שופרסל
צילום: Bizportal
דוחות

שופרסל עם רבעון חזק נוסף: ההכנסות עלו ב-6%, הרווח הנקי קפץ פי 4

בדומה ליתר קמעונאיות המזון, גם שופרסל נהנתה מהעובדה שישראלים רבים נותרו בבית והציגה הכנסות של 4.1 מיליארד שקל לצד רווח של 238 מיליון שקל; ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות
איתן גרסטנפלד | (1)

קמעונאית המזון שופרסל שופרסל 0.59%  מסכמת רבעון שלישי חזק עם צמיחה של כ-6% בהכנסות שעמדו על 4 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של יותר מפי 4 עם רווח נקי של כ-238 מיליון שקל. ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות, אך לא פחות חשוב מכך העובדה שישראלים רבים נותרו במהלך הרבעון בארץ בשל הימשכות מלחמת חרבות ברזל. 

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-4.1 מיליארד שקל, צמיחה של כ-6% ביחס לכ-3.85 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם במכירות בחנויות זהות של שופרסל שעלו ב-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Be עלו ב-6.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-238 מיליון שקל, זינוק לעומת כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-528 מיליון שקל (כ-12.9% מההכנסות), עלייה של 38.5% בהשוואה לכ-381 מיליון שקל (כ-9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתוך הודעת החברה

הרווח הגולמי של שופרסל ברבעון השלישי עמד על כ־1.17 מיליארד שקל (כ־28.5% מההכנסות) בהשוואה לכ־1.01 מיליארד שקל (כ־26.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה כתוצאה מגידול בהכנסות, לצד קיטון בעלויות שונות הקשורות לעלות ההכנסות. 

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות (מכירת פעילות פייבוקס) הסתכם בכ־266 מיליון שקל (6.5% מההכנסות), בהשוואה לכ־138 מיליון שקל (כ־3.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.  

צמיחה בכלל מגזרי הפעילות

בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-6.3% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.78 מיליארד שקל לעומת כ-3.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מגידול בחנויות זהות ומעיתוי חגי תשרי. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-10.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר. הרווח התפעולי במגזר עמד על כ־232 מיליון שקל (6.1% מההכנסות), בהשוואה לכ־103 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-290 מיליון שקל, גידול של 7.4% בהשוואה לכ-270 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. הרווח התפעולי במגזר Be הסתכם בכ־1 מיליון שקל (0.3% מההכנסות), בהשוואה לכ־4 מיליון שקל(1.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, הרווח הושפע בעיקר מהפחתות שבוצעו בקשר עם מהלך מיתוג מחדש של הרשת ומפתיחת חנויות החדשות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חנויות פח חסרים הרבה מותגים (ל"ת)
    אבי 26/11/2024 10:55
    הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1.38%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

רשתות האופנה בנפילות: טרמינל איקס מאבדת 11%, קסטרו 5%, פוקס 4% - ירידות במדדים

הקמעונאיות תחת לחץ כשההצעה של סמוטריץ' להכפיל את הפטור על מעמ"מ בייבוא אישי עשויה לפגוע בהכנסות; בניגוד לעליות מעבר לים הבורסה המקומית במגמה שלילית כשתוואי הריבית קדימה מתחת לציפיות בשוק; הימים האחרונים של עונת הדוחות מספקים לנו הצצה לענף הביטוח עם דוחות הראל, ביטוח ישיר וליברה; סלקום בדיבידנד לראשונה מזה 12 שנים - מטפסת
מערכת ביזפורטל |

ירידות קלות במדדים לאחר פתיחה חיובית מתונה כהמשך למומנטום החיובי אמש - ת"א 35 יורד 0.2% בעוד ת"א 90 מאבד 0.5%. 

במגזר הפיננסים התמונה מעורבת, כאשר מדד הבנקים בירידה של 0.2%, בעוד ת"א ביטוח מוסיף 0.4% לאחר זינוק של 4% אתמול ופריצת שיא כל הזמנים, מתחילת השנה השיג ת"א ביטוח כ-149% תשואה בעוד ת"א בנקים עלה כ-51%. גם בשאר הסקטורים התמונה מעורבת - ת"א נדל"ן בירידות של 1% לאחר (שזינק אתמול ב-2.3%), בעוד ת"א נפט וגז עולה 0.3%. 


ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה


רשתות האופנה נסחרות תחת לחץ, עם נפילה דו-ספרתית בטרמינל איקס טרמינל איקס -10.96%   וירידות גם בקסטרו קסטרו -3.67%   ובפוקס פוקס -4.51%  . זה מגיע בהמשך למהלך שמקדם שר האוצר סמוטריץ' ובו יוכפל הפטור ממע"מ על יבוא אישי. מ-75 דולר כיום לכ-150-200 דולר. זה יאפשר לצרכנים להזמין מחו"ל בלי לשלם 18% מע"מ, בעוד ברשתות המקומיות ישלמו את המס במלואו, מה שמעמיק את הפער בין הקמעונאות הישראלית לבין אתרי הסחר הבינלאומיים. למרות שבעולם דווקא מצמצמים פטורים כאלה כיוון שהם פוגעים בהכנסות ממיסוי, גם כאן החשש הוא שההרחבה של הפטור תעמיק עוד יותר את הלחץ על הרשתות שכבר מתמודדות עם ירידה בביקושים ועם תחרות אגרסיבית מצד ענקיות באונליין כמו אמזון, עליאקספרס ואחרות.


גם ריטיילורס מצטרפת למגמה השלילית של הקמעונאיות אך אצלה המומנטום שלילי עוד מהתוצאות החלשות. לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס ריטיילורס -4.81%   , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי Nike Inc -1.39%   באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך המאמר של רונן קרסו: ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי