"קשת תסגור לפני שתוריד מחירי פרסום"
החודשים האחרונים בשוק המדיה והפרסום הם בסימן האטה, הנמכת פרופיל וישיבה של המפרסמים על הגדר. האם הרבעון הקודר לו מצפה שוק הפרסום בהתבסס על הקפאון בקרב המפרסמים יביא את גופי המדיה ובעיקר ערוצי הטלוויזיה להצעות מחיר נמוכות מהרגיל כדי להיפטר ממלאי הפרסום? לפי בכירים בענף המדיה והפרסום, תרחיש כזה עדיין רחוק מהמציאות. גורם בכיר בענף הפרסום אמר לאייס: "המדיה ריקה. מ-40 דקות פרסום בערך בפריים, ירדנו ל-10 דקות". לדבריו, הנתון הזה דווקא מעיד על קשיחות ערוצי הטלוויזיה במחירי הפרסום. "אם היינו רואים גם בתקופה חלשה שכזו את המסך מלא בכל זמן הפרסום שעומד לרשותו בפריים, היינו מבינים שהמלאים נמכרים במחירי ביקוש והיצע, נמוכים מהרגיל, אבל זה לא כך. קשת תעדיף לסגור את הבאסטה לפני שהיא תוריד מחירים בהתאם להיצע וביקוש של השוק, וגם בערוץ 10 ורשת לא מציעים מחירים תקדימיים". את הרציונל של קשיחות במחירים למרות שיותר מחצי זמן האוויר אותו ניתן למכור בפריים נותר ללא קונה מסביר הבכיר ב"רצון של הזכייניות שלא למוטט את שוק המחירים". לדבריו, "אם נקודת רייטינג עולה בממוצע 1200 שקל, נוכל לראות גמישות מינימאלית והמחיר יירד אולי ל-1100 או 1050, לא יותר מזה. אף אחד לא יציע מחירים של 800 שקל לנקודת רייטינג כי מי שיקבל מחיר נמוך מאוד לא יסכים לעולם לחזור אחר כך למחיר המקובל בשוק". אלון הוכדורף, מנכ"ל חברת רכש המדיה זניט אמר לאייס: "אין חדש תחת השמש. מאז השקת ערוץ 2 וכניסתו של ערוץ 10 אנחנו תמיד חווים תקופות טובות יותר וטובות פחות ולכן אני לא שותף לכל הנבואות השחורות". הוכדורף מוסיף ואומר: "כשיש לזכיינים מלאי של זמני פרסום המחירים מתיישרים בהתאם וזה יכול לפעול לטובת המפרסמים. צריך לזכור כמובן שחלק הארי של המפרסמים שנמצאים כעת באוויר מחזיקים בחוזי פרסום שנתיים שנחתמו עוד בשלהי 2010 וכך מתנהל השוק. מן הסתם יחלו כעת שיחות של מפרסמים לקראת סגירת חוזים ל-2012 והמחיר יהיה פונקציה של רוח התקופה העכשווית והערכות לגבי ההמשך. למרות שהתקופה לא מצטיינת בביקוש יתר צריך לזכור שלמפרסמים בטלוויזיה אין הרבה חלופות מעבר לזכיינים הקיימים ולכן המחיר שומר על יציבות ולא תמצא ספוטים 'בחינם'". ימצאו את הדרך לחפות על ההפסדים "ערוצי הטלוויזיה מעדיפים לשמור על רמת המחירים הקיימת ואחר כך לבכות למדינה שתוותר להם על החובות", אומר גורם בכיר בענף הפרסום ומוסיף "או שהם יבקשו תוספת זמן אוויר לפרסום בפריים כדי לחפות על ההפסדים הצפויים ברבעון הקרוב כפי שנהוג בעיתות מלחמה וכדומה". לדברי גורמים בענף המדיה "השלכות ההאטה באות לידי ביטוי בקיצוץ שכר הטאלנטים המועסקים בערוצי הטלוויזיה, ביטול הפקות ודחיית השקות כמו לדוגמא 'היפה והחנון' בערוץ 10 שכבר מוכנה על המדף ומעוכבת משום שזו הפקה יקרה שבערוץ ירצו להחזיר את ההשקעה עליה בפרסום". בענף הפרסום מונים את החודש השלישי, מאז אוגוסט, של ירידה חדה בהיקף דקות הפרסום בטלוויזיה. מספר משרדים בינוניים ציינו בתקופה האחרונה כי הם מביטים בחשש לקראת תקופת אחרי החגים שנמצאת כעת בעיצומה והחששות הפכו בה לממשיות. גם במשרדים המשופעים בעובדים, הדיבורים על קיצוצים מתבקשים בכח האדם מגבירים את תדירותם ומקבלים משנה תוקף לאור העובודת בשטח. בכיר בתחום אומר "זה ללא ספק אחד הרבעונים הקשים שהיו בתעשייה מיום היוולדה, אם לא הקשה בהם וכל גופי המדיה מנסים לקצץ בעלויות. כפי שאני מנתח את המצב, מחירי זמן האוויר לא ייחתכו באף אחד מהערוצים, במקום זאת הם ייפנו למהלכי התייעלות - יפטרו ויורידו הפקות, מה שיביא לתוכן לא מושקע על המסך וכתוצאה מכך נטישה של הקהל - זה מעגל בלתי נמנע. זה ישפיע כמובן וכבר רואים את זה, על משרדי הפרסום הגדולים שיצטרכו לפטר 20-30% מכוח האדם במידה והמצב יימשך וייגרר ל-2012". המפרסמים הבינו: בלי פרסום, מכוניות לא 'יעופו' מהמגרש בכיר נוסף בתחום המדיה מכבה מעט את השריפות ומנתח את השוק בראייה לאחור: "צריך להבין, מהסתכלות אחורה עד לשנה זו עוגת הפרסום היא סטטית - הרבה לא קורה בה והיא נעה בין 900 מיליון דולר למיליארד דולר. מה שמשתנה הוא רק תמהיל המדיה עם זליגת פרסום לאינטרנט ממדיות אחרות". "צריך לזכור שהמפרסם של 2011 הא לא המפרסם של 1999. הרבה מהם כבר הבינו, שלא כמו בעבר, שבלי פרסום מאסיבי הם לא יעיפו מכוניות מהמגרש או מוצרים מהמדף וזה עוד לפני שדיברנו על פרסום עונתי שחייב את זמן המסך שלו". יש גם נקודות אור שאפשר לבנות עליהם לקראת השנה הבאה. "דבר מעודד נוסף הוא אירועי הספורט הגדולים שיתקיימו ב-2012" אומר איש פרסום מהקבוצות הגדולות בענף. "כפי שהמצב הפיננסי באירופה שולח גרורות לחברות בישראל כך אירועי ענק כדוגמת אלו יזיזו אצלנו כמה שקלים. כשיש אולימפיאדה או טורניר יורו יש נותני חסות עולמיים והשלוחות בארץ של חברות בינלאומיות משתתפות בהפנינג העולמי, גם אם לפעמים מכתיבים להם את ההשתתפות וגם אצלנו נראה ביטוי של זה".
