עשרות אלפי שקלים הנחה לרכבי 0 ק"מ, ומה זה אומר על היבואנים?
היבואנים 'תקועים' עם מלאים גדולים, משלוחים נוספים עושים דרכם לשוק, אבל הצרכנים לא מתנפלים על המכוניות. כאן מגיעות הזדמנויות כלכליות מעניינות בעסקאות 0 ק"מ, ונשאלת השאלה אם התמחור המקורי של היבואנים לא היה גבוה מדי.
עסקאות 0 ק"מ שנמצאות עימנו כבר מספר שנים רב, הן ערוץ שיווק נוסף עבור היבואנים. היבואנים שחלקם נמצאים עם מלאים של אלפי כלי רכב, יחד עם משלוחים של אלפי כלי רכב העושים את דרכם מהיצרנים, בהתאם להזמנות מראש של היבואנים, פגשו מציאות לא מוכרת. על אף הרכישות של הלקוחות, נדמה שהשוק נמצא בסוג של עצירה, וההערכות המוקדמות לגבי הביקושים המקומיים התבררו כאופטימיות מדי. התוצאה כאמור, מלאי כלי רכב חדשים שיש למצוא ערוצי שיווק מבלי לפגוע במחיר הרשמי של הרכב, דבר שיוריד את מחיר כלי הרכב המשומשים אירוע מורכב מאוד שכולם מנסים להימנע ממנו.
ערוץ 0 ק"מ מאפשר בדיוק את זה. היבואן מוכר את הרכב בהנחה גדולה לחברת ליסינג (או לחברה משווקת אחרת) . חברת הליסינג מציעה את הרכב ללקוח כשהיא גוזרת קופון קטן בדרך, והלקוח מקבל רכב שאמנם נרשם לו 'יד ראשונה' חברת ליסינג או כל חברה אחרת, אבל לא נסעו בו אפילו ק"מ אחד, והוא חדש לחלוטין. עם הרכישה הלקוח מקבל מסמך המציין כי הרכב נרכש כחדש אבל בעסקת 0 ק"מ, וכולם מרוצים. אם הלקוח יחזיק את הרכב למשך מספר שנים גדול יחסית, ההשפעה על מחיר הרכב כמשומש תהיה זניחה לחלוטין. עסקה שווה ללא ספק.
כל ההקדמה הזו נועדה על מנת לספר לכם על כמה עסקאות 0 ק"מ של כלי רכב, שמצאנו אותן מעניינות מאוד ושוות איזכור, כשאנחנו מתמקדים בכלי רכב חשמליים בעיקר, אבל לא רק.
דגם |
מחירון רשמי (אש"ח) | מחיר 0 ק"מ* (אש"ח) | הנחה (ש"ח) |
דונגפנג בוקס | 114.0 | 108.0 | 6000 |
MG5 סטיישן | 158.9 | 123.9 | 35000 |
אופל קורסה EV | 150.0 | 127.0 | 23000 |
MG4 לקשרי | 157.0 | 135.0 | 22000 |
קיה נירו פלוס EV | 200.0 | 140.0 | 60000 |
ג'ילי ג'יאומטרי C480 | 168.0 | 142.0 | 26000 |
צ'רי FX EV TT | 159.0 | 146.5 | 12500 |
ליפמוטור C10 |
170.0 | 150.0 | 20000 |
BYD Atto3 | 171.5 | 160.0 | 11500 מבצע יבואן |
לינק & קו 02 |
172.0 | 160.0 | 12000 |
MG מרוול R | 198.8 | 164.5 | 34300 |
BYD Seal U | 191.5 | 184.0 | 7500 |
יונדאי איוניק 5 | 215.0 | 199.5 | 15500 |
קיה EV6 | 237.0 | 203.0 | 34000 |
סרס M5 | 227.0 | 209.0 | 18000 |
*המחירים מאתר CarClick המתמחה בעסקאות 0 ק"מ
לצד הדגמים החשמליים עם הנחות הענק, מוצעים גם כלי רכב היברידיים, פלאג אין ורכבי בנזין בהנחות גדולות.
