ביצי זהב: צוקרברג מכפיל את הביזנס
לפני חודש מכרה ipg, קבוצת החזקות הפרסום העולמית סך של 0.25% ממניותיה בפייסבוק בעסקה שהעניקה לרשת החברתית שווי של 53.2 מיליארד דולר, זינוק של 247% בשווי החברה לעומת 2007.
כיום, על פי תחזית של אתר האינטרנט eMarketer, הערכות השווי הצומחות של פייסבוק בהחלט מקבלות חיזוק לאור העובדה שמחזור ההכנסות של הרשת החברתית עתיד להכפיל את עצמו בהשוואה בין 2010 ל-2011. בשנה שעברה נחתם מחזור ההכנסות (גלובלי) של פייסבוק על 2 מיליארד דולר ואילו ב-2011 צפויה הרשת לסכם את פעילותה במחזור של 4.27 מיליארד דולר.
ינון לנדנברג , מנכ"ל משותף ומבעלי פובליסיס אידיאולוג'יק חושב שמפגן הכח האמיתי של פייסבוק טרם הוצג, לדבריו: "רק בגלל כוחות שוק שונים הגידול שלהם קטן. אם תשווה את המספרים לכמות הזמן שאנשים מבלים מול הפלטפורמה מידי יום, תראה שזה רק החימום לקראת השנים הבאות".
לנדנברג צופה כי "הגידול שעומד כיום על כ-100% יעלה בהתאם לעובדה הפשוטה שאנשים פשוט חיים בפייסבוק. אפשר גם לראות כיצד ה-ARPU (הכנסה ממוצעת למשתמש) משתנה וגדל וזה עוד לפני שפייסבוק מיקסמה את פוטנציאל הרווח שלה".
על פי eMarketer, ההכנסה של פייסבוק מפרסומות תעמוד ב-2011 על כ-3.8 מיליארד דולר המהווה עלייה של 104% לעומת 2010, אז מחזור ההכנסות מפרסומות עמד על 1.86 מיליארד דולר. 470 מיליון דולר נוספים אמורים לזרום לקופתו הצפופה של צוקרברג כתוצאה מהכנסות ה'קרדיטים' - מערכת התמריצים שפייסבוק מעניקה למשתמשיה הפעילים (קרדיטים תמורת התקנת אפליקציות וכו') ומתרגמת אותם מאוחר יותר לכסף בשיתוף פעולה עם גופים מסחריים.
התחזיות המוקדמות ל-2012 עמדו על הכנסות של כ-5.47 מיליארד דולר מפרסומות. כעת, לאור הנתונים העדכניים צפויה תחזית זו לצמוח לכיוון ה-5.78 מיליארד דולר, מפרסומות בלבד, כאשר ארה"ב אחראי ל-2 מיליארד דולר מהסכום.
- 1.אתגר 21/09/2011 13:54הגב לתגובה זוהבעיה הגדולה של פייסבוק היא שכחברה, הם חושבים בעיקר איך להעלות את ה CPM עבור כל עמוד נצפה שלהם (שהיום עומד על אחד הנמוכים בתעשייה) מאוד כדאי להם להתחיל לחשוב במונחים עסקיים ובמונחי תועלת למשתמש (מה שגוגל מצליחים לעשות בצורה מדהימה עם רשת התוכן שלהם) יישום של פעילויות ממוקדות המרה, יחד עם שיפור משמעותי של מערכות ניהול המודעות שלהם ומתן כלים טובים יותר למנהלי המודעות יצליח להעלות להם את ה CPM באופן משמעותי. כלים אלו (כדוגמת Conversion Optimizer) שניתן להוסיף לקמפיינים, יחד עם האפשרות שלהם להיות רשת התוכן היחידה שתתחרה בגוגל (מכיוון שהם יכולים להוסיף לפרסום מונחה התוכן גם פרסום מונחה פרופיל) יכולים להפוך אותה לענק לא רק בתחום כמות המשתמשים אלא גם בכמות ההכנסות