ממשלת סין השיקה תוכנית תמריצים בהיקף אדיר של 2.1% מהתמ"ג

האנליסטים תופסים את המהלך כחיובי ביותר וככזה אשר צפוי להחזיר את מנוע הצמיחה של אחת הכלכלות החשובות בעולם בחזרה למסלול
דניאל פליישר | (3)

מכתיבי המדיניות בממשלת סין המצטרפו לגישה האקטיביסטית של הבנק המרכזי האירופי והודיעו על תוכנית תמריצים משלהם, בשווי של 1 טריליון דולר, במטרה להגביר את הצמיחה באחת מהכלכלות הגדולות בעולם.

מדובר בתוכנית קנסיינית שכזו המובססת על התיאוריה כי ככול שהממשלה מגדילה את הצריכה שלה, הצמיחה במדינה תגדל באופן גדול יותר מאשר רק גידול בצריכה הפרטית כאשר בבית ההשקעות נומורה מעריכים כי התוכנית הזו שווה ל-2.1% מהתמ"ג של סין ב-2011.

האנלסטים הביעו את תמיכתם לתוכנית רחבת ההיקף הזו, אשר כוללת את בנייתם של 13 כבישים מהירים חדשים, כ-30 רכבות תחתיות ונמל ים. לפי בית ההשקעות, ההשפעה של התוכנית החדשה צפויה להתקבל כבר ברבעון הרביעי.

"אנחנו מאמינים שיישום של הפרויקטים הללו יתחיל בחודשים הקרובים, אשר יוביל לעלייה בהיקף ההשקעות בנדל"ן", כתבו כלכלני נומורה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רו"ח בדימוס 07/09/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    שבסין יודעים ועושים את מה שהיה צריך ועכשיו צריך עוד יותר לעשות כאן. ולאף אחד בממשלה שלנו לא נופל האסימון...
  • 2.
    בנטוב 07/09/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    את דרך המלך יש הרבה רעיונות ואין ספור אפשרויות צריך חזון ותעוזה ועושה רושם שבממשלה קפאם השד והחליטו ללכת כביכול על בטוח והמצב רק ילך ויחמיר והמשק יכנס לקיפאון ודיכאון ואז גם תמריצים לא יעזרו הרבה תפעילו את הראש היהודי ותמצאו פיתרונות שיגרמו למשק לשגשג למשל תכנית דיור לאומי לזכאים תכנית חירום תתחילו ליפעול ליני שנאחר את הרכבת
  • 1.
    עכשיו מחירי הסחורות יעלו (ל"ת)
    אלי 07/09/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.