פרסום ראשון

'יורו ישראל' יטפל בתקציב הפרסום של דיזינגוף סנטר - ארד תקשורת יטפל ביח"צ

התקציב טופל במהלך 2011 על ידי מקאן בוטיק וכן מקאן דיגיטל. בתקציב היח"צ טיפלה דניאלה רייבנבך. תקציב הפרסום יעמוד על כ-2 מיליון שקלים
משה בנימין | (6)

משרד הפרסום 'יורו ישראל' יטפל בתקציב הפרסום של הקניון 'דיזינגוף סנטר' - כך נודע לאייס. במקביל לתקציב הפרסום תאבד דניאלה רייבנבך את תקציב יחסי הציבור של הקניון שיעבור לקבוצת ארד תקשורת המחזיקה גם במשרד הפרסום.

לדברי אלון פילץ, מבעלי דיזינגוף סנטר: "אנו מאמינים כי ליורו ישראל הכלים והכישורים ללוות את הסנטר באופן המקצועי ביותר, תחת השקעה בתחום הדיגיטלי לצד מהלכי פרסום ולהצעיד את דיזנגוף סנטר ליעדים שהצבנו".

תקציב הפרסום של דיזינגוף סנטר טופל עד עתה, במהלך 2011 על ידי מקאן בוטיק ומאוחר יותר במהלך השנה על ידי מקאן דיגיטל שטיפל בקמפיין 'אירועי הלילה הלבן' בדיזינגוף. במהלך 2010 טופל התקציב על ידי מקאן טופר, מקאן בוטיק ומשרד הפרסום בריקמן. התקציב עמד באותה שנה על כ-565 אלף דולר במחירי מחירון.

מתחילת השנה צירף משרד הפרסום יורו ישראל שנמצא בבעלות איל ארד, יובל ארד וליאור חורב (בשותפות עם קבוצת הפרסום Euro RSCG העולמית) מספר לקוחות, ביניהם בית ההשקעות דש איפקס, עיריית ירושלים, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, רשת המסעדות צ'יינה טאון ותקציב הפרסום של סונול (חלקי).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לקוח לא יציב (ל"ת)
    מיכל 25/07/2011 10:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבל. דניאלה עשתה להם עבודה מצוינת (ל"ת)
    דני לוי 24/07/2011 15:43
    הגב לתגובה זו
  • ממש.... (ל"ת)
    אורן 24/07/2011 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאז שהתחלף מנהל הקריאייטיב, דברים התחילו לזוז (ל"ת)
    בן סבר התותח 24/07/2011 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משהו טוב קורה ביורו (ל"ת)
    הברנש 24/07/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
  • ומשהו רע קורה בארד תקשורת (ל"ת)
    הברנשית 24/07/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות