סקר TGI: האייפוד הורס לרדיו; העיתון שמר על יציבות
נתוני סקר TGI לשנה שחלפה (2005) מתפרסמים היום. הנתונים מצביעים על התייצבות ברמת החשיפה לעיתונות כאשר השימוש באינטרנט ממשיך לצמוח. הסוקרים מציינים כי לעומת שנים קודמות בהן הייתה מגמת ירידה בשיעור קריאת עיתונים, כאשר הגורם הדומיננטי לכך היה השימוש באינטרנט, חלה בשנת 2005 התייצבות בשיעור קריאת עיתונים ואפילו עלייה קלה בהשוואה לשנים קודמות.
העיתונות שומרת על יציבות במונחי חשיפה יומית ואף ניתן לראות מגמת עלייה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (יולי-דצמבר 2004) בקריאת עיתונות יומית. מצב זה גם בא לידי ביטוי בדיווחי המרואיינים על הזמן המוקדש לקריאה בעיתונות ביום חול ממוצע. ואילו בסופי שבוע ממשיכה מגמת הירידה אם כי בהיקף מתון יותר מבעבר.
ייתכן כי חלק מההסבר נעוץ בשינוי ה"פונקציה" שממלא העיתון בקבלת המידע היומיומי של הצרכן לעומת העבר, וכן ביכולתו של העיתון לספק תוכן מעמיק יותר לעומת המדיות האחרות. הדבר בא לידי ביטוי בהיגדים כגון: "אני מעדיף את החדשות בעיתון מאשר בטלוויזיה" – 15.4% הביעו הסכמה עם היגד זה בשנת 2005 לעומת 12.5% בשנת 2001 . בנוסף, 41% הביעו הסכמה עם היגד "אני נוהג לקרוא את עמודי הכלכלה והכספים בעיתון שלי" בשנת 2005 לעומת 36% בשנת 2001.
לעומת העיתונות, קיימת מגמת ירידה בהאזנה היומית והשבועית לרדיו (החשיפה השבועית ביולי-דצמבר 2004 עומדת על 85% לעומת 82.4% ביולי-דצמבר 2005). שינוי זה בא לידי ביטוי גם בדיווח זמן ההאזנה היומי הממוצע לרדיו, שירד מ-122 דקות ביום חול ממוצע ב-2004 ל-117 דקות ב-2005. היגדי סגנון החיים נותנים ביטוי נוסף לשינויי ההתנהגות, לדוגמה, 48.8% הסכימו ב-2001 עם ההיגד "אני תמיד מקשיב לחדשות ברדיו" לעומת 42.4% שמסכימים ב- 2005.
מגמה זו עשויה להיות מוסברת על ידי חדירת האינטרנט שממשיך להתחזק (ראה גם תוצאות סקר TIM של TNS טלסקר שפורסם החודש). בסקר-TGI ניתן לראות המשך למגמת העלייה בזמן הגלישה מהבית שעלה ל-195 דקות בשבוע ממוצע ב-2005 לעומת 144 דקות ב-2001.
נגני MP3 פוגעים ברדיו: השפעה נוספת על "נתח האזנה" של הצרכן עשוי להגיע מאלטרנטיבות חדשות בהאזנה למוסיקה, כמו נגני MP3. לפי הסקר האחרון, כ-18% דיווחו על בעלות נגן מעין זה, כולל I-POD וכו' (ומתוכם, מעל 40% דיווחו על רכישה ב-12 החודשים האחרונים). בקרב גילאי 18-21, כשליש דיווחו על בעלות של נגן. מרגישים בבית, הולכים על הדב מהסקר של TGI עולה כי נמשך הגידול בחשיפה ל"ידיעות אחרונות", מ-42.5% ב-2004 ל-42.9%, גם בעתון "הארץ" נרשם גידול מ-7% ל-7.6% בשנה שחלפה. מי שאיבד מהחשיפה על חשבון האחרים היה "מעריב". מדובר בקיטון מרמה של 23.6% ב-2004 ל-22% בשנה שחלפה.
גם בעיתוני סוף השבוע נרשם גידול לחשיפה של ידיעות אחרונות, 54.1% מהישראלים "מרגישים בבית", בעוד שרק 27.1% סבורים שיותר מעניין לקרוא את מעריב - קיטון של 2.5% בשיעור החשיפה. העתונים הדתיים הגדילו את החשיפה שלהם בסוף השבוע. "במשפחה", לדוגמא, גדל ל-3.2% מ-2.8%. אך הפופולרי ביניהם הוא "בשבע" עם חשיפה בשיעור של 5.9%.