מנהלי ההסדרים פנסיוניים: הציבור אינו מודע לייעוץ
פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים החליט באסיפה הכללית השנתית שלו השבוע, למקד את פעילותו ב-2005 בשיפור וייעול הביטוח הפנסיוני בישראל. לדברי מאיר אוזן - יו"ר הפורום, "כדי ליצור שוק ביטוח פנסיוני משוכלל ויעיל, יש לפעול במישור החוקי, הפיסקלי, הביטוחי והניהולי במקביל".
כיום, קיים מצב בו תקנות מס מסוימות סותרות אחת את השנייה, וסתירות אלה עלולות לפגוע קשות בציבור המבוטחים. בכוונת הפורום לפנות לנציבות מס הכנסה ולבקשה לתקן סתירות אלה. אוזן אמר בכינוס, כי החקיקה בתחום הפנסיוני לוקה בחוסר קוהרנטיות, כתוצאה מריבוי המשרדים הממשלתיים העוסקים בתחום זה. "בכוונת הפורום לפעול מול הרשויות כדי לתקן סתירות אלה ולהמליץ לממשלה על הקמת רשות אחת שתרכז את החקיקה בתחום הפנסיוני", אמר.
לדבריו, "המלצות ועדת בכר מציבות אתגר גדול בפני כל העוסקים בענף. בכוונת הפורום לפעול כדי להבטיח שוק ביטוח תחרותי ויעיל. השינויים הרבים בענף הביטוח הפנסיוני, הן בתחום המוצרים הביטוחיים והן בתחום החקיקתי, מחדדים את הצורך בליווי וייעוץ מקצועי מתמשך. בכוונת הפורום לפתח את מודעות הציבור לחשיבות קבלת ייעוץ באמצעות מנהלי הסדר מקצועיים".
הוא מסביר, כי "במקביל לצעדים אלה, מכין הפורום סדרת המלצות לשיפור המוצר הביטוחי למטרות קצבה בחברת ביטוח, במגמה להפכו למוצר אטרקטיבי שיענה על צרכים ביטוחיים מגוונים של ציבור המבוטחים. כדי להגביר את יכולת ההשפעה של הפורום מול הרשויות, החליטו חברי הפורום להצטרף כחטיבה ללשכת המסחר, שתייצג את האינטרסים של העוסקים בחסכון ארוך טווח".

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על
הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?
לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה.
פרידה מכאל בעיתוי רגיש
הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות.
הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.
אתגרי אל על
כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.
- כאל ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים – החברה במגעים למכירה
- שינויים בהנהלת דיסקונט: לוי הלוי מונה לראש חטיבת טכנולוגיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.