עשרות אלפי שקלים הנחה לרכבי 0 ק"מ, ומה זה אומר על היבואנים?
היבואנים 'תקועים' עם מלאים גדולים, משלוחים נוספים עושים דרכם לשוק, אבל הצרכנים לא מתנפלים על המכוניות. כאן מגיעות הזדמנויות כלכליות מעניינות בעסקאות 0 ק"מ, ונשאלת השאלה אם התמחור המקורי של היבואנים לא היה גבוה מדי.
עסקאות 0 ק"מ שנמצאות עימנו כבר מספר שנים רב, הן ערוץ שיווק נוסף עבור היבואנים. היבואנים שחלקם נמצאים עם מלאים של אלפי כלי רכב, יחד עם משלוחים של אלפי כלי רכב העושים את דרכם מהיצרנים, בהתאם להזמנות מראש של היבואנים, פגשו מציאות לא מוכרת. על אף הרכישות של הלקוחות, נדמה שהשוק נמצא בסוג של עצירה, וההערכות המוקדמות לגבי הביקושים המקומיים התבררו כאופטימיות מדי. התוצאה כאמור, מלאי כלי רכב חדשים שיש למצוא ערוצי שיווק מבלי לפגוע במחיר הרשמי של הרכב, דבר שיוריד את מחיר כלי הרכב המשומשים אירוע מורכב מאוד שכולם מנסים להימנע ממנו.
ערוץ 0 ק"מ מאפשר בדיוק את זה. היבואן מוכר את הרכב בהנחה גדולה לחברת ליסינג (או לחברה משווקת אחרת) . חברת הליסינג מציעה את הרכב ללקוח כשהיא גוזרת קופון קטן בדרך, והלקוח מקבל רכב שאמנם נרשם לו 'יד ראשונה' חברת ליסינג או כל חברה אחרת, אבל לא נסעו בו אפילו ק"מ אחד, והוא חדש לחלוטין. עם הרכישה הלקוח מקבל מסמך המציין כי הרכב נרכש כחדש אבל בעסקת 0 ק"מ, וכולם מרוצים. אם הלקוח יחזיק את הרכב למשך מספר שנים גדול יחסית, ההשפעה על מחיר הרכב כמשומש תהיה זניחה לחלוטין. עסקה שווה ללא ספק.
כל ההקדמה הזו נועדה על מנת לספר לכם על כמה עסקאות 0 ק"מ של כלי רכב, שמצאנו אותן מעניינות מאוד ושוות איזכור, כשאנחנו מתמקדים בכלי רכב חשמליים בעיקר, אבל לא רק.
| דגם |
מחירון רשמי (אש"ח) | מחיר 0 ק"מ* (אש"ח) | הנחה (ש"ח) |
| דונגפנג בוקס | 114.0 | 108.0 | 6000 |
| MG5 סטיישן | 158.9 | 123.9 | 35000 |
| אופל קורסה EV | 150.0 | 127.0 | 23000 |
| MG4 לקשרי | 157.0 | 135.0 | 22000 |
| קיה נירו פלוס EV | 200.0 | 140.0 | 60000 |
| ג'ילי ג'יאומטרי C480 | 168.0 | 142.0 | 26000 |
| צ'רי FX EV TT | 159.0 | 146.5 | 12500 |
| ליפמוטור C10 |
170.0 | 150.0 | 20000 |
| BYD Atto3 | 171.5 | 160.0 | 11500 מבצע יבואן |
| לינק & קו 02 |
172.0 | 160.0 | 12000 |
| MG מרוול R | 198.8 | 164.5 | 34300 |
| BYD Seal U | 191.5 | 184.0 | 7500 |
| יונדאי איוניק 5 | 215.0 | 199.5 | 15500 |
| קיה EV6 | 237.0 | 203.0 | 34000 |
| סרס M5 | 227.0 | 209.0 | 18000 |
*המחירים מאתר CarClick המתמחה בעסקאות 0 ק"מ
לצד הדגמים החשמליים עם הנחות הענק, מוצעים גם כלי רכב היברידיים, פלאג אין ורכבי בנזין בהנחות גדולות.
