גידול של 20% בהכנסות גמאטרוניק ברבעון הראשון
חברת גמאטרוניק מדווחת היום על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2005. החברה מציגה שיפור ניכר בנתונים התוצאתיים תוך גידול בהכנסות וברווח הנקי. התוצאות המשופרות נגזרות מהמשך ההתייעלות התפעולית והרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה. החברה מעריכה כי בשנת 2005 ימשיך שוק התקשורת המקומי לגדול ביתר שאת והחברה נערכת לגידול מסיבי במכירות לשוק זה.
ברמה הבינלאומית ממשיכה החברה לפעול באינטנסיביות להעמקת פעילותה. החברה עומדת בפני פתיחת הסניף המקומי בארה"ב ומחפשת שותף עסקי במזרח אירופה לצורך הגדלת נוכחותה בשוק זה. בנוסף, החברה מקימה סניף מקומי בסינגפור ומדווחת על הגדלת פעילותה בשוק הסיני.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-23.6 מיליון שקל, לעומת כ-19.5 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-20.9%. הרווח הנקי הסתכם בכ-1.5 מיליון שקל לעומת כ-724 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-102%.
הרווח הגולמי לרבעון הראשון הסתכם בכ-8 מיליון שקל (34.1% מההכנסות) לעומת כ-5.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (28.6% מההכנסות), גידול של כ-44%. הוצאות מחקר ופיתוח הסתכמו בכ-1.7 מיליון שקל, לעומת כ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12.7%.
הרווח מפעולות (לפני מימון) הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל, לעומת כ-447 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 324%.
יו"ר ומנכ"ל החברה, יוסף גורן מסר: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון הראשון ומעריכים כי השיפור והצמיחה יימשכו לאורך השנת 2005. אנו ממשיכים לתת דגש על הרחבת הפעילות בשווקי היעד הבינלאומיים בהם אנו פעילים ואנו צופים כי מגמה זו תמשך בעתיד. אנו ממשיכים להפנות משאבים לצורך חיזוק וביסוס הפעילות הבינלאומית של החברה בה אנו רואים מנוע צמיחה עיקרי ומטרה אסטרטגית. אנו מעריכים כי במהלך שנת 2006 המכירות לשווקים הבינלאומיים יהוו למעלה מ-50% מסך מכירות החברה"
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
