שופרסל
צילום: Bizportal
דוחות

שופרסל עם רבעון חזק נוסף: ההכנסות עלו ב-6%, הרווח הנקי קפץ פי 4

בדומה ליתר קמעונאיות המזון, גם שופרסל נהנתה מהעובדה שישראלים רבים נותרו בבית והציגה הכנסות של 4.1 מיליארד שקל לצד רווח של 238 מיליון שקל; ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות
איתן גרסטנפלד | (1)

קמעונאית המזון שופרסל שופרסל -1.1%  מסכמת רבעון שלישי חזק עם צמיחה של כ-6% בהכנסות שעמדו על 4 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של יותר מפי 4 עם רווח נקי של כ-238 מיליון שקל. ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות, אך לא פחות חשוב מכך העובדה שישראלים רבים נותרו במהלך הרבעון בארץ בשל הימשכות מלחמת חרבות ברזל. 

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-4.1 מיליארד שקל, צמיחה של כ-6% ביחס לכ-3.85 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם במכירות בחנויות זהות של שופרסל שעלו ב-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Be עלו ב-6.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-238 מיליון שקל, זינוק לעומת כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-528 מיליון שקל (כ-12.9% מההכנסות), עלייה של 38.5% בהשוואה לכ-381 מיליון שקל (כ-9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתוך הודעת החברה

הרווח הגולמי של שופרסל ברבעון השלישי עמד על כ־1.17 מיליארד שקל (כ־28.5% מההכנסות) בהשוואה לכ־1.01 מיליארד שקל (כ־26.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה כתוצאה מגידול בהכנסות, לצד קיטון בעלויות שונות הקשורות לעלות ההכנסות. 

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות (מכירת פעילות פייבוקס) הסתכם בכ־266 מיליון שקל (6.5% מההכנסות), בהשוואה לכ־138 מיליון שקל (כ־3.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.  

צמיחה בכלל מגזרי הפעילות

בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-6.3% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.78 מיליארד שקל לעומת כ-3.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מגידול בחנויות זהות ומעיתוי חגי תשרי. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-10.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר. הרווח התפעולי במגזר עמד על כ־232 מיליון שקל (6.1% מההכנסות), בהשוואה לכ־103 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-290 מיליון שקל, גידול של 7.4% בהשוואה לכ-270 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. הרווח התפעולי במגזר Be הסתכם בכ־1 מיליון שקל (0.3% מההכנסות), בהשוואה לכ־4 מיליון שקל(1.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, הרווח הושפע בעיקר מהפחתות שבוצעו בקשר עם מהלך מיתוג מחדש של הרשת ומפתיחת חנויות החדשות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חנויות פח חסרים הרבה מותגים (ל"ת)
    אבי 26/11/2024 10:55
    הגב לתגובה זו
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?