פי גלילות - עיר המכוניות של ישראל. צילום יואב פולספי גלילות - עיר המכוניות של ישראל. צילום יואב פולס

עשרות אלפי שקלים הנחה לרכבי 0 ק"מ, ומה זה אומר על היבואנים?

היבואנים 'תקועים' עם מלאים גדולים, משלוחים נוספים עושים דרכם לשוק, אבל הצרכנים לא מתנפלים על המכוניות. כאן מגיעות הזדמנויות כלכליות מעניינות בעסקאות 0 ק"מ, ונשאלת השאלה אם התמחור המקורי של היבואנים לא היה גבוה מדי.

יואב פולס | (11)

עסקאות 0 ק"מ שנמצאות עימנו כבר מספר שנים רב, הן ערוץ שיווק נוסף עבור היבואנים. היבואנים שחלקם נמצאים עם מלאים של אלפי כלי רכב, יחד עם משלוחים של אלפי כלי רכב העושים את דרכם מהיצרנים, בהתאם להזמנות מראש של היבואנים, פגשו מציאות לא מוכרת. על אף הרכישות של הלקוחות, נדמה שהשוק נמצא בסוג של עצירה, וההערכות המוקדמות לגבי הביקושים המקומיים התבררו כאופטימיות מדי. התוצאה כאמור, מלאי כלי רכב חדשים שיש למצוא ערוצי שיווק מבלי לפגוע במחיר הרשמי של הרכב, דבר שיוריד את מחיר כלי הרכב המשומשים אירוע מורכב מאוד שכולם מנסים להימנע ממנו.

ערוץ 0 ק"מ מאפשר בדיוק את זה. היבואן מוכר את הרכב בהנחה גדולה לחברת ליסינג (או לחברה משווקת אחרת) . חברת הליסינג מציעה את הרכב ללקוח כשהיא גוזרת קופון קטן בדרך, והלקוח מקבל רכב שאמנם נרשם לו 'יד ראשונה' חברת ליסינג או כל חברה אחרת, אבל לא נסעו בו אפילו ק"מ אחד, והוא חדש לחלוטין. עם הרכישה הלקוח מקבל מסמך המציין כי הרכב נרכש כחדש אבל בעסקת 0 ק"מ, וכולם מרוצים. אם הלקוח יחזיק את הרכב למשך מספר שנים גדול יחסית, ההשפעה על מחיר הרכב כמשומש תהיה זניחה לחלוטין. עסקה שווה ללא ספק.

כל ההקדמה הזו נועדה על מנת לספר לכם על כמה עסקאות 0 ק"מ של כלי רכב, שמצאנו אותן מעניינות מאוד ושוות איזכור, כשאנחנו מתמקדים בכלי רכב חשמליים בעיקר, אבל לא רק.

דגם

מחירון רשמי (אש"ח)

מחיר 0 ק"מ* (אש"ח)

הנחה (ש"ח)

דונגפנג בוקס

114.0

108.0

6000

MG5 סטיישן

158.9

123.9

35000

אופל קורסה EV

150.0

127.0

23000

MG4 לקשרי

157.0

135.0

22000

קיה נירו פלוס EV

200.0

140.0

60000

ג'ילי ג'יאומטרי C480

168.0

142.0

26000

צ'רי FX EV TT

159.0

146.5

12500

ליפמוטור C10

170.0

150.0

20000

BYD Atto3

171.5

160.0

11500 מבצע יבואן

לינק & קו 02

172.0

160.0

12000

MG מרוול R

198.8

164.5

34300

BYD Seal U

191.5

184.0

7500

יונדאי איוניק 5

215.0

199.5

15500

קיה EV6

237.0

203.0

34000

סרס M5

227.0

209.0

18000

*המחירים מאתר CarClick המתמחה בעסקאות 0 ק"מ

לצד הדגמים החשמליים עם הנחות הענק, מוצעים גם כלי רכב היברידיים, פלאג אין ורכבי בנזין בהנחות גדולות.


