בכירים מהתעשיה בישראל למדו לומר הייטק בהונגרית

בשבוע שעבר בכנס השנתי השני של פורום היי-טק ישראל-הונגריה בבודפשט. נציגים של אלווריון, רד, TTI, טריון, התעשיה האווירית ועוד דיווחו על הצלחת הכינוס
שי פאוזנר |

בשבוע שעבר התקיים בבודפשט, זאת השנה השנייה ברציפות, פורום היי-טק ישראל-הונגריה. הפורום נפתח במעמד שר הכלכלה המקומי, ד"ר יאנוש קוקה, סגן שר התקשורת מר ג'יורג' צ'פלי, ומנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומיים, יחיאל אסיה.

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת בודפשט, אתי לוי, מסרה כי החברות הישראליות אשר השתתפו בפורום, Alvarion, Rad, Eci, Wizsoft, Terayon ,Maxbill, MRV, Scopus, TTI , IAI ,Flexlight, MTI דיווחו על פגישות מוצלחות ועל רצונן להוסיף ולהשקיע מאמצים המוכוונים לשוק התקשורת ההונגרי.

עוד מסרה, לוי שהחברות הישראליות התרשמו, כי שוק התקשורת ההונגרי נמצא בעיצומו של הליך שדרוג ושיפור תשתיות וכי זהו זמן נכון להחדרת טכנולוגיות חדשות. למפגשים הגיעו חברות הונגריות מובילות בהן חברת הטלפון הלאומית, מפעילים סלולריים וחברות הקשורות עימן, חברות אלו הביעו עניין רב בטכנולוגיות הישראליות להן נחשפו.

שר הכלכלה ההונגרי וסגן שר התקשורת הדגישו את כוונותיה של ממשלת הונגריה לקדם את תעשיית היי-טק ההונגרית, וציינו כי הצלחתה של תעשיית ההיי-טק הישראלית מהווה עבורם מודל לחיקוי.

ממנהל סחר-חוץ במשרד התמ"ת נמסר, כי סך היקף הסחר בין ישראל להונגריה הגיע לכ- 310 מיליון דולר בשנת 2004, כשמתוכם כ-77 מיליון דולר יצוא. ענפי היצוא המובילים הם: מתכות, מוצרי כימיה, מוצרי היי-טק לרבות ציוד תקשורת, מוצרי פלסטיק וגומי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוי הלוי, מנכ"ל כאל
צילום: רמי זרניגר

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?

רן קידר |

לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים  ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה. 

פרידה מכאל בעיתוי רגיש

הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות. 

הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.

אתגרי אל על

כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.

ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.