הנציבות האירופית: "כלכלת אירופה תתכווץ ב-2013. האבטלה תגדל ל-12%"
"כלכלת אירופה תמשיך להתכווץ גם במהלך 2013 ושעור האבטלה בגוש האירו יגדל", כך נאמר היום (ו') על ידי הנציבות האירופית. "הסיבה לכך היא שהממשלות, החברות העסקיות והלקוחות יצמצמו הוצאות".
על פי התחזית של הנציבות האירופית, התמ"ג של גוש האירו יפול ב-0.3%, זאת בהשוואה לתחזית קודמת שעמדה על צמיחה של 0.1%. בד בבד, שעור האבטלה יגיע ל-12.2%, יותר מהתחזית הקודמת שעמדה על 11.8%. עבור 2014, הנציבות חוזה עליה מסויימת לצמיחה של 1.4% ושעור אבטלה של 12.1%.
"שוק העבודה באירופה מהווה סיבה גדולה לדאגה", אמר מרקו בוטי, ראש המחלקה הכלכלית בנציבות האירופית והמשיך: "ההשלכות שלו על המצב ביבשת יהיו הרסניות ובסופו של דבר היא תשפיע לרעה על יכולת הצמיחה העתידית של גוש האירו".
בוטי גם התייחס למצב של הסקטור הפיננסי ביבשת: "מצב הסקטור הפיננסי שביר מאוד, הבנקים פגיעים והכלכלה חלשה. דבר שכמובן סותר עם שיפור בשוק".
עוד עולה מהדו"ח שהנציבות האירופית חתכה את תחזית הצמיחה לכלכלה הגדולה באירופה, גרמניה ל-0.5% ב-2013, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 0.8%. הסיבה להורדה היא הפגיעה ביצוא והירידה בכמות המשקיעים במדינה.
- 3.אנונימי 22/02/2013 19:13הגב לתגובה זוהשאלה מתי תתחיל שם שוב מלחמה
- 2.נהדר 22/02/2013 14:02הגב לתגובה זומתי תבינו!!!
- 1.גן עדן של מסוממים .כשזה יתפוצץ מי יישורינו!!!!!????? (ל"ת)הקוסם 22/02/2013 13:59הגב לתגובה זו
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
