שמעוני מצטרף למירוץ אחר תקציב טורנדו
תקציב הפרסום של טורנדו שיגדל בשנה הקרובה ב-40% נוספים, לדברי החברה, ויעמוד על כ-40 מיליון שקלים במחירים ריאליים מעמיד רשימה ארוכה של משרדים בתור למרות הטענות על רווחיותו המוטלת בספק.
על התקציב השמן של חברת המזגנים שהפך לדבר החם שמחכה כעת על המדף מתמודדים כעת משרדי הפרסום: יורו ישראל, ענבר-מרחב, פוגל אוגילבי, הביילינים, זרמון גולדמן, באומן בר ריבנאי והמצטרף האחרון לרשימה הוא משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי.
כפי שכבר פורסם באייס, בטורנדו שוקלים מספר חלופות לניהול תקציב הפרסום. החלופה הראשונה מדברת על העברת שרביט הטיפול בתקציב למשרד פרסום שקשור בקבוצת רכש המדיה של יוניברסל. זאת כתוצאה מקשרי עבודה חמים בין הבעלים של טורנדו רונן בזזי לאלון שטרן, מנכ"ל יוניברסל.
2 המשרדים הגדולים שקונים מיוניברסל ובמחירי יוניברסל הם גליקמן נטלר סמסונוב וראובני פרידן (שקונים דרך מרקיורי באופן עצמאי ובמחירי יוניברסל) אך אלו הצהירו כבר כי אינם מתכוונים להתמודד על התקציב.
ענבר-מרחב וזרמון גולדמן רוכשים את המדיה ללקוחותיהם דרך קבוצת יוניברסל מקאן מה שעשוי לשפר את מעמדם בעיני הנהלת טורנדו. שמעוני פינקלשטיין ברקי והביילינים קונים מדיה באופן עצמאי, פוגל אוגילבי קונים באמצעות מדיה-קום ובאומן באמצעות חברת המדיה של הקבוצה זניט.
החלופה השנייה נוגעת להפרדה אפשרית בין תקציב המדיה שינוהל בידי יוניברסל ותקציב הקריאייטיב שיטופל בידי משרד פרסום שאינו מנהל קשרי מסחר עם יוניברסל. אפשרות זו תוצא לפועל במידה ובטורנדו יתרשמו לחיוב מהצעה קריאיטיבית או פתרון אסטרטגי שיבלוט באופן ניכר מעל לשאר.
בטורנדו מתעקשים לחזור על מנטרה שאמורה לסמן למשרדים המתחרים על התקציב לאן פניהם מופנות. בחברת המזגנים מציינים כי הקריטריון המוביל בתהליך קבלת ההחלטות שלהם הוא ההצעה הקריאיטבית במטרה מוצהרת לרענן את הקו והמסרים הקיימים כעת.
על פניו נראה כי בטורנדו פתוחים כעת לשמוע הצעות מהמשרדים הפונים אליהם ללא קשר לסדר הגודל של המשרד. עם זאת, בחברת המזגנים מודעים להיקף העבודה שדורש תקציב בסדר גודל של 40 מיליון שקלים ומנסים לאתר את המשרד שיוכל 'להכיל אותם' ויכול להעמיד מודל של 'משרד בתוך משרד' כדי לעמוד בדרישות העבודה. אלימנציה בסיסית על סמך ההגדרה הזאת מסננת משרדים רבים בינוניים וקטנים שלא מחזיקים בתשומות כח האדם הנדרשות ומשאירה בתמונת התקציב בעיקר משרדים מהעשירייה הראשונה.
מעבר לפתרונות הקריאיטיביים שטורנדו מצפה שהענף יגלגל לפתחה מרחף הענן הכבד של העלויות הקשורות בטיפול תקציב שכזה שחלק דומיננטי בו הוא שעות רבות של עבודת גרפיקה. כזו שתואמת את היקף הפרסום העצום של החברה בעיתונות הארצית ובמקומונים בתפוצה שמגיעה כמעט לכל נקודה בארץ.
