים עוד חידושים בפלטפורמה בחודשים הקרובים.

 

סמנכ"ל הפרסומות בחברה, דן לוי, הסביר איך החברה תרוויח. "נחייב סכום קטן על כל רכישה, אבל הכסף האמיתי יגיע מפרסומות", אמר לוי.

 

כחלק מהמהלך, פייסבוק הודיעה כי היא תשתף פעולה עם ספקים צד שלישי כמו שופיפיי (סימול: SHOP), כשבעלי החנויות יוכלו להשתמש בפלטפורמות הללו כדי לנהל לעצמם את החנות, כמו גם לפרסם פרסומות הקשורות לספקים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחחחחחחחח 20/05/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. -2.48%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

מאסק טסלה
צילום: טוויטר

הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?

האם טסלה היא חברת AI? 

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אלון מאסק

מניית טסלה Tesla -1.31%  עולה בכ 6% במסחר בוול סטריט ונעה סביב 424 דולר למניה. שווי השוק של החברה עולה ליותר מ-1.3 טריליון דולר. הסיבה: אנבידיה. 

אנבידיה דיווחה על הכנסות של 57 מיליארד דולר ברבעון השלישי לעומת ציפיות לכ 55 מיליארד, מה שמאותת לשוק כי הביקוש לשבבי בינה מלאכותית נותר גבוה ומחזיר עניין במניות שמזוהות עם תחום ה AI. הפער בין תחזיות האנליסטים לבין התוצאות בפועל של אנבידיה נתפס כאישור לכך שהגל הנוכחי של השקעות ב AI עדיין בעיצומו. זאת ועוד: התחזית של אנבידיה מוכיחה שהביקושים עצומים,. התחזית לרבעון האחרון עומדת על 65 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-62.2 מיליארד דולר.  

המניות של חברות שנחשבות מוטות בינה מלאכותית מגיבות בעליות, ובולטת ביניהן טסלה. עבור חלק מהמשקיעים ולאט לאט זה מחלחל ליותר שחקנים בשוק, טסלה אינה רק יצרנית רכב חשמלי, אלא חברה עם תוכניות בתחום הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה וה-AI בכלל. 

לכן היא נהנית מהסנטימנט החיובי סביב דוחות אנבידיה. אנבידיה משווקת פלטפורמת חומרה ותוכנה אגנוסטית לתעשיית הרכב, שנועדה לאפשר ליצרניות שונות לפתח יכולות נהיגה מתקדמות ורכב “מוגדר תוכנה”. טסלה עושה שימוש בשבבי AI של אנבידיה במרכזי הנתונים שלה לצורך אימון מערכות נהיגה אוטונומית ורובוטיקה, לצד יצרניות רכב נוספות. 

מפגשים פומביים של אילון מאסק עם מנכ”ל אנבידיה ג’נסן הואנג מחזקים את הזיקה התדמיתית בין החברות, אך בפועל אנבידיה פועלת כספקית תשתית רחבה לענף כולו. דוחות חזקים של אנבידיה הם לכן לא רק חדשות לטסלה, אלא סימן לכך שההשקעות ב AI לרכב ולמרכזי נתונים נמשכות בקצב גבוה. השווי משקף ציפיות AI, ההכנסות עדיין מעולם הרכב העלייה במניית טסלה מלווה בתמחור גבוה ביחס ליצרניות רכב אחרות.