פרסום ראשון

שמעוני מצטרף למירוץ אחר תקציב טורנדו

באומן בר ריבנאי, יורו, ענבר מרחב, פוגל-אוגילבי, הביילינים וזרמון גולדמן מתמודדים אף הם. הקשר החם בין טורנדו ליוניברסל עשוי להטות את הכף
משה בנימין | (17)

תקציב הפרסום של טורנדו שיגדל בשנה הקרובה ב-40% נוספים, לדברי החברה, ויעמוד על כ-40 מיליון שקלים במחירים ריאליים מעמיד רשימה ארוכה של משרדים בתור למרות הטענות על רווחיותו המוטלת בספק.

על התקציב השמן של חברת המזגנים שהפך לדבר החם שמחכה כעת על המדף מתמודדים כעת משרדי הפרסום: יורו ישראל, ענבר-מרחב, פוגל אוגילבי, הביילינים, זרמון גולדמן, באומן בר ריבנאי והמצטרף האחרון לרשימה הוא משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי.

כפי שכבר פורסם באייס, בטורנדו שוקלים מספר חלופות לניהול תקציב הפרסום. החלופה הראשונה מדברת על העברת שרביט הטיפול בתקציב למשרד פרסום שקשור בקבוצת רכש המדיה של יוניברסל. זאת כתוצאה מקשרי עבודה חמים בין הבעלים של טורנדו רונן בזזי לאלון שטרן, מנכ"ל יוניברסל.

2 המשרדים הגדולים שקונים מיוניברסל ובמחירי יוניברסל הם גליקמן נטלר סמסונוב וראובני פרידן (שקונים דרך מרקיורי באופן עצמאי ובמחירי יוניברסל) אך אלו הצהירו כבר כי אינם מתכוונים להתמודד על התקציב.

ענבר-מרחב וזרמון גולדמן רוכשים את המדיה ללקוחותיהם דרך קבוצת יוניברסל מקאן מה שעשוי לשפר את מעמדם בעיני הנהלת טורנדו. שמעוני פינקלשטיין ברקי והביילינים קונים מדיה באופן עצמאי, פוגל אוגילבי קונים באמצעות מדיה-קום ובאומן באמצעות חברת המדיה של הקבוצה זניט.

החלופה השנייה נוגעת להפרדה אפשרית בין תקציב המדיה שינוהל בידי יוניברסל ותקציב הקריאייטיב שיטופל בידי משרד פרסום שאינו מנהל קשרי מסחר עם יוניברסל. אפשרות זו תוצא לפועל במידה ובטורנדו יתרשמו לחיוב מהצעה קריאיטיבית או פתרון אסטרטגי שיבלוט באופן ניכר מעל לשאר.

בטורנדו מתעקשים לחזור על מנטרה שאמורה לסמן למשרדים המתחרים על התקציב לאן פניהם מופנות. בחברת המזגנים מציינים כי הקריטריון המוביל בתהליך קבלת ההחלטות שלהם הוא ההצעה הקריאיטבית במטרה מוצהרת לרענן את הקו והמסרים הקיימים כעת.

על פניו נראה כי בטורנדו פתוחים כעת לשמוע הצעות מהמשרדים הפונים אליהם ללא קשר לסדר הגודל של המשרד. עם זאת, בחברת המזגנים מודעים להיקף העבודה שדורש תקציב בסדר גודל של 40 מיליון שקלים ומנסים לאתר את המשרד שיוכל 'להכיל אותם' ויכול להעמיד מודל של 'משרד בתוך משרד' כדי לעמוד בדרישות העבודה. אלימנציה בסיסית על סמך ההגדרה הזאת מסננת משרדים רבים בינוניים וקטנים שלא מחזיקים בתשומות כח האדם הנדרשות ומשאירה בתמונת התקציב בעיקר משרדים מהעשירייה הראשונה.

