
מה הרכב הכי גניב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר ברבעון הראשון 2025 : רכב פרטי – 32%, ג'יפים וג'יפונים – 47%, רכב מסחרי – 5%, משאיות – 2%, אופנועים –13% וכלי צמ"ה – 1%. כ-60% מכלל גניבות הרכב באזור גוש דן עברו דרך פרצות בכביש 443 לשטחי הרשות הפלסטינאית במיוחד לרמאללה.
15% מאירועי הגניבה ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב. 11% מניסיונות הגניבה בוצעו בשיטת הפריצה האלימה. 12% מהגניבות בוצעו באמצעות גרירת הרכב או העמסת הרכב וגניבתו. באירועי הגניבה מתחילת השנה -60% מכלי הרכב היו בשנות ייצור 2021-2024.
- מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות
- המחיר האמיתי של הרכב החדש וכמה תפסידו מירידת ערך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
צבעי הרכבים המבוקשים ביותר באירועי הגניבה מתחילת השנה הינם : רכבים בצבע לבן- 42%, רכבים בצבע שחור- 16% , רכבים בצבע אפור – 16% , רכבים בצבע כסוף – 6% ורכבים בצבע כחול – 3% .
ראיון עם החברה
בראיון לביזפורטל מספר אייל שירצקי מנכ"ל איתוראן על כוונת החברה להגיע ל-3 מיליון מנויים ולבצע רכישה אסטרטגית נוספת, מדבר על ההתרחבות לשווקים חדשים כמו הודו ותחום האופנועים, ומסביר על ההשקעה המוקדמת ב-Bringg ששווייה חצה מיליארד דולר אך רשומה במאזן באפס, עם פוטנציאל להצפת ערך משמעותית בעתיד.
לראיון המלא - "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- 1.ושנה הבאה מחירי הביטוח יעלו (ל"ת)אנונימי 28/09/2025 15:13הגב לתגובה זו

מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות
מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?
אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית
פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה
1.745 /בסיס גלגלים 2.706 |
מספר מושבים | שבעה (5+2) |
הנעה | קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר |
הספק ומומנט | 181 כ"ס, 24.9 קג"מ |
מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק ותקן | 11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי |
מחיר | החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.
גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- ניתוח מסירות רכב ינואר-יוני 2024 ומי התקשה לשווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.