אמיר איל: "רוב הישראלים אינם מבינים בהשקעות, המידע בעיתונים הוא טריק שיווקי בלבד"
"המידע בעיתונים הוא טריק שיווקי בלבד, וגורם נזק חמור למשקיע הישראלי הטיפוסי" כך אמר היום אמיר איל, יו"ר אינפינטי, בכנס שנערך במכללת הגליל המערבי בעניין שוק ההון.
לדעת איל, "מרבית הישראלים אינם מבינים דבר ולו חצי דבר בהשקעות ונוטים לנהל את השקעותיהם בהתאם לטרנדים שיווקיים". איל הסביר את עמדתו כאשר אמר כי כמות המידע אליה חשוף המשקיע הישראלי הטיפוסי היא עצומה ועל כן קשה למשקיעים להבחין בין עיקר לטפל. איל ציין כי המידע הפיננסי המפורסם בעיתונים אינו משקף בהכרח את המציאות, והינו טריק שיווקי בלבד העלול לגרום נזק מכיוון שהמשקיע עלול להתייחס אליו כאל "תורה מסיני".
המשקיעים מקובעים במחשבתם ומעריכים את אשר יקרה בעתיד לפי הביצועים בהיסטוריה, אמר איל, תוך שאף העריך כי הציבור אינו מבין ממש בניהול כספו, שכן הוא מונע "על ידי טרנדים שיווקיים שמתיימרים לסייע בניהול השקעותיהם". איל קובע כי התנהלות שכזו חושפת את ציבור המשקיעים להחלטות אי-רציונאליות.
עם זאת, איל טוען כי בשני העשורים האחרונים התפתחה ההבנה כי הפסיכולוגיה תפקיד מרכזי בשוק ההון. יו"ר אינפינטי ציין כי הנושא הפך חשוב אף יותר בעקבות המשבר הפיננסי האחרון.