אוסקר-גרוס: הכנסות DSPG יסתכמו ב-180 מ' ד' ב-2005
יממה לאחר פרסום הדוחות החזקים, ושיפור התחזיות ל-2005 מפרסם בנק ההשקעות, אוסקר גרוס סקירה חיובית במיוחד למניתה של חברת תוכנות המדיה הישראלית, DSP גרופ. אמש הצהירה החברה, כי זך ההכנסות של 2005 יסתכמו בסכום שינוע בין 175 ל-185 מיליון דולר, כאשר להערכת האנליסטים של אוסקר גרוס, יסתכם הסכום בכ-180 מיליון דולר. את הסיבה לשיפור התחזיות מסבירים בבנק ההשקעות בשיפור בתנאי השוק, ובפתרון בעיית המלאים של החברה.
אמש הודיעה DSPG, כי המנכ"ל אלי איילון, יפנה את תפקידו ויעבור לכהן כיו"ר החברה, כאשר את תפקיד המנכ"ל יתפוס ינון ברכה. באוסקר גרוס מחלקים היום שבחים למהלך הזה, ומעריכים, כי הנסיון הרב של ברכה בתחום, לצד איילון, יתרום בצורה חיובית לחברה.
כמו כן מציינים בבנק ההשקעות את חטיבת ה-DECT, אשר צפויה להניב ל-DSPG סכום של כ-20 מיליון דולר במהלך 2005. כתוצאה משינוי תמהיל המכירות של החברה מעלים באוסקר גרוס את שולי הרווח של DSPG בכ-1.4% לרמה של 45.4%. שני מוצרים ספציפיים שמזכירים בבנק ההשקעות הם האפליקציות החדשות של חטיבת ה-DECT, כאשר בתחום זה צפויה החברה להשיק שני מוצרים חדשים. הראשון הוא מוצר בתחום ה-VOIP אשר אמור לתרום להכנסות החברה החל מהמחצית השניה של 2005. המוצר השני הוא בתחום ה-WI-FI, אשר יושק לקראת סוף 2005, ויחל לתרום להכנסו באופן משמעותי ב-2007.
כמו כן מציינים באוסקר-גרוס את המשך תוכנית הקניה החוזרת של DSPG, אשר רכשה במהלך הרבעון האחרון של 2004 90 אלף מניות במחיר של 1.8 מיליון דולר. להערכת האנליסטים של אוסקר גרוס צפויה DSPG להמשיך בתוכנית ולרכוש עד לכ-3.71 מיליון מניות נוספות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?