תמחור מקורי שגוי, שלא לומר יהיר
כשאני רואה את המחירים הרשמיים ואת המחירים אחרי ההנחה, כשצריך לזכור כי החברה המוכרת את הרכב ב 0 ק"מ משאירה אצלה בכיס עמלה לא מבוטלת, אני לא יכול לתהות האם אין כאן תקלת תמחור חמורה של היבואנים. אם מראש היבואנית היו מתמחרים את הרכב במחירים נוחים יותר לציבור, אולי לא היו נתקעים נתקעים עם מלאים שלא נמכרים. קחו את כל ההנחות, תחתכו בחצי, ותקבעו שזה המחיר הרשמי של הרכב, האם זה לא היה מסייע למכור את כלי הרכב ישירות לצרכן?
מבלי להיכנס לכיס של היבואנים, הטבלה המצורפת מצביעה על תמחור שגוי שייתכן שנובע מיהירות וזחיחות של היבואנים בגישה שלהם כלפי הצרכן הישראלי, וטוב יעשו אם יבצעו 'בדק בית' בנושא.
- 13.רחלי (ל"ת)אנונימיים גם רכבי הורדה הם נמקרים ב0 קמ 10/05/2025 21:55הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 10/05/2025 00:41הגב לתגובה זואמרתי לא תודהלא קונים עד שהמחירים יורדים ב 50%.
- 11.אנומיני 09/05/2025 19:05הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיקום עתונאיאולי הכותבויספרו לנו כמה הקרטלים מרוויחים על כל רכב.אז כולם יבינו למה הרכבים כל כך יקרים.ברור שזה לא יקרה וכולם יודעים למה......
- 10.אנוניממוטו 09/05/2025 17:57הגב לתגובה זוהחברות מורידות מחירים. תפסיקו להיות עם של פראיירים ולהאשים את החברות. פשוט אל תקנו ותראו איך הכל יורד.
- 9.אנונימיאוטו 09/05/2025 16:17הגב לתגובה זובין דירה לרכב לא נשאר כלום לאזרח כאן. אנשים קונים פחות גם בסופרים גם בדיור וגם ברכיבים היכן שהכי שוחטים אותנו. זהו מתעוררים.
- 8.אנונימי 09/05/2025 16:09הגב לתגובה זולפי מה שידוע לי אולי לא נסעו ברכבים אולם מדובר ברכבים בני שנה לפחות שממתינים בנמל במגרש בשמש .מעניין מדוע הכותב אינו מציין בכתבה
- 7.ערן 09/05/2025 15:51הגב לתגובה זוהשבוע נכנסתי לבדוק בטויוטה על דגם היאריס.. 160000שח השתגעופשוט לא לקנות!!!!
- 6.אנונימי 09/05/2025 15:25הגב לתגובה זואל תתבלבלו גם המחיר ב 0 קמ יד ראשונה שהם מציגים גבוה מידי!!! זה כמו 40% הנחה במיטב החנויות מכפילים את המחיר ושמים טיקט עם הנחה. אם הכותב היה עושה עבודה אז הוא היה רואה שההנחות הקיימות הינן סטנדרטיות בעולמות ה 0 קמ כבר שנים...פשוט עכשיו יש יותר היצע
- 5.הלוחש לתמימים 09/05/2025 15:12הגב לתגובה זויצרני הסוללות קובעים שחייבים לטעון ולפרוק סוללה לפחות פעם בשלושה חודשים אחרת יגרם לה נזקלקוח סביר היה דורש החלפת הסוללה בחדשה או אחריות ללפחות 7 שנים ואתם מרוצים מהנחה של 6000 שקלים על סוללה שעמדה שנתיים ללא טיפול כשמחיר סוללה חדשה פי 10 ויותררק בישראל
- 4.אנונימי 09/05/2025 14:58הגב לתגובה זורק בישראל מורידים מחיר על כמות היידים של הרכב...רכב אפס קילומטר זה רכב חדש ולא משנה כמה בעלויות היו לו. רכב יד 3 עדיף על רכב יד 2 שנסעו עליו 5 איש..
- 3.יבואנים שודדים (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 14:53הגב לתגובה זו
- 2.אנטוניו 09/05/2025 13:50הגב לתגובה זומאזדה 3 יונדאי אלנטרה או טיוטה קורולה חדשות הן לא פחות מ 150 אלף על מה בדיוק רק בגלל חזירות של יבואן מסקנה לא קונים וגם לא עם מימון שהנוכלים הללו מציעים
- 1.ישראבלוף במיטבו (ל"ת)אנונימי 09/05/2025 12:07הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
סמארט #5. צילום יואב פולסיותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח.
בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2
כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.
הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.
הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.
המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.
- סמארט #3 - קרוסאובר חוצה סגמנטים
- סמארט #5 - קרוסאובר גדול עם פתרונות יצירתיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