- 2.יעונ 14/06/2012 10:09הגב לתגובה זוגם לך מגיע חופשה VIP מפנקת לסיביר, בילארוס, אוקראינה טיולי גברים, טיולי זוגות, עד 6 איש חוויה ייחודית בהתאמה אישית 7- 10 ימים של שיכרון חושים מבצע חבר מביא חבר http://www.ru-is-vip.com/ ליצירת קשר 057-5900555 אוניברסל- טיולי VIP
- 1.ניסו 06/11/2011 13:12הגב לתגובה זויש קונים של בלוקים גוזרים כל השים את הקופון עכשיו הגיע הזמן לצמצם את הרווח

מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?
לקראת מדד יולי שיתפרסם מחר: כמה ישפיע שכר הדירה ואיך זה ישפיע על החלטת הריבית בשבוע הבא?
מחר בשעה 14:00 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, נתון שצפוי להמשיך לרכז תשומת לב מצד המשקיעים ובכלל הציבור הרחב שהמדד משפיע עליו באופן ישיר - המחירים בסופר, הריבית על ההלוואות, ההצמדה על הלוואות, משכנתאות ועוד. המדד גם משפיע על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב יביא לדחייה של הורדת הריבית.
בחודשים האחרונים נרשמה מגמת ירידה ביריבת, אבל בחודשיים האחרונים היא עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%. הצפי כעת הוא לעלייה חודשית של 0.3%-0.5%, בהובלת
סעיפי השכירות, הנופש והטיסות, כאשר חלק מההשפעה יקוזז על ידי ירידות עונתיות בלבוש ובהנעלה.
מה צופים האנליסטים
קונסנזוס התחזיות הוא כ-0.4%. בלידר שוקי הון מצביעים על צפי של כ-0.4%, עם אפשרות ל-0.3%, כאשר עיקר הדחיפה כלפי מעלה מגיעה מסעיפי נופש, טיסות ודיור, מול ירידה עונתית בלבוש והנעלה. לגישתם, במידה והמדד יהיה בטווח 0.3%-0.4%, הקצב השנתי יתכנס לכ-3.1%, אם כי לגישת כל הכלכלנים, קצב האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים יירד משמעותית. במיטב מציבים את תחזית יולי על 0.5% וממשיכים לראות, אינפלציה של 2.3% ב-12 החודשים הקרובים.
בצד התורמים לעלייה במדד יולי, מחירי השכירות (סעיף הדיור), נופש בישראל וטיסות לחו״ל, סעיפים עונתיים מובהקים. האנליסטים מדגישים כי אלה צפויים להוביל את המדד, כשחלק מההשפעה תקוזז על ידי ירידות בהלבשה ובירקות. בצד המאקרו הרחב: סקרי עסקים מצביעים על ירידה בשיעור החברות שמתכוונות לייקר מחירים, מה שתומך בהאטה הדרגתית באינפלציה בהמשך המחצית. עם זאת, צריך להדגיש כי תיתכן הפתעה מבחינה זו שכן מחירי הדירות יורדים כבר מספר חודשים וזה אמור להוביל לקיפאון או לירידה בקצב העלייה בשכר הדירה. אלא שבהמשך לכך שאלפי משפחות נותרו בלי דירה בעקבות המלחמה ונאלצו אחרי טווח מסויים לחזור לשוק כשוכרים, אלא שאז נוצרו עודפי ביקוש גדולים והמשכירים ניצלו זאת לעליית מחירים משמעותית מאוד. באזורי הפגיעה נרשמו עליות משמעותיות בשכר הדירה וזה ישפיע על מדד שכר הדירה, אם כי, זה הורגש בהדרגה, ולאחר שהמפונים חזרו מבתי המלון.
- וול סטריט חוגגת את המדד, אבל מדוע המכסים (עדיין) לא משפיעים?
- אינפלציית יולי בארה"ב - מתחת לצפי 2.7% לעומת תחזית ל-2.8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שמצד אחד השכר דירה בכיוון מטה, אבל יש קפיצה של מחירים במקומות מסוימים בגלל המלחמה, השאלה איך הלמ"ס ימדוד את הקפיצה הזו.

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה
הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס.
המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.
במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.
מסלול של 'הסדר כופר'
על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.