מלון ישרוטל אילת
צילום: יח"צ

תוספת של 190 מ' ש' לענף התיירות בגלל האומיקרון; התנאים יוקשחו

במסגרת המתווה תוקצה תמיכה של כ-150 מ' ש' למלונות מוכווני תיירות חוץ, 25 מ' ש' למורי הדרך שיקבלו את הסיוע עבור סיורים מסובסדים ברשות הטבע והגנים ו15 מ' ש' למארגני התיירות הנכנסת
תומר אמן | (1)

ענף התיירות יזכה לסיוע נוסף בגובה של כ-190 מיליון שקל, כך דווח על ידי הממשלה. במסגרת הדיווח, נמסר כי הממשלה אישרה את הסיוע לאור התפשטות וריאנט האומיקרון וסגירת השמיים לתיירים נכנסים. 

הסיוע יכלול תמיכה של 150 מיליון שקל במלונות מוכווני תיירות נכנסת, 25 מיליון שקל למורי הדרך, 15 מיליון שקל למארגני התיירות הנכנסת וכמו כן סיוע בהכשרות המקצועיות לעובדי התיירות שיבקשו לעשות הסבה וסיוע לתעשיות התיירות באילת על ידי מתן אשרות נוספות לעובדים זרים מירדן. 

מהממשלה נמסר כי את הסיוע ניתן יהיה להרחיב בהמשך, ככל שהענף ימשיך להיפגע אל תוך הרבעון הראשון של השנה הבאה. הסכום אינו כולל סיוע ותמיכה בהכשרות מקצועיות ומלונות חדשים, אשר עבורם יגובש מתווה בהמשך. הסיוע מצטרף לסיוע של כ-345 מיליון שקל שכבר אושרו בעבר עבור מארגני התיירות הנכנסת והמלונאות בסבבי הסיוע שקדמו. 

תקציב הסיוע למלונאות, שעד כה עמד על כ-300 מיליון שקל וכעת יעלה לכ-450 מיליון שקל, ינתן למלונות על בסיס פעילותם המסחרית במחצית השנייה של השנה, וזאת תוך "החמרת תנאי הזכאות למענק והגדלת משקל התיירות הנכנסת" מסך הכנסות המלון לאחר שבשנה החולפת קיבלו המלונות סיועים על אף כי הכנסותיהם לאו בהכרח נפגעה כתוצאה מתיירות פנים.

כמו כן הוחלט על מתן סיוע מופחת למלונות חדשים שנפתחו לפעילות עד פברואר 2020, לאחר שעד כה לא הצליחו לעמוד אלו בקריטריונים הנדרשים לסיוע. מאחורי ההחלטה עומדת העובדה כי מלונות גדולים רבים פתחו או רכשו מלונות קטנים יותר, שעד כה לא הצליחו לייצר רווח לחברות המלונאות, ואלו השתמשו בהם על מנת לקבל סיוע על המלונות המורווחים שלהם. כעת, ועל מנת למגר תופעה זו, תיבחן ירידת ההכנסה של חברת האם של המלון. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמך 26/12/2021 18:10
    הגב לתגובה זו
    גובים 1500 של ללילה ובוכים
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.