תוצאות הרבעון של הוט: זינוק של 71% ברווח הנקי, 12 אלף מנויי כבלים נטשו
חברת התקשורת הוט דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2010. החברה דיווחה על גידול של מעל ל-4% בהכנסות ועל זינוק של מעל ל-70% ברווח הנקי, אך עם זאת נרשמה הגירה שלילית של 12 אלף מנויי טלויזייה.
בשורה העליונה רשמה הוט גידול של 4.2% בהכנסות ל-801 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-769 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-99 מיליון שקל, עלייה של כ-43% בהשוואה לרבעון הראשון של 2009, אז הרווח התפעולי הסתכם ב-69 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של הוט גדל ב-71% ל-53 מיליון שקל בהשוואה ל-31 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הטלוויזיה הרב ערוצית עלו במהלך הרבעון הראשון ב-7 מיליון שקל ל-555 מיליון שקל, אך עם זאת רווחיות המגזר נותרה ללא שינוי. בחברה מסבירים את העליה בהכנסות המגזר בעליה בהכנסה הממוצעת למנויים, אשר קוזזה מנגד בירידה במספר המנויים ב-12 אלף ל-896 אלף.
בזירת התקשורת הפנים ארצית, הכנסות הוט הסתכמו ב-246 מיליון שקל, עליה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל בו דיווחה על 221 מיליון שקל, כאשר הרווח המגזר עלה ב-7 מיליון שקל ל-80 מילון שקל. מספר מנויי הטלפוניה של החברה גדל ברבעון ב-11אלף, ל-573 אלף מנויים.
בזירת האינטרנט, להוט 725 מנויים בסוף הרבעון הראשון, 6,000 מנויים יותר מאשר בסוף שנת 2009.
תזרים המזומנים של החברה הסתכם בכ-242 מיליון שקל לעומת סך של כ-217 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-25 מיליון שקל אשר נובע בעיקר כתוצאה מהגידול בהכנסות ושיפור ברווחיות וירידה בתשלומי ריבית.
"החברה נמצאת היום במצב טוב יותר בכל הפרמטרים שקבענו", כך אמר בתגובה לפרסום הדו"חות, הרצל עוזר, מנכ"ל HOT. "החברה נמצאת בתהליך של התייעלות והשבחת בסיס הלקוחות, אשר גרם בין היתר לצמצום מספר הלקוחות הלא רווחיים... ומתבטא בשיפור התוצאות הכספיות."