גרטנר: ב-2008 ההכנסות העולמיות ממשחקים ניידים יהיו מעל 4.5 מיליארד דולר

הצפי לשנת 2011 מדבר על הכנסות של יותר מ-6.3 מיליארד דולר בעקבות שחקנים חדשים, מודלים עסקיים משופרים ובעיקר תודות לכלכלות מתפתחות
משה בנימין |

בשנת 2008 היקף ההכנסות העולמיות ממשחקים על התקנים ניידים עתידות להסתכם ב-4.5 מיליארד דולר, שיעור צמיחה של 16.1% לעומת 3.9 מיליארד דולר ב-2007, כך עולה מדו"ח של גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המתמחה בטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).

ההכנסות ממשחקים על התקנים ניידים ימשיכו אמנם לפגר מאחורי שירותי בידור אחרים בעלי ערך מוסף כמו מוסיקה ותכנים למבוגרים, אך ברור שיש לשוק זה פוטנציאל צמיחה גבוה.

הפוטנציאל של בעלי ההכנסה הנמוכה

"אמנם ההתעניינות ורמת השימוש של הצרכנים כיום במשחקים הניידים נמוכות באופן כללי, אבל פוטנציאל הצמיחה עדיין רווחי והשוק נוטה היום לעבר מגזרי ההכנסה הנמוכה, העובדים הניידים ומשתמשי הטלפונים החכמים וה-PDAs", אומר טואונג הוי נגוין, אנליסט בכיר בגרטנר.

"העובדה שהמשחקים הניידים מספקים תמורה טובה לכסף היא אחת הסיבות לשיעור הצמיחה הבריא", מוסיף נגוין. "תמורת סכום קטן יחסית יכולים הצרכנים ליהנות מהמשחק שוב ושוב, עובדה רלוונטית במיוחד בכלכלות המתפתחות, שבהן שיעור החדירה של הקונסולות והמחשבים האישיים נמוך".

"משחקי וידאו בגרסאות המקוריות שלהם (על מחשבים אישיים או על קונסולות משחק) מייצגים צורה של בידור המוכרת לאוכלוסייה נרחבת למדי, והקונסולות הניידות גם הן הצעידו את השוק צעד קדימה לעבר המשחקים על התקנים ניידים. ולבסוף, החברות המפתחות את המשחקים ומפעילות האלחוט משפרות ומשכללות את העבודה המשותפת שלהן ונהיות פעילות יותר בשוק המשחקים הניידים".

צמיחה דו-ספרתית

גרטנר צופה שההכנסות ממשחקים ניידים יפגינו שיעור צמיחה שנתי מורכב של 10.2% בין השנים 2007 ו-2011, ועד שנת 2011 יגיעו ההוצאות העולמיות של משתמשי הקצה ל-6.3 מיליארד דולר. האנליסטים אומרים שמפעילות האלחוט וספקיות אחרות של משחקים צריכות לקדם את השימוש בעזרת משחקי דמו או משחקים הממומנים על-ידי פרסום.

"מפעילות האלחוט חייבות לנצל באופן מרבי את פרופילי הלקוחות ואת ההתקנים באמצעות התאמה מיוחדת של השיווק למגזרי הצרכנים השונים", אומרת ג'סיקה אקהולם, אנליסטים ראשית בגרטנר. "המפעילות צריכות להציע למשתמשי הטלפונים החכמים משחקים ניידים מתוחכמים יותר, ולמשתמשים בעלי הכנסה נמוכה עליהן להציע הנחות מיוחדות או משחקים הממומנים על-ידי פרסום, ואפילו היצע שירותים ייחודי יותר בסגנון 'שלם ושחק', כדי להגביר את קצב החדירה ולהגדיל את אחוזי השימוש".

שוק המשחקים הניידים במערב אירופה צפוי לגדול מ-701 מיליון דולר בשנת 2008 ל-862 מיליון דולר ב-2011. בצפון אמריקה צפוי השוק לגדול מ-845 מיליון דולר לכ-1.2 מיליארד דולר ב-2011. הפער בין צפון אמריקה למערב אירופה בהכנסות ממשחקים ניידים צפוי לגדול במהלך תקופת התחזית, כיוון שבאופן כללי יותר משתמשים באמריקה נוטים לאמץ שירותי נתונים ניידים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה