פרסום ראשון

שמעוני מצטרף למירוץ אחר תקציב טורנדו

באומן בר ריבנאי, יורו, ענבר מרחב, פוגל-אוגילבי, הביילינים וזרמון גולדמן מתמודדים אף הם. הקשר החם בין טורנדו ליוניברסל עשוי להטות את הכף
משה בנימין | (17)

תקציב הפרסום של טורנדו שיגדל בשנה הקרובה ב-40% נוספים, לדברי החברה, ויעמוד על כ-40 מיליון שקלים במחירים ריאליים מעמיד רשימה ארוכה של משרדים בתור למרות הטענות על רווחיותו המוטלת בספק. על התקציב השמן של חברת המזגנים שהפך לדבר החם שמחכה כעת על המדף מתמודדים כעת משרדי הפרסום: יורו ישראל, ענבר-מרחב, פוגל אוגילבי, הביילינים, זרמון גולדמן, באומן בר ריבנאי והמצטרף האחרון לרשימה הוא משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי. כפי שכבר פורסם באייס, בטורנדו שוקלים מספר חלופות לניהול תקציב הפרסום. החלופה הראשונה מדברת על העברת שרביט הטיפול בתקציב למשרד פרסום שקשור בקבוצת רכש המדיה של יוניברסל. זאת כתוצאה מקשרי עבודה חמים בין הבעלים של טורנדו רונן בזזי לאלון שטרן, מנכ"ל יוניברסל. 2 המשרדים הגדולים שקונים מיוניברסל ובמחירי יוניברסל הם גליקמן נטלר סמסונוב וראובני פרידן (שקונים דרך מרקיורי באופן עצמאי ובמחירי יוניברסל) אך אלו הצהירו כבר כי אינם מתכוונים להתמודד על התקציב. ענבר-מרחב וזרמון גולדמן רוכשים את המדיה ללקוחותיהם דרך קבוצת יוניברסל מקאן מה שעשוי לשפר את מעמדם בעיני הנהלת טורנדו. שמעוני פינקלשטיין ברקי והביילינים קונים מדיה באופן עצמאי, פוגל אוגילבי קונים באמצעות מדיה-קום ובאומן באמצעות חברת המדיה של הקבוצה זניט. החלופה השנייה נוגעת להפרדה אפשרית בין תקציב המדיה שינוהל בידי יוניברסל ותקציב הקריאייטיב שיטופל בידי משרד פרסום שאינו מנהל קשרי מסחר עם יוניברסל. אפשרות זו תוצא לפועל במידה ובטורנדו יתרשמו לחיוב מהצעה קריאיטיבית או פתרון אסטרטגי שיבלוט באופן ניכר מעל לשאר. בטורנדו מתעקשים לחזור על מנטרה שאמורה לסמן למשרדים המתחרים על התקציב לאן פניהם מופנות. בחברת המזגנים מציינים כי הקריטריון המוביל בתהליך קבלת ההחלטות שלהם הוא ההצעה הקריאיטבית במטרה מוצהרת לרענן את הקו והמסרים הקיימים כעת. על פניו נראה כי בטורנדו פתוחים כעת לשמוע הצעות מהמשרדים הפונים אליהם ללא קשר לסדר הגודל של המשרד. עם זאת, בחברת המזגנים מודעים להיקף העבודה שדורש תקציב בסדר גודל של 40 מיליון שקלים ומנסים לאתר את המשרד שיוכל 'להכיל אותם' ויכול להעמיד מודל של 'משרד בתוך משרד' כדי לעמוד בדרישות העבודה. אלימנציה בסיסית על סמך ההגדרה הזאת מסננת משרדים רבים בינוניים וקטנים שלא מחזיקים בתשומות כח האדם הנדרשות ומשאירה בתמונת התקציב בעיקר משרדים מהעשירייה הראשונה. מעבר לפתרונות הקריאיטיביים שטורנדו מצפה שהענף יגלגל לפתחה מרחף הענן הכבד של העלויות הקשורות בטיפול תקציב שכזה שחלק דומיננטי בו הוא שעות רבות של עבודת גרפיקה. כזו שתואמת את היקף הפרסום העצום של החברה בעיתונות הארצית ובמקומונים בתפוצה שמגיעה כמעט לכל נקודה בארץ. גורם בכיר בענף אמר לאייס כי "לפי הערכות בשוק יש לטורנדו בשבוע 'סגירות' (הורדה לדפוס של מודעות בגדלים וכיתוב שונה. מ"ב) של בין 100 ל-120 מודעות בשבוע כאשר הממוצע בשוק עומד על כ-40 או 50 בשבוע". כדי להמחיש עוד את החששות שסוחבים משרדי הפרסום בבואם לבדוק את כדאיות הטיפול בטורנדו מוסיף הגורם הבכיר כי "לפי חישוב עלויות בסיסי טיפול בתקציב כמו טורנדו מחייב כ-20 עובדים לכל הפחות שאמונים על התקציב הזה בלבד. לא כל משרד יכול להרשות לעצמו דבר כזה שנאמד בעלויות ישירות ועקיפות של כח אדם שמגיעות לכדי 250-300 אלף שקל בכל חודש".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אמיר 07/11/2011 19:30
    הגב לתגובה זו
    זה היתרון של זרמון...הוא עשה את הקמפיין הראשון המוצלח של טורנדו באדלר
  • 9.
    זה סגור שמעוני לוקחים את התקציב (ל"ת)
    יודע 03/11/2011 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עכברנז׳ה 03/11/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    טורנדו מחליפים משרדי פרסום כמו גרביים ולא בגלל מקצועיות. משרדי הפרסום המתרפסים, משמרים המשך התנהגות לא הוגנת של לקוח חצוף שמזמזל בענף ובאנשי המקצוע שלו. לקוח כזה צריך להוקיע. כל מי שמשתתף במכרז שיתבייש.
  • 03/11/2011 20:10
    הגב לתגובה זו
    יש משרדים שיכולים לעשות עבודה טובה לטורנדו והם יתמודדו
  • 7.
    שי 03/11/2011 17:21
    הגב לתגובה זו
    טורנדו לא מחפשים משרד פרסום טוב, הם מחפשים משרד פרסום זול. זרמון גולדמן יורידו כמובן את המכנסיים ואם צריך גם יעבדו בחינם. התקציב הזה יכול להציל אותם מבחינת מיקום בדירוג המשרדים ולטורנדו זה מתאים - לקבל עבודה בינונית במחיר אפסי.
  • איש-זהב וירח-זר 03/11/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    ורק זרון גולדמן יש לכם בראש..
  • 6.
    נטע 03/11/2011 16:52
    הגב לתגובה זו
    למרות שלא נהוג לפרגן בתחום שלנו, אני לגמרי מפרגנת לפרסומות ששודרה הקיץ. מצחיק, נכון למותג, ובכיף:-)
  • 5.
    ככה שורפים מותג! 03/11/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    לטורנדו על התדמית לפחות לשנתיים הקרובות
  • 4.
    בהצלחה עם בזזי (ל"ת)
    אורן 03/11/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סירי 03/11/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    יח"צ.... מצחיק
  • 03/11/2011 21:01
    הגב לתגובה זו
    שיחליפו שם לה טמבלים
  • 2.
    רן 03/11/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    במיוחד ברוסיה. "בשלג". חחח.....
  • 1.
    גם זרמון גולדמן קונים מיוניברסל.... (ל"ת)
    מבין בתחומו 03/11/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
  • אני מהמר שזרמון גם יזכו... (ל"ת)
    גיל 03/11/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
  • מישל 03/11/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    כדאי להם לשאול את אנשי חברת חשמל
  • מיש(א)ל אותך? 03/11/2011 15:57
    גם גולדמן מוסיף לא מעט!
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?