מעבר לפתרונות הקריאיטיביים שטורנדו מצפה שהענף יגלגל לפתחה מרחף הענן הכבד של העלויות הקשורות בטיפול תקציב שכזה שחלק דומיננטי בו הוא שעות רבות של עבודת גרפיקה. כזו שתואמת את היקף הפרסום העצום של החברה בעיתונות הארצית ובמקומונים בתפוצה שמגיעה כמעט לכל נקודה בארץ.

גורם בכיר בענף אמר לאייס כי "לפי הערכות בשוק יש לטורנדו בשבוע 'סגירות' (הורדה לדפוס של מודעות בגדלים וכיתוב שונה. מ"ב) של בין 100 ל-120 מודעות בשבוע כאשר הממוצע בשוק עומד על כ-40 או 50 בשבוע".

כדי להמחיש עוד את החששות שסוחבים משרדי הפרסום בבואם לבדוק את כדאיות הטיפול בטורנדו מוסיף הגורם הבכיר כי "לפי חישוב עלויות בסיסי טיפול בתקציב כמו טורנדו מחייב כ-20 עובדים לכל הפחות שאמונים על התקציב הזה בלבד. לא כל משרד יכול להרשות לעצמו דבר כזה שנאמד בעלויות ישירות ועקיפות של כח אדם שמגיעות לכדי 250-300 אלף שקל בכל חודש".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אמיר 07/11/2011 19:30
    הגב לתגובה זו
    זה היתרון של זרמון...הוא עשה את הקמפיין הראשון המוצלח של טורנדו באדלר
  • 9.
    זה סגור שמעוני לוקחים את התקציב (ל"ת)
    יודע 03/11/2011 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עכברנז׳ה 03/11/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    טורנדו מחליפים משרדי פרסום כמו גרביים ולא בגלל מקצועיות. משרדי הפרסום המתרפסים, משמרים המשך התנהגות לא הוגנת של לקוח חצוף שמזמזל בענף ובאנשי המקצוע שלו. לקוח כזה צריך להוקיע. כל מי שמשתתף במכרז שיתבייש.
  • 03/11/2011 20:10
    הגב לתגובה זו
    יש משרדים שיכולים לעשות עבודה טובה לטורנדו והם יתמודדו
  • 7.
    שי 03/11/2011 17:21
    הגב לתגובה זו
    טורנדו לא מחפשים משרד פרסום טוב, הם מחפשים משרד פרסום זול. זרמון גולדמן יורידו כמובן את המכנסיים ואם צריך גם יעבדו בחינם. התקציב הזה יכול להציל אותם מבחינת מיקום בדירוג המשרדים ולטורנדו זה מתאים - לקבל עבודה בינונית במחיר אפסי.
  • איש-זהב וירח-זר 03/11/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    ורק זרון גולדמן יש לכם בראש..
  • 6.
    נטע 03/11/2011 16:52
    הגב לתגובה זו
    למרות שלא נהוג לפרגן בתחום שלנו, אני לגמרי מפרגנת לפרסומות ששודרה הקיץ. מצחיק, נכון למותג, ובכיף:-)
  • 5.
    ככה שורפים מותג! 03/11/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    לטורנדו על התדמית לפחות לשנתיים הקרובות
  • 4.
    בהצלחה עם בזזי (ל"ת)
    אורן 03/11/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סירי 03/11/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    יח"צ.... מצחיק
  • 03/11/2011 21:01
    הגב לתגובה זו
    שיחליפו שם לה טמבלים
  • 2.
    רן 03/11/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    במיוחד ברוסיה. "בשלג". חחח.....
  • 1.
    גם זרמון גולדמן קונים מיוניברסל.... (ל"ת)
    מבין בתחומו 03/11/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
  • אני מהמר שזרמון גם יזכו... (ל"ת)
    גיל 03/11/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
  • מישל 03/11/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    כדאי להם לשאול את אנשי חברת חשמל
  • מיש(א)ל אותך? 03/11/2011 15:57
    גם גולדמן מוסיף לא מעט!