טכני: Applera corp - כבר לא בחזקת חומר למחשבה
בניית תיק השקעות שמניב תשואה לאורך זמן, מתחילה מניהול רשימות מעקב. לא אנחנו מחליטים אחרי איזו מניה לעקוב. המניות שעלינו לחפש מתאפיינות בהתנהגויות מוגדרות וברורות. השלב הראשון בדרך להשקעה הוא בחירת המניה הנכונה. מנייה נכונה עונה על שני מרכיבים מרכזיים: הראשון הוא שהגרף חייב להיות קל ופשוט לניתוח. שנית, ההתנהגות חייבת להיות מוכרת וידועה. כזאת שעמדה במבחן הזמן ובדרך כלל מובילה להתנהגות אחרת.
אחת מהתנהגויות השוק החביבות עלי היא הדשדוש. במחוזותינו, מניה שסוגרת את היום ללא שינוי כבר נחשבת למדשדשת. עלייה של שני אחוז היא דבר של מה בכך ואילו ירידה של חצי אחוז היא בבחינת קריסה קולוסאלית. אלא שדשדוש בעיני היא התנהלות אופקית בין שני גבולות ברורים ומוגדרים, בפרק זמן העולה על שנה. לדשדוש מסוג זה יש איכויות שלא יסולאו בפז:
ראשית, התנהגות המניה פשוטה וקלה לניתוח. הביטו על מניית ABI הנסחרת במסגרת רשימת S&P 500. מאז תחילת 2004, יותר משנה ומחצה, נעה המניה בין 18 - 24 דולר למניה. קל ופשוט לניתוח. קליק ימני והמניה ברשימת המעקב.
שנית, אפשר לחשב פוטנציאל רווח. פוטנציאל הרווח מוגדר כעומק הדשדוש. מיד לאחר הפריצה תנוע המניה בכיוון הפריצה מרחק זהה לזה אותו עברה במהלך הדשדוש. פרקטית, לפני ימים מספר פרצה המניה מעלה תוך מחזור מסחר גבוה. שבירת רמת 24 דולר למניה מסמנת יעד מחירים מינימלי של 30 דולר למניה. לפחות לשם.
ההוראה לקטיעת הפסד מונחת במחיר של כ-22 דולר למניה, שם ממוקמת רמת השפל האחרונה.
סיכום
כל מניה המדשדשת לפחות שנה ופורצת מעלה תוך מחזור מסחר גבוה, מגלמת בתוכה תשואה גבוהה, מהלך עליות ארוך טווח ולמעשה מקיימת את מלוא הדרישות הטכניות. מניית applera, היא עוד מניה בשורה ארוכה של מניות שמספקות הרבה מעבר לחומר למחשבה.
הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
מאת: אייל גורביץ
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