לקראת מדד יולי שיתפרסם מחר: כמה ישפיע שכר הדירה ואיך זה ישפיע על החלטת הריבית בשבוע הבא?

תמיר חכמוף |

מחר בשעה 14:00 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, נתון שצפוי להמשיך לרכז תשומת לב מצד המשקיעים ובכלל הציבור הרחב שהמדד משפיע עליו באופן ישיר - המחירים בסופר, הריבית על ההלוואות, ההצמדה על הלוואות, משכנתאות ועוד. המדד גם משפיע על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב יביא לדחייה של הורדת הריבית.   

בחודשים האחרונים נרשמה מגמת ירידה ביריבת, אבל בחודשיים האחרונים היא עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%. הצפי כעת הוא לעלייה חודשית של 0.3%-0.5%, בהובלת סעיפי השכירות, הנופש והטיסות, כאשר חלק מההשפעה יקוזז על ידי ירידות עונתיות בלבוש ובהנעלה.

מה צופים האנליסטים

קונסנזוס התחזיות הוא כ-0.4%. בלידר שוקי הון מצביעים על צפי של כ-0.4%, עם אפשרות ל-0.3%, כאשר עיקר הדחיפה כלפי מעלה מגיעה מסעיפי נופש, טיסות ודיור, מול ירידה עונתית בלבוש והנעלה. לגישתם,  במידה והמדד יהיה בטווח 0.3%-0.4%, הקצב השנתי יתכנס לכ-3.1%, אם כי לגישת כל הכלכלנים, קצב האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים יירד משמעותית. במיטב מציבים את תחזית יולי על 0.5% וממשיכים לראות, אינפלציה של 2.3% ב-12 החודשים הקרובים.