תמחור מקורי שגוי, שלא לומר יהיר
כשאני רואה את המחירים הרשמיים ואת המחירים אחרי ההנחה, כשצריך לזכור כי החברה המוכרת את הרכב ב 0 ק"מ משאירה אצלה בכיס עמלה לא מבוטלת, אני לא יכול לתהות האם אין כאן תקלת תמחור חמורה של היבואנים. אם מראש היבואנית היו מתמחרים את הרכב במחירים נוחים יותר לציבור, אולי לא היו נתקעים נתקעים עם מלאים שלא נמכרים. קחו את כל ההנחות, תחתכו בחצי, ותקבעו שזה המחיר הרשמי של הרכב, האם זה לא היה מסייע למכור את כלי הרכב ישירות לצרכן?
מבלי להיכנס לכיס של היבואנים, הטבלה המצורפת מצביעה על תמחור שגוי שייתכן שנובע מיהירות וזחיחות של היבואנים בגישה שלהם כלפי הצרכן הישראלי, וטוב יעשו אם יבצעו 'בדק בית' בנושא.
- 13.רחלי (ל"ת)אנונימיים גם רכבי הורדה הם נמקרים ב0 קמ 10/05/2025 21:55הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 10/05/2025 00:41הגב לתגובה זואמרתי לא תודהלא קונים עד שהמחירים יורדים ב 50%.
- 11.אנומיני 09/05/2025 19:05הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיקום עתונאיאולי הכותבויספרו לנו כמה הקרטלים מרוויחים על כל רכב.אז כולם יבינו למה הרכבים כל כך יקרים.ברור שזה לא יקרה וכולם יודעים למה......
- 10.אנוניממוטו 09/05/2025 17:57הגב לתגובה זוהחברות מורידות מחירים. תפסיקו להיות עם של פראיירים ולהאשים את החברות. פשוט אל תקנו ותראו איך הכל יורד.
- 9.אנונימיאוטו 09/05/2025 16:17הגב לתגובה זובין דירה לרכב לא נשאר כלום לאזרח כאן. אנשים קונים פחות גם בסופרים גם בדיור וגם ברכיבים היכן שהכי שוחטים אותנו. זהו מתעוררים.
- 8.אנונימי 09/05/2025 16:09הגב לתגובה זולפי מה שידוע לי אולי לא נסעו ברכבים אולם מדובר ברכבים בני שנה לפחות שממתינים בנמל במגרש בשמש .מעניין מדוע הכותב אינו מציין בכתבה
- 7.ערן 09/05/2025 15:51הגב לתגובה זוהשבוע נכנסתי לבדוק בטויוטה על דגם היאריס.. 160000שח השתגעופשוט לא לקנות!!!!
- 6.אנונימי 09/05/2025 15:25הגב לתגובה זואל תתבלבלו גם המחיר ב 0 קמ יד ראשונה שהם מציגים גבוה מידי!!! זה כמו 40% הנחה במיטב החנויות מכפילים את המחיר ושמים טיקט עם הנחה. אם הכותב היה עושה עבודה אז הוא היה רואה שההנחות הקיימות הינן סטנדרטיות בעולמות ה 0 קמ כבר שנים...פשוט עכשיו יש יותר היצע
- 5.הלוחש לתמימים 09/05/2025 15:12הגב לתגובה זויצרני הסוללות קובעים שחייבים לטעון ולפרוק סוללה לפחות פעם בשלושה חודשים אחרת יגרם לה נזקלקוח סביר היה דורש החלפת הסוללה בחדשה או אחריות ללפחות 7 שנים ואתם מרוצים מהנחה של 6000 שקלים על סוללה שעמדה שנתיים ללא טיפול כשמחיר סוללה חדשה פי 10 ויותררק בישראל
- 4.אנונימי 09/05/2025 14:58הגב לתגובה זורק בישראל מורידים מחיר על כמות היידים של הרכב...רכב אפס קילומטר זה רכב חדש ולא משנה כמה בעלויות היו לו. רכב יד 3 עדיף על רכב יד 2 שנסעו עליו 5 איש..
