אוסקר-גרוס: הכנסות DSPG יסתכמו ב-180 מ' ד' ב-2005

הפרוטפוליו המגוון והמצב הפיננסי מצדיקים את הפרמיה במכפיל. עוד מעריכים, כי הנסיון של ינון ברכה יתרום להתפתחות החברה. הכנסות חטיבת ה-DECT יגיעו ב-2005 ל-20 מ' ד'. מותירים את ההמלצה ברמת "החזק"
רם דגן |

יממה לאחר פרסום הדוחות החזקים, ושיפור התחזיות ל-2005 מפרסם בנק ההשקעות, אוסקר גרוס סקירה חיובית במיוחד למניתה של חברת תוכנות המדיה הישראלית, DSP גרופ. אמש הצהירה החברה, כי זך ההכנסות של 2005 יסתכמו בסכום שינוע בין 175 ל-185 מיליון דולר, כאשר להערכת האנליסטים של אוסקר גרוס, יסתכם הסכום בכ-180 מיליון דולר. את הסיבה לשיפור התחזיות מסבירים בבנק ההשקעות בשיפור בתנאי השוק, ובפתרון בעיית המלאים של החברה.

אמש הודיעה DSPG, כי המנכ"ל אלי איילון, יפנה את תפקידו ויעבור לכהן כיו"ר החברה, כאשר את תפקיד המנכ"ל יתפוס ינון ברכה. באוסקר גרוס מחלקים היום שבחים למהלך הזה, ומעריכים, כי הנסיון הרב של ברכה בתחום, לצד איילון, יתרום בצורה חיובית לחברה.

כמו כן מציינים בבנק ההשקעות את חטיבת ה-DECT, אשר צפויה להניב ל-DSPG סכום של כ-20 מיליון דולר במהלך 2005. כתוצאה משינוי תמהיל המכירות של החברה מעלים באוסקר גרוס את שולי הרווח של DSPG בכ-1.4% לרמה של 45.4%. שני מוצרים ספציפיים שמזכירים בבנק ההשקעות הם האפליקציות החדשות של חטיבת ה-DECT, כאשר בתחום זה צפויה החברה להשיק שני מוצרים חדשים. הראשון הוא מוצר בתחום ה-VOIP אשר אמור לתרום להכנסות החברה החל מהמחצית השניה של 2005. המוצר השני הוא בתחום ה-WI-FI, אשר יושק לקראת סוף 2005, ויחל לתרום להכנסו באופן משמעותי ב-2007.

כמו כן מציינים באוסקר-גרוס את המשך תוכנית הקניה החוזרת של DSPG, אשר רכשה במהלך הרבעון האחרון של 2004 90 אלף מניות במחיר של 1.8 מיליון דולר. להערכת האנליסטים של אוסקר גרוס צפויה DSPG להמשיך בתוכנית ולרכוש עד לכ-3.71 מיליון מניות נוספות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: