רווחי איתוראן נותרו יציבים; ההבטחות לעתיד - צמחו
איתורן הציגה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון. הכנסות החברה הסתכמו בכ-27.9 מיליון דולר, גידול של כ- 16.2% בהשוואה להכנסות של כ-24.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מהצמיחה המתמשכת בבסיס הלקוחות של החברה ומהגידול במכירות מוצרי התקשורת האלחוטיים. בנוסף, ההכנסות ממוצרים כוללות את תרומתה של ERM, אשר תוצאותיה אוחדו במלואן החל מיום ה- 1 בדצמבר 2006.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-6.1 מיליון דולר (21.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-5.9 מיליון דולר (24.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-4.2%. הקיטון בשיעור הרווחיות התפעולית ברבעון נבע מהעיכוב בהכרה בהכנסות מהשלב השני והשלישי בפרויקט בקוריאה. בנוסף, התחזקות השקל ביחס לדולר גרמה לגידול יחסי, במונחים דולריים, בהוצאות החברה בישראל. זאת, היות וההכנסות משירותים בישראל צמודות לדולר ועל כן אינן נהנות מהחלשות שער הדולר, בעוד שחלק ניכר מההוצאות הינן בשקלים. בנטרול שתי השפעות אלה, שיעור הרווחיות התפעולית ברבעון היה גבוה בכ- 2%, כך מסרה החברה.
מהחברה נמסר עוד, כי לפעילות החדשה בריו דה ז'נירו, אשר טרם החלה לפעול ברבעון הראשון לשנת 2006, הייתה השפעה שלילית על הרווחיות ברבעון הראשון לשנת 2007, שכן טרם הפכה לרווחית. הפעילות בריו צפויה להתאזן בסוף 2007. כמו כן, פעילות ERM, אשר נרכשה לאחרונה, מציגה שיעורי רווחיות נמוכים יותר מהממוצע של החברה. ההנהלה צופה כי יחול שיפור ברווחיות התפעולית במחצית השנייה של השנה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-4.4 מיליון דולר (15.7% מההכנסות), בהשוואה לכ-4.5 מיליון דולר (18.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן מסר: "פעילותנו ממשיכה לצמוח וברבעון זה חל גידול של כ-16% בהכנסותינו לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכן התווספו 49,000 מנויים מאז ה-31 במרץ 2006. על אף שהרווחיות הייתה נמוכה ממה שראינו ברבעונים הקודמים, אנו מאמינים כי הדבר זמני ואנו צופים כי שיעורי הרווחיות התפעולית ירשמו שיפור במחצית השנייה של השנה".
שרצקי ממשיך: "בהמשך לשנה של עבודת שטח, מחקר ופיתוח, הצגנו לאחרונה את מערכת הניווט לרכב, "איתוראן GPS", המיועדת לשימוש בכל איזורי פעילותנו. בחודשים הקרובים, אנו מצפים להשקה מסחרית של המערכת בקמפיין שיווק אינטנסיבי, אשר יהיה כרוך בגידול בהוצאות השיווק והחדירה. מערכת חדשה זו תואמת את סל השירותים הקיים שלנו ומתאימה לאסטרטגיה שלנו, להרחבה בלתי פוסקת של השירותים מבוססי המיקום שאנו מציעים ללקוחותינו."
שרצקי מסכם: "לאחרונה חתמנו על הסכם לרכישת החברה הצומחת מפה, בעלת מערכת בסיס המידע הגיאוגרפי לניווט היחיד בישראל. זוהי רכישה סינרגטית ביותר לאיתוראן, המחזקת את השירותים מבוססי המיקום שלנו ומאפשרת לנו לספק שירותי ערך מוסף ללקוחותינו. בנוסף, הפעילות של מפה תואמת ביותר את פעילותנו, כיוון שמבוססת על הכנסות חוזרות, בדומה למודל העסקי שלנו במגזר השירותים. אנו ממשיכים לפעול, במקביל לצמיחה האורגנית שלנו, לביצוע רכישות נוספות ומזהים הזדמנויות בשוק. אנו נשקול אותן אך ורק באם הן טומנות בחובן פעילות מבוססת והגיון פיננסי. הנני סמוך ובטוח שנוכל להכריז על עסקאות שכאלה במהלך 2007".