- 3.יבואנים שודדים (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 14:53הגב לתגובה זו
- 2.אנטוניו 09/05/2025 13:50הגב לתגובה זומאזדה 3 יונדאי אלנטרה או טיוטה קורולה חדשות הן לא פחות מ 150 אלף על מה בדיוק רק בגלל חזירות של יבואן מסקנה לא קונים וגם לא עם מימון שהנוכלים הללו מציעים
- 1.ישראבלוף במיטבו (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 12:07הגב לתגובה זו

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

איפה נפלה מוביליאיי?
אירוע הניידות במינכן סימן את הנטישה של אחד הלקוחות הגדולים של מובילאיי כשב.מ.וו עברה לשתף פעולה עם קואלקום במקום מובילאיי - מאזן הכוחות בשוק שבבי הרכב השתנה; החיישן של מובילאיי פספס את פניית הפרסה של השוק?
באירוע הניידות של מינכן (מה שבימים עברו נקרא תערוכת המכוניות של פרנקפורט), שנערך בתחילת החודש, חשפה ב.מ.וו את ה-iX3, כלי רכב חדש על פלטפורמה חדשה, Neue Klasse, אותה פיתחה הקבוצה בחמש השנים האחרונות. פלטפורמה זו, שעליה תוצג בשנה הבאה סדרה 3 החשמלית, היא העתיד של ב.מ.וו, לפי אוליבר זיפסה, יו״ר הנהלת ב.מ.וו.
קואלקום חוגגת את שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו בתערוכת מינכן (אוטוניוז)
״אני עובד בקבוצת ב.מ.וו כבר יותר מ-34 שנים,״ פתח זיפסה את דבריו בהשקת המכונית. ״במהלך תקופה זו, הייתי עד לבכורות עולמיות רבות, קונספטים חדשים ומרגשים וחידושים טכנולוגיים נועזים. אבל, בשבילי - ובשביל כולנו בקבוצת ב.מ.וו - הבכורה של היום היא באמת ׳רגע של פעם בחיים.׳ מתי עוד יש לך את ההזדמנות לדמיין מחדש מותג כמו ב.מ.וו מהיסוד? הזדמנות ליצור דור חדש לגמרי של כלי רכב? הזדמנות לפרוץ דרך חדשה לגמרי? בלי קשר להנעה. מה שהתחיל בתור חזון, הפך עכשיו למציאות עם השקת ה-iX3.
״זה יהיה קנה המידה של התעשייה,״ אמר זיפסה בהזדמנות אחרת. ״הדגם החדש מביא עימו חידושים שישפיעו על כל קשת הדגמים של המותג, והוא מהווה את הסנונית הראשונה של פלטפורמת Neue Klasse. אנחנו לא רק מציגים את הדור הבא של אחד הדגמים החשמליים המצליחים שלנו, אלא פותחים פרק חדש בתולדות ב.מ.וו. כל הפיתוחים הללו – החל מהפלטפורמה החדשה, דרך שפת העיצוב ועד יכולות הנהיגה המתקדמות - ייכנסו בהדרגה לכל הדגמים, הנה זה. הראשון של עידן חדש. עתיד המכונית.״
- מובילאיי מקבלת המלצת קנייה מדויטשה בנק
- אינטל אומרת שלא תממש את מובילאיי - למה השוק לא מאמין לה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומי החמיצה את החגיגה שהשלכותיה הן ארוכות טווח? מובילאיי. ומי הצטרפה לחגיגה? קואלקום, המתחרה העיקרית של מובילאיי בחצי הכדור המערבי.
מפת הדרכים של קואלקום לפיתוח סנאפדרגון (אוטוניוז)