דוחות

י.ח. דמרי: ההכנסות צמחו ב-36% - 458 מיליון שקל

חברת הנדל"ן סיימה את הרבעון השלישי עם זינוק של 124% ברווח הנקי, הודות למכירות דירות וקרקעות, אסטרטגיה מגוונת בפרויקטים למגורים ולנדל"ן מניב, והתמקדות בהתרחבות באזורים עם פוטנציאל גידול גבוה
צלי אהרון | (1)

חברת הנדל"ן י.ח דמרי דמרי -0.21% סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 36% בהכנסות לצד הכפלה של הרווח הנקי שעמד על 109 מיליון שקל. במהלך הרבעון מכרה החברה 295 יח"ד תמורת כ-652.7 מיליון שקל.

ההכנסות של דמרי, שלאחרונה נכנסה למדד תל אביב 35 עמדו ברבעון על כ-458.4 מיליון שקל, עלייה של 35.9% לעומת כ-337.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מהיקף מכירת דירות בפרויקטים בבנייה ומקצב התקדמות הביצוע.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 108.9 מיליון שקל, עלייה של 124.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.

במהלך הרבעון השלישי מכרה החברה 295 יח"ד תמורת כ-652.7 מיליון שקל, לעומת 200 יח"ד תמורת כ-372.5 מיליון שקל ברבעון המקבל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה בכ-63.3% לכ-188.3 מיליון שקל (כ-41% מההכנסות), לעומת כ-115.3 מיליון שקל (כ-34.2% מההכנסות) ברבעון השלישי אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה טיפס בכ-106% לכ-173.1 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מהגידול ברווח הגולמי, כאמור, וכן משינוי חיובי בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-20.1 מיליון שקל ברבעון, לעומת יציבות בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד.

נורית טואיטו, משנה למנכ"ל י.ח דמרי: "אנחנו ממשיכים לראות התאוששות בשוק הדיור, ובהתאם לכך דמרי, כחברה בעלת פרויקטים בפריסה ארצית הפונים לכל חתכי האוכלוסייה, מציגה ברבעון גידול משמעותי בהיקף מכירת הדירות, הן ביחס לרבעון הקודם והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אנחנו חווים ביקושים חזקים במיוחד באזור הדרום, עם קצב מכירות גבוה באופקים, אשקלון, באר שבע, נתיבות וקריית גת. דמרי תמשיך לפתח את עסקיה ולבנות בארץ, לאורכה ולרוחבה כאשר לאחרונה בין היתר נכנסה לתוקף התב"ע ברובע מע"ר באשדוד במסגרתה הוקצו לחברה זכויות לבניית 885 יח"ד לצד שטחי מסחר ותעסוקה וזכויות נוספות. בתחילת החודש הנוכחי הצטרפנו למדד הדגל של הבורסה, ת"א-35. אני רואה בכך אבן דרך נוספת בהתפתחותה של החברה ותעודת כבוד גדולה לכל עובדיה, ובעלי העניין בה."

פרויקטים של דמרי

נכון לסוף הרבעון, היקף הפרויקטים בביצוע של החברה עומד על 3,676 יחידות דיור, כשחלקה של י.ח דמרי בהם הוא 3,462 יח"ד, ב-19 פרויקטים ברחבי הארץ. מתוך אלה, נמכרו כבר 1,700 יח"ד (חלק החברה 1,645 יח"ד), בתמורה כספית כוללת של 3.54 מיליארד שקל (חלק החברה 3.43 מיליארד שקל). החברה גם ביצעה הנפקת מניות ואופציות לאחר תאריך המאזן, בהיקף תמורה מיידית של 350 מיליון שקל, עם אפשרות לתמורה עתידית של כ-236 מיליון שקל, אם האופציות ימומשו במלואן. נכון לספטמבר 2024, ההון העצמי של החברה המיוחס לבעלי מניותיה הסתכם ב-2.49 מיליארד שקל, ומהווה כ-36.1% ממאזן החברה. 

שוק הנדל"ן בישראל נמצא בתקופה מאתגרת, עם עליות מחירים בשוק הבנייה, עלויות גבוהות של חומרי גלם, מחסור בכוח אדם, והשתנות רגולציות סביבתיות. למרות זאת, החברה מצליחה להציג ביצועים יציבים. דמרי מתמקדת בשיפור תהליכי הביצוע תוך שמירה על עלויות תחת שליטה, ומבצעת תכנון מוקדם של פרויקטים עם דגש על אופטימיזציה של המשאבים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קובי 22/11/2024 16:37
    הגב לתגובה זו
    חברה שלא שווה את שהיא מוכרת שירות לקוחות לקוי .בקיצור אין עם מי לדבר.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?