נייס משלימה ירידה של 20% מתחילת השנה: "במחיר הנוכחי מדובר במניה מעניינת"

כך סבור ערן יעקובי, אנליסט הטכנולוגיה של לידר שוקי הון. דויד לוינסון, אנליסט בפועלים: "התמחור המחודש של סקטור הטכנולוגיה בארה"ב, בעקבות המשבר האמריקני, פגע במניה"
אילן קליקה |

חברת נייס (סימול בנאסד"ק: NICE) הנסחרת בנאסד"ק, הינה ספקית גלובלית של פיתרונות מתקדמים המאפשרים לארגונים לפתח את המערכות הקיימות על מנת לייעל את התפעוליות. מניית החברה מאבדת כעת 5.8% מערכה, ובכך משלימה ירידה של כ-20% מתחילת השנה. הסנטימנט השלילי פוקד את מניות החברה מה-6 לנובמבר, 2007, לאחר שהורידה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2007. Bizportal בדק מול בתי ההשקעות את סיבה לבריחת הקונים.

הקונים ממשיכים לצאת מהמניה למרות הגידול בעסקאות החברה בתקופה האחרונה. נזכיר כי ביום שני שעבר, הודיעה החברה על הזמנה בהיקף של מיליוני ד' מ-2 הבנקים המובילים בארה"ב. זאת לאחר שהודיעה ב-19 לנובמבר 2007, כי בנק אירופאי ישקיע מיליוני דולרים בפתרון SmartCenter שלה. פיסת מידע נוספת המחזקת את המנייה היא העדכון הצפוי במשקלה של החברה במדד ת"א-25 ל-3% מ-1.2%.

"החלק הארי של מכירות החברה מבוסס על הסקטור הפיננסי בארצות הברית, ולמרות שהמכירות מגובות ברגולציה, קיים החשש לגבי הארכת החוזים בשל חולשת הסקטור הפיננסי בארצות הברית", כך ציין ערן יעקובי, אנליסט בלידר. " לחברה סביבה עסקית טובה, ובמחירים הנוכחים המנייה הופכת למעניינת יותר", הוסיף יעקובי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד