טכני: Applera corp - כבר לא בחזקת חומר למחשבה

כל מניה המדשדשת לפחות שנה ופורצת מעלה תוך מחזור מסחר גבוה, מגלמת בתוכה תשואה גבוהה ומהלך עליות ארוך טווח, מסביר המנתח הטכני של Bizportal אייל גורביץ
אייל גורביץ |

בניית תיק השקעות שמניב תשואה לאורך זמן, מתחילה מניהול רשימות מעקב. לא אנחנו מחליטים אחרי איזו מניה לעקוב. המניות שעלינו לחפש מתאפיינות בהתנהגויות מוגדרות וברורות. השלב הראשון בדרך להשקעה הוא בחירת המניה הנכונה. מנייה נכונה עונה על שני מרכיבים מרכזיים: הראשון הוא שהגרף חייב להיות קל ופשוט לניתוח. שנית, ההתנהגות חייבת להיות מוכרת וידועה. כזאת שעמדה במבחן הזמן ובדרך כלל מובילה להתנהגות אחרת.

אחת מהתנהגויות השוק החביבות עלי היא הדשדוש. במחוזותינו, מניה שסוגרת את היום ללא שינוי כבר נחשבת למדשדשת. עלייה של שני אחוז היא דבר של מה בכך ואילו ירידה של חצי אחוז היא בבחינת קריסה קולוסאלית. אלא שדשדוש בעיני היא התנהלות אופקית בין שני גבולות ברורים ומוגדרים, בפרק זמן העולה על שנה. לדשדוש מסוג זה יש איכויות שלא יסולאו בפז:

ראשית, התנהגות המניה פשוטה וקלה לניתוח. הביטו על מניית ABI הנסחרת במסגרת רשימת S&P 500. מאז תחילת 2004, יותר משנה ומחצה, נעה המניה בין 18 - 24 דולר למניה. קל ופשוט לניתוח. קליק ימני והמניה ברשימת המעקב.

שנית, אפשר לחשב פוטנציאל רווח. פוטנציאל הרווח מוגדר כעומק הדשדוש. מיד לאחר הפריצה תנוע המניה בכיוון הפריצה מרחק זהה לזה אותו עברה במהלך הדשדוש. פרקטית, לפני ימים מספר פרצה המניה מעלה תוך מחזור מסחר גבוה. שבירת רמת 24 דולר למניה מסמנת יעד מחירים מינימלי של 30 דולר למניה. לפחות לשם.

ההוראה לקטיעת הפסד מונחת במחיר של כ-22 דולר למניה, שם ממוקמת רמת השפל האחרונה.

סיכום

כל מניה המדשדשת לפחות שנה ופורצת מעלה תוך מחזור מסחר גבוה, מגלמת בתוכה תשואה גבוהה, מהלך עליות ארוך טווח ולמעשה מקיימת את מלוא הדרישות הטכניות. מניית applera, היא עוד מניה בשורה ארוכה של מניות שמספקות הרבה מעבר לחומר למחשבה.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

מאת: אייל גורביץ

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.