פורטל האינטרנט תפוז מדווח: הכנסות שיא ברבעון השלישי, רווח של 780 אלף שקל

בקופתה של החברה מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-15.1 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

פורטל האינטרנט תפוז, בניהולו של המנכ"ל דן חן, דיווחה בסוף השבוע כי סיימה את הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה עם המשך מגמת הגידול בהכנסותיה וברווחיותה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-10.6 מיליון שקל, גידול של כ-5.1% לעומת כ-10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומשקפות הכנסות שיא לרבעון. יצויין, כי במהלך הרבעון השלישי של השנה רשמה החברה מחיקה חד פעמית בסך של כ-1.3 מיליון שקל בגין מכירת אתר Get IT וזאת במסגרת בחירתה להתמקד בתחומי הליבה שלה.

הרווח הנקי ברבעון, בנטרול מחיקה זו הסתכם בכ- 782 אלף שקל, גידול של למעלה מפי- 4.5 לעומת כ-168 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. ללא נטרול המחיקה רשמה החברה ברבעון השלישי הפסד בסך של כ-495 אלף שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו הכנסות החברה בכ-11.8% והסתכמו בכ-31.5 מיליון שקל, לעומת כ-28.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2009, בנטרול המחיקה החד פעמית, כאמור, הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל. הרווח הנקי, ללא ניטרול המחיקה, הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שינוי המגמה בחברה נמשך לאחר שבמהלך הרבעון האחרון של שנת 2008 השלימה תפוז חלק חשוב ממהלך ארגוני משמעותי שכלל, בין היתר, את סגירת חברת הבת BlogTV שהסבה לה בשנים האחרונות הפסדים והוצאות והעברת הפעילות של החברה הבת אל תפוז עצמה. עוד מדווחת החברה כי במסגרת המשך יישום תהליך ההתייעלות והתמקדותה בליבת עסקיה בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי, מכרה את אחזקותיה באתר המכירות Get IT ומחקה את ההשקעה בה.

הכנסות החברה נובעות כיום משני תחומים עיקריים, מפעילות בתחומי האינטרנט ומתחום התוכן הסלולארי. הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לסך של כ-13.1 מיליון שקל, גידול של כ-39% לעומת כ-9.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

יצויין, כי במהלך החודשים האחרונים חידשה החברה את עמוד הבית של האתר תפוז ואת האפליקציות העיקריות בו (לרבות הפורומים, הבלוגים, מנוע החיפוש והקומונות) וכן השיקה אתר משחקים בשיתוף עם אתר Vgames, שהינו מאתרי המשחקים במובילים בישראל. כמו כן, יצאה החברה בקמפיין פרסומי ראשון בערוץ 2 ובמדיות נוספות על-מנת להגדיל את החשיפה לאתר.

בנוסף, השבוע הודיעה החברה כי חתמה על שיתופי פעולה משמעותיים עם אתר mako של זכיינית ערוץ 2, קשת ועם ערוץ הספורט באינטרנט. זאת לצד שיתופי הפעולה שמקיימת החברה עם שני הגופים האלו בסלולר מזה זמן רב.

הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי, בו החברה נחשבת למובילה בשוק הישראלי, הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-17.4 מיליון שקל, מעט פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז הסתכמו בכ-18.7. יצויין, כי הירידה הקלה נובעת מעדכון התעריפים ושינויים במודל ההתחשבנות שנעשו על-ידי המפעילים הסלולאריים. עוד יצויין, כי הירידה קוזזה בחלקה על-ידי גידול במגוון ובהיקף שירותי התוכן הסלולרי שמציעה החברה.

הכנסות החברה מתחום הבלוגטיוי בחו"ל הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכמיליון שקל.

הגידול בהיקפי הפעילות של תפוז מחד, והירידה בהוצאות מאידך תרמו לעלייה גם בשורת הרווח התפעולי של החברה שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-4.1 מיליון שקל, עליה חדה, של למעלה מפי-3 לעומת כ-1.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-1.2 מיליון שקל, עלייה של כ-16.2% לעומת כמיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הונה העצמי של תפוז, נכון ליום ה-30 בספטמבר 2009 הסתכם בכ-22 מיליון שקל, והיווה כ-60% מסך המאזן, לעומת כ-18.9 מיליון שקל בסוף שנת 2008. כמו כן, בקופתה של החברה מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-15.1 מיליון שקל.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "תפוז המשיכה לצמוח ברבעון 3 והגיעה לשיא בהכנסות המבטא את התחזקות הפרסום באינטרנט בכלל והתחזקות הפרסום בתפוז בפרט. תפוז שהיה והינו האתר המוביל בישראל לקהילות ותוכן גולשים ופליקס (Flix.co.il), שהינו אחד מאתרי הווידיאו הפופולאריים ביותר בישראל, מובילים את תחום ה- social media בישראל ומציעים למפרסמים פתרונות שיווק ופרסום ייחודיים המתאימים למדיה החדשה."

חן הוסיף: "מאז כניסתי לתפקיד נפרדנו או צמצמנו פעילויות מפסידות והתמקדנו בעסקי הליבה. חזקנו את העוגנים של תפוז בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם גופי מדיה מובילים כגון ערוץ הספורט, מאקו, NRG ואחרים. בהמשך למגמה זו אנו נפרדים בימים אלו מאחזקותינו באתר GETIT. במקביל לחיזוק פעילויות הליבה אנו בוחנים בימים אלו השקעות באתרי אינטרנט ובמיזמים שונים, הסינרגטיים לפעילויות הליבה שלנו בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה