התעשיינים: שעון קיץ כל השנה שווה למשק 50 מיליון ש'
המשק יכול היה לחסוך כ-50 מליון שקל נוספים כתוצאה מהקטנת הוצאות החשמל במשק, אילו היתה מתקבלת המלצת התאחדות התעשיינים להפעיל את שעון הקיץ לאורך כל השנה. כך טוען (א') משה כהן, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל יהודה רשתות פלדה, בעקבות אישור ועדת הפנים של הכנסת, להפעיל באופן קבוע את שעון הקיץ לתקופה של כ-170 ימים בשנה בממוצע.
כהן מנמק זאת בשל החסכון היומי הממוצע של כ-0.44% מצריכת החשמל ? תאורה ומזוג אויר ? בממוצע רב שנתי. בנוסף לכך, טוען כהן, כי צפוייה תועלת נוספת למשק מאימוץ הצעת ההתאחדות בזכות הגדלת התפוקה הלאומית והפריון של העובדים במפעלי התעשייה והמשק כולו. הפחתת מספר תאונות הדרכים גם הן ברשימה זו, לצד שיפור ברווחתם של העובדים ושיפור באיכות החיים, המתבטא בשעות עבודה ובשעות הפנאי. מדובר בחסכון נוסף שעל פי הערכה יכול להגיע לעשרות מליוני שקלים נוספים בשנה.
עם זאת, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי המשק צפוי לחסוך בהוצאות החשמל כ-35 מליון שקלים בהפעלת שעון הקיץ, כפי שקבעה ועדת הפנים של הכנסת ומליוני שקלים נוספים מהגדלת התעסוקה והפריון וכו'.

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על
הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?
לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה.
פרידה מכאל בעיתוי רגיש
הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות.
הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.
אתגרי אל על
כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.
- כאל ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים – החברה במגעים למכירה
- שינויים בהנהלת דיסקונט: לוי הלוי מונה לראש חטיבת טכנולוגיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.