בצד התורמים לעלייה במדד יולי, מחירי השכירות (סעיף הדיור), נופש בישראל וטיסות לחו״ל, סעיפים עונתיים מובהקים. האנליסטים מדגישים כי אלה צפויים להוביל את המדד, כשחלק מההשפעה תקוזז על ידי ירידות בהלבשה ובירקות. בצד המאקרו הרחב: סקרי עסקים מצביעים על ירידה בשיעור החברות שמתכוונות לייקר מחירים, מה שתומך בהאטה הדרגתית באינפלציה בהמשך המחצית. עם זאת, צריך להדגיש כי תיתכן הפתעה מבחינה זו שכן מחירי הדירות יורדים כבר מספר חודשים וזה אמור להוביל לקיפאון או לירידה בקצב העלייה בשכר הדירה. אלא שבהמשך לכך שאלפי משפחות נותרו בלי דירה בעקבות המלחמה ונאלצו אחרי טווח מסויים לחזור לשוק כשוכרים, אלא שאז נוצרו עודפי ביקוש גדולים והמשכירים ניצלו זאת לעליית מחירים משמעותית מאוד. באזורי הפגיעה נרשמו עליות משמעותיות בשכר הדירה וזה ישפיע על מדד שכר הדירה, אם כי, זה הורגש בהדרגה, ולאחר שהמפונים חזרו מבתי המלון. 

ומכאן, שמצד אחד השכר דירה בכיוון מטה, אבל יש קפיצה של מחירים במקומות מסוימים בגלל המלחמה, השאלה איך הלמ"ס ימדוד את הקפיצה הזו.  

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?

לקראת מדד יולי שיתפרסם מחר: כמה ישפיע שכר הדירה ואיך זה ישפיע על החלטת הריבית בשבוע הבא?

תמיר חכמוף |

מחר בשעה 14:00 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, נתון שצפוי להמשיך לרכז תשומת לב מצד המשקיעים ובכלל הציבור הרחב שהמדד משפיע עליו באופן ישיר - המחירים בסופר, הריבית על ההלוואות, ההצמדה על הלוואות, משכנתאות ועוד. המדד גם משפיע על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב יביא לדחייה של הורדת הריבית.   

בחודשים האחרונים נרשמה מגמת ירידה ביריבת, אבל בחודשיים האחרונים היא עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%. הצפי כעת הוא לעלייה חודשית של 0.3%-0.5%, בהובלת סעיפי השכירות, הנופש והטיסות, כאשר חלק מההשפעה יקוזז על ידי ירידות עונתיות בלבוש ובהנעלה.

מה צופים האנליסטים

קונסנזוס התחזיות הוא כ-0.4%. בלידר שוקי הון מצביעים על צפי של כ-0.4%, עם אפשרות ל-0.3%, כאשר עיקר הדחיפה כלפי מעלה מגיעה מסעיפי נופש, טיסות ודיור, מול ירידה עונתית בלבוש והנעלה. לגישתם,  במידה והמדד יהיה בטווח 0.3%-0.4%, הקצב השנתי יתכנס לכ-3.1%, אם כי לגישת כל הכלכלנים, קצב האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים יירד משמעותית. במיטב מציבים את תחזית יולי על 0.5% וממשיכים לראות, אינפלציה של 2.3% ב-12 החודשים הקרובים.

בצד התורמים לעלייה במדד יולי, מחירי השכירות (סעיף הדיור), נופש בישראל וטיסות לחו״ל, סעיפים עונתיים מובהקים. האנליסטים מדגישים כי אלה צפויים להוביל את המדד, כשחלק מההשפעה תקוזז על ידי ירידות בהלבשה ובירקות. בצד המאקרו הרחב: סקרי עסקים מצביעים על ירידה בשיעור החברות שמתכוונות לייקר מחירים, מה שתומך בהאטה הדרגתית באינפלציה בהמשך המחצית. עם זאת, צריך להדגיש כי תיתכן הפתעה מבחינה זו שכן מחירי הדירות יורדים כבר מספר חודשים וזה אמור להוביל לקיפאון או לירידה בקצב העלייה בשכר הדירה. אלא שבהמשך לכך שאלפי משפחות נותרו בלי דירה בעקבות המלחמה ונאלצו אחרי טווח מסויים לחזור לשוק כשוכרים, אלא שאז נוצרו עודפי ביקוש גדולים והמשכירים ניצלו זאת לעליית מחירים משמעותית מאוד. באזורי הפגיעה נרשמו עליות משמעותיות בשכר הדירה וזה ישפיע על מדד שכר הדירה, אם כי, זה הורגש בהדרגה, ולאחר שהמפונים חזרו מבתי המלון. 

ומכאן, שמצד אחד השכר דירה בכיוון מטה, אבל יש קפיצה של מחירים במקומות מסוימים בגלל המלחמה, השאלה איך הלמ"ס ימדוד את הקפיצה הזו.