שופרסל
צילום: Bizportal
דוחות

שופרסל עם רבעון חזק נוסף: ההכנסות עלו ב-6%, הרווח הנקי קפץ פי 4

בדומה ליתר קמעונאיות המזון, גם שופרסל נהנתה מהעובדה שישראלים רבים נותרו בבית והציגה הכנסות של 4.1 מיליארד שקל לצד רווח של 238 מיליון שקל; ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות
איתן גרסטנפלד | (1)

קמעונאית המזון שופרסל שופרסל -1.1%  מסכמת רבעון שלישי חזק עם צמיחה של כ-6% בהכנסות שעמדו על 4 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של יותר מפי 4 עם רווח נקי של כ-238 מיליון שקל. ברקע, עיתוי חגי תשרי וצמיחה במכירות בחנויות זהות, אך לא פחות חשוב מכך העובדה שישראלים רבים נותרו במהלך הרבעון בארץ בשל הימשכות מלחמת חרבות ברזל. 

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-4.1 מיליארד שקל, צמיחה של כ-6% ביחס לכ-3.85 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם במכירות בחנויות זהות של שופרסל שעלו ב-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Be עלו ב-6.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-238 מיליון שקל, זינוק לעומת כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-528 מיליון שקל (כ-12.9% מההכנסות), עלייה של 38.5% בהשוואה לכ-381 מיליון שקל (כ-9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מתוך הודעת החברה

הרווח הגולמי של שופרסל ברבעון השלישי עמד על כ־1.17 מיליארד שקל (כ־28.5% מההכנסות) בהשוואה לכ־1.01 מיליארד שקל (כ־26.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה כתוצאה מגידול בהכנסות, לצד קיטון בעלויות שונות הקשורות לעלות ההכנסות. 

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות (מכירת פעילות פייבוקס) הסתכם בכ־266 מיליון שקל (6.5% מההכנסות), בהשוואה לכ־138 מיליון שקל (כ־3.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.  

צמיחה בכלל מגזרי הפעילות

בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-6.3% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.78 מיליארד שקל לעומת כ-3.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מגידול בחנויות זהות ומעיתוי חגי תשרי. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-6.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-10.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר. הרווח התפעולי במגזר עמד על כ־232 מיליון שקל (6.1% מההכנסות), בהשוואה לכ־103 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-290 מיליון שקל, גידול של 7.4% בהשוואה לכ-270 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. הרווח התפעולי במגזר Be הסתכם בכ־1 מיליון שקל (0.3% מההכנסות), בהשוואה לכ־4 מיליון שקל(1.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, הרווח הושפע בעיקר מהפחתות שבוצעו בקשר עם מהלך מיתוג מחדש של הרשת ומפתיחת חנויות החדשות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חנויות פח חסרים הרבה מותגים (ל"ת)
    אבי 26/11/2024 10:55
    הגב לתגובה זו
אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.