ביצי זהב: צוקרברג מכפיל את הביזנס

על פי הערכות, מחזור ההכנסות של פייסבוק יעמוד בסוף 2011 על 4.3 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד ב-2010. ינון לנדנברג: "זה רק החימום"
משה בנימין | (1)

לפני חודש מכרה ipg, קבוצת החזקות הפרסום העולמית סך של 0.25% ממניותיה בפייסבוק בעסקה שהעניקה לרשת החברתית שווי של 53.2 מיליארד דולר, זינוק של 247% בשווי החברה לעומת 2007.

כיום, על פי תחזית של אתר האינטרנט eMarketer, הערכות השווי הצומחות של פייסבוק בהחלט מקבלות חיזוק לאור העובדה שמחזור ההכנסות של הרשת החברתית עתיד להכפיל את עצמו בהשוואה בין 2010 ל-2011. בשנה שעברה נחתם מחזור ההכנסות (גלובלי) של פייסבוק על 2 מיליארד דולר ואילו ב-2011 צפויה הרשת לסכם את פעילותה במחזור של 4.27 מיליארד דולר.

ינון לנדנברג , מנכ"ל משותף ומבעלי פובליסיס אידיאולוג'יק חושב שמפגן הכח האמיתי של פייסבוק טרם הוצג, לדבריו: "רק בגלל כוחות שוק שונים הגידול שלהם קטן. אם תשווה את המספרים לכמות הזמן שאנשים מבלים מול הפלטפורמה מידי יום, תראה שזה רק החימום לקראת השנים הבאות".

לנדנברג צופה כי "הגידול שעומד כיום על כ-100% יעלה בהתאם לעובדה הפשוטה שאנשים פשוט חיים בפייסבוק. אפשר גם לראות כיצד ה-ARPU (הכנסה ממוצעת למשתמש) משתנה וגדל וזה עוד לפני שפייסבוק מיקסמה את פוטנציאל הרווח שלה".

על פי eMarketer, ההכנסה של פייסבוק מפרסומות תעמוד ב-2011 על כ-3.8 מיליארד דולר המהווה עלייה של 104% לעומת 2010, אז מחזור ההכנסות מפרסומות עמד על 1.86 מיליארד דולר. 470 מיליון דולר נוספים אמורים לזרום לקופתו הצפופה של צוקרברג כתוצאה מהכנסות ה'קרדיטים' - מערכת התמריצים שפייסבוק מעניקה למשתמשיה הפעילים (קרדיטים תמורת התקנת אפליקציות וכו') ומתרגמת אותם מאוחר יותר לכסף בשיתוף פעולה עם גופים מסחריים.

התחזיות המוקדמות ל-2012 עמדו על הכנסות של כ-5.47 מיליארד דולר מפרסומות. כעת, לאור הנתונים העדכניים צפויה תחזית זו לצמוח לכיוון ה-5.78 מיליארד דולר, מפרסומות בלבד, כאשר ארה"ב אחראי ל-2 מיליארד דולר מהסכום.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אתגר 21/09/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
    הבעיה הגדולה של פייסבוק היא שכחברה, הם חושבים בעיקר איך להעלות את ה CPM עבור כל עמוד נצפה שלהם (שהיום עומד על אחד הנמוכים בתעשייה) מאוד כדאי להם להתחיל לחשוב במונחים עסקיים ובמונחי תועלת למשתמש (מה שגוגל מצליחים לעשות בצורה מדהימה עם רשת התוכן שלהם) יישום של פעילויות ממוקדות המרה, יחד עם שיפור משמעותי של מערכות ניהול המודעות שלהם ומתן כלים טובים יותר למנהלי המודעות יצליח להעלות להם את ה CPM באופן משמעותי. כלים אלו (כדוגמת Conversion Optimizer) שניתן להוסיף לקמפיינים, יחד עם האפשרות שלהם להיות רשת התוכן היחידה שתתחרה בגוגל (מכיוון שהם יכולים להוסיף לפרסום מונחה התוכן גם פרסום מונחה פרופיל) יכולים להפוך אותה לענק לא רק בתחום כמות המשתמשים אלא גם בכמות ההכנסות
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

רשות המסים
צילום: רשות המסים

בהיקף של מיליונים: ייבאו מוצרים מעלי אקספרס והצהירו שהם שווים הרבה פחות

רשות המסים חוקרת את חברת "תים הובלה בינלאומית" ובעליה, נועם פנגס, בחשד שהבריחו טובין והתחמקו מתשלום מסים מלא על מאות משלוחים מאתרי עלי אקספרס ועלי באבא

מנדי הניג |
נושאים בכתבה הונאה רשות המסים

רשות המסים מנהלת חקירה נגד חברת "תים הובלה בינלאומית" ובעליה, נועם פנגס, בחשד להברחת טובין והתחמקות מתשלום מסים בעסקאות יבוא מאתרי עלי אקספרס ועלי באבא. לפי החשד, החברה שימשה כיבואנית בפועל עבור אלפי עסקאות של לקוחות פרטיים ועסקיים, אך בעת שחרור הסחורות מהמכס הצהירה על ערכים נמוכים בהרבה מהמחיר האמיתי, ובכך חסכה מיליוני שקלים בתשלומי מכס ומע"מ.

מפרטי החקירה עולה כי פנגס התקשר עם חברת השילוח הסינית USPEED, המייצגת את קבוצת עלי באבא, והקים מערך משלוחים מרוכזים מסין למחסנים שכורים בישראל. לפי החשד, המוצרים שוחררו מהמכס בערך מוצהר נמוך, הועברו למחסנים מקומיים של עלי באבא, ומשם הופצו ללקוחות ללא תשלום מלא של מסים וללא הוצאת חשבוניות כנדרש.

ברשות המסים טוענים כי בשיטה זו ייבאו החשודים 147 משלוחים בתקופה שנבדקה, בערך מוצהר של כ-11.1 מיליון שקל סכום הנמוך משמעותית מהערך האמיתי של הסחורות. הפער בין המחירים שהוצהרו לבין התמורה ששולמה בפועל על ידי הרוכשים יצר, לטענת החוקרים, התחמקות ממס אמת בהיקף של מיליוני שקלים.

החשודים הובאו היום לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שם שוחררו בתנאים מגבילים. ברשות המסים מציינים כי החקירה נמשכת וצפויות פעולות חקירה נוספות.