תמחור מקורי שגוי, שלא לומר יהיר

כשאני רואה את המחירים הרשמיים ואת המחירים אחרי ההנחה, כשצריך לזכור כי החברה המוכרת את הרכב ב 0 ק"מ משאירה אצלה בכיס עמלה לא מבוטלת, אני לא יכול לתהות האם אין כאן תקלת תמחור חמורה של היבואנים. אם מראש היבואנית היו מתמחרים את הרכב במחירים נוחים יותר לציבור, אולי לא היו נתקעים נתקעים עם מלאים שלא נמכרים. קחו את כל ההנחות, תחתכו בחצי, ותקבעו שזה המחיר הרשמי של הרכב, האם זה לא היה מסייע למכור את כלי הרכב ישירות לצרכן?

מבלי להיכנס לכיס של היבואנים, הטבלה המצורפת מצביעה על תמחור שגוי שייתכן שנובע מיהירות וזחיחות של היבואנים בגישה שלהם כלפי הצרכן הישראלי, וטוב יעשו אם יבצעו 'בדק בית' בנושא.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אנומיני 09/05/2025 19:05
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שיקום עתונאיאולי הכותבויספרו לנו כמה הקרטלים מרוויחים על כל רכב.אז כולם יבינו למה הרכבים כל כך יקרים.ברור שזה לא יקרה וכולם יודעים למה......
  • 10.
    אנוניממוטו 09/05/2025 17:57
    הגב לתגובה זו
    החברות מורידות מחירים. תפסיקו להיות עם של פראיירים ולהאשים את החברות. פשוט אל תקנו ותראו איך הכל יורד.
  • 9.
    אנונימיאוטו 09/05/2025 16:17
    הגב לתגובה זו
    בין דירה לרכב לא נשאר כלום לאזרח כאן. אנשים קונים פחות גם בסופרים גם בדיור וגם ברכיבים היכן שהכי שוחטים אותנו. זהו מתעוררים.
  • 8.
    אנונימי 09/05/2025 16:09
    הגב לתגובה זו
    לפי מה שידוע לי אולי לא נסעו ברכבים אולם מדובר ברכבים בני שנה לפחות שממתינים בנמל במגרש בשמש .מעניין מדוע הכותב אינו מציין בכתבה
  • 7.
    ערן 09/05/2025 15:51
    הגב לתגובה זו
    השבוע נכנסתי לבדוק בטויוטה על דגם היאריס.. 160000שח השתגעופשוט לא לקנות!!!!
  • 6.
    אנונימי 09/05/2025 15:25
    הגב לתגובה זו
    אל תתבלבלו גם המחיר ב 0 קמ יד ראשונה שהם מציגים גבוה מידי!!! זה כמו 40% הנחה במיטב החנויות מכפילים את המחיר ושמים טיקט עם הנחה. אם הכותב היה עושה עבודה אז הוא היה רואה שההנחות הקיימות הינן סטנדרטיות בעולמות ה 0 קמ כבר שנים...פשוט עכשיו יש יותר היצע
  • 5.
    הלוחש לתמימים 09/05/2025 15:12
    הגב לתגובה זו
    יצרני הסוללות קובעים שחייבים לטעון ולפרוק סוללה לפחות פעם בשלושה חודשים אחרת יגרם לה נזקלקוח סביר היה דורש החלפת הסוללה בחדשה או אחריות ללפחות 7 שנים ואתם מרוצים מהנחה של 6000 שקלים על סוללה שעמדה שנתיים ללא טיפול כשמחיר סוללה חדשה פי 10 ויותררק בישראל
  • 4.
    אנונימי 09/05/2025 14:58
    הגב לתגובה זו
    רק בישראל מורידים מחיר על כמות היידים של הרכב...רכב אפס קילומטר זה רכב חדש ולא משנה כמה בעלויות היו לו. רכב יד 3 עדיף על רכב יד 2 שנסעו עליו 5 איש..
  • 3.
    יבואנים שודדים (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2025 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנטוניו 09/05/2025 13:50
    הגב לתגובה זו
    מאזדה 3 יונדאי אלנטרה או טיוטה קורולה חדשות הן לא פחות מ 150 אלף על מה בדיוק רק בגלל חזירות של יבואן מסקנה לא קונים וגם לא עם מימון שהנוכלים הללו מציעים
  • 1.
    ישראבלוף במיטבו (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2025 12:07
    הגב לתגובה זו