גורם בכיר בענף אמר לאייס כי "לפי הערכות בשוק יש לטורנדו בשבוע 'סגירות' (הורדה לדפוס של מודעות בגדלים וכיתוב שונה. מ"ב) של בין 100 ל-120 מודעות בשבוע כאשר הממוצע בשוק עומד על כ-40 או 50 בשבוע".
כדי להמחיש עוד את החששות שסוחבים משרדי הפרסום בבואם לבדוק את כדאיות הטיפול בטורנדו מוסיף הגורם הבכיר כי "לפי חישוב עלויות בסיסי טיפול בתקציב כמו טורנדו מחייב כ-20 עובדים לכל הפחות שאמונים על התקציב הזה בלבד. לא כל משרד יכול להרשות לעצמו דבר כזה שנאמד בעלויות ישירות ועקיפות של כח אדם שמגיעות לכדי 250-300 אלף שקל בכל חודש".
- 10.אמיר 07/11/2011 19:30הגב לתגובה זוזה היתרון של זרמון...הוא עשה את הקמפיין הראשון המוצלח של טורנדו באדלר
- 9.זה סגור שמעוני לוקחים את התקציב (ל"ת)יודע 03/11/2011 22:16הגב לתגובה זו
- 8.עכברנז׳ה 03/11/2011 19:45הגב לתגובה זוטורנדו מחליפים משרדי פרסום כמו גרביים ולא בגלל מקצועיות. משרדי הפרסום המתרפסים, משמרים המשך התנהגות לא הוגנת של לקוח חצוף שמזמזל בענף ובאנשי המקצוע שלו. לקוח כזה צריך להוקיע. כל מי שמשתתף במכרז שיתבייש.
- 03/11/2011 20:10הגב לתגובה זויש משרדים שיכולים לעשות עבודה טובה לטורנדו והם יתמודדו
- 7.שי 03/11/2011 17:21הגב לתגובה זוטורנדו לא מחפשים משרד פרסום טוב, הם מחפשים משרד פרסום זול. זרמון גולדמן יורידו כמובן את המכנסיים ואם צריך גם יעבדו בחינם. התקציב הזה יכול להציל אותם מבחינת מיקום בדירוג המשרדים ולטורנדו זה מתאים - לקבל עבודה בינונית במחיר אפסי.
- איש-זהב וירח-זר 03/11/2011 17:37הגב לתגובה זוורק זרון גולדמן יש לכם בראש..
- 6.נטע 03/11/2011 16:52הגב לתגובה זולמרות שלא נהוג לפרגן בתחום שלנו, אני לגמרי מפרגנת לפרסומות ששודרה הקיץ. מצחיק, נכון למותג, ובכיף:-)
- 5.ככה שורפים מותג! 03/11/2011 16:45הגב לתגובה זולטורנדו על התדמית לפחות לשנתיים הקרובות
- 4.בהצלחה עם בזזי (ל"ת)אורן 03/11/2011 16:11הגב לתגובה זו
- 3.סירי 03/11/2011 16:03הגב לתגובה זויח"צ.... מצחיק
- 03/11/2011 21:01הגב לתגובה זושיחליפו שם לה טמבלים
- 2.רן 03/11/2011 14:27הגב לתגובה זובמיוחד ברוסיה. "בשלג". חחח.....
- 1.גם זרמון גולדמן קונים מיוניברסל.... (ל"ת)מבין בתחומו 03/11/2011 13:43הגב לתגובה זו
- אני מהמר שזרמון גם יזכו... (ל"ת)גיל 03/11/2011 14:14הגב לתגובה זו
- מישל 03/11/2011 13:46הגב לתגובה זוכדאי להם לשאול את אנשי חברת חשמל
- מיש(א)ל אותך? 03/11/2011 15:57גם גולדמן מוסיף לא מעט!
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.
מדד המחירים לצרכן CPIהאם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות
להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה
אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר
סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו
מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.
ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל.
מה צופים האנליסטים?
הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.
מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.
במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים
נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.
