אפיטומי קיבלה אישור FDA לקפסולות ההרזייה - המנייה מזנקת ב-100%

רוי שיינמן | (2)

חברת אפיטומי  אפיטומי מדיקל 0% שנוסדה על ידי ד"ר שמעון אקהויז ועוסקת בפיתוח מיכשור רפואי להרזיה ולהחדרת תרופות בבליעה קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק ומכירה של הקפסולה שלה בארצות הברית, כ-7 חודשים מאז שהגישה את הבקשה לאישור.

ד

ד"ר שמעון אקהויז, מייסד אפיטומי; קרדיט: תומר שלום

האישור התקבל בהמשך לניסויים קליניים מוצלחים שערכה החברה בהם הוכיחה שהקפסולה שפיתחה הינה יעילה ובטוחה לשימוש. במסגרת הניסוי הקליני הרביעי שנערך בקרב 278 מטופלים בארה"ב על פני תקופת זמן של 24 שבועות הוכיחה החברה את הבטיחות והיעילות של הקפסולה.  בנוסף, החברה פירסמה לאחרונה כי גם בניסוי ההמשך שנמשך על פני 24 שבועות נוספים בתת קבוצה של מטופלים שסיימה את הניסוי הקליני הרביעי והמשיכה ל 24 שבועות נוספים, נשמרה הירידה במשקל שהושגה ב 24 השבועות של הניסוי הקליני הרביעי. 

לצד הירידה במשקל גופם של המטופלים שהוכחה בניסויים הקליניים שביצעה החברה, הקפסולה של אפיטומי הציגה תועלות רפואיות נוספות, כאשר נמצאה כמשפרת את איכות החיים של המטופלים (על פי הסולם המקובל מדעית), כבעלת יכולת לשיפור מטאבולי בקרב המטופלים וגרמה בנוסף לשיפור בלחץ הדם ולירידה ברמות סוכר למטופלים קדם סוכרתיים. הקפסולה של אפיטומי נלקחת בבליעה פעמיים ביום, יוצרת תחושת שובע ותורמת לצריכת קלוריות מופחתת. 

כעת אפיטומי נכנסת לאחד התחומים החמים ביותר בעולם הפארמה, תרופות ההרזייה. מדובר בשוק שמוערך בכ-50 מיליארד דולר ושצפוי להציג צמיחה שנתית מצטברת של כ-11% בעשור הקרוב. התחום נשלט על ידי ענקיות כמו אלי לילי ונובו נורדיסק שכבר ראו את המניות שלהן מזנקות ב-60% וב-38% בהתאמה בשנה האחרונה. גודל השוק בארה"ב מבחינת מטפולים מוערך בכ-22 מיליון איש.

דן השמשוני, מנכ

ד"ר דן השמשוני, מנכ"ל אפיטומי; קרדיט: עופר הררי

"קבלת אישור ה-FDA לקפסולה של אפיטומי מהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה, ובשורה רפואית עבור מטופלים אשר לא מצליחים למצוא מענה רפואי בפתרונות הקיימים בשוק, ויוכלו כעת לעשות שימוש בפתרון נוח ובטוח, ללא צורך בהזרקה ועם בטיחות ויעילות מוכחות", מסר ד"ר דן השמשוני, מנכ"ל אפיטומי. "הקפסולה של אפיטומי מאפשרת למטופלים בעלי עודף משקל או השמנת יתר לקחת קפסולה שתעזור להם לרדת במשקל ביחד עם דיאטה ופעילות גופנית. ההתויה המאושרת כוללת בגירים בטווחBMI  של 25 עד 40 ולכן מאפשרת גם לבעלי עודף משקל נמוך לקבל את הטיפול וגם למי שאינם רוצים או שאינם זכאים להשתמש בתרופות GLP-1 לרדת במשקל בצורה בטוחה ויעילה, ואני סמוך ובטוח שהמוצר שלנו יסייע למטופלים רבים לרדת במשקל ולשמור על משקל גוף תקין".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ד"ר דן השמשוני הוסיף: "בכוונתנו להאיץ כעת תהליכים למציאת השותפים המתאימים ביותר לצורך כניסה למכירות בשוק ולפעול למיצוי הפוטנציאל העסקי המשמעותי שאנו מזהים למוצר שלנו בארה"ב, באירופה ובשווקים נוספים. העסקנו חברת ייעוץ אסטרטגית בינלאומית מובילה אשר סייעה לנו בניתוח עומק של הבנת הצורך שבפתרון שלנו ופילוח דרכי השיווק הנכונות לכניסה מוצלחת לשוק האמריקאי. אנו נרגשים מאוד, ונחושים להמשיך ולפעול כדי להבטיח אימוץ מהיר ומוצלח של הקפסולה לתחום הסיוע לירידה במשקל. וגם להמשיך בפיתוח מוצרי ההמשך כאמצעי אפקטיבי להחדרת תרופות ביולוגיות דרך מערכת העיכול".

מניית אפיטומי נסחרת לפי שווי של 171 מיליון שקל אחרי זינוק של 55% מתחילת השנה וירידה של 80% בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלון רוזנצוייג 15/09/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
    אהבתי גם את המיתוג Happy Tummy
  • 1.
    אנונימי 15/09/2024 13:19
    הגב לתגובה זו
    ואוו יש בשר....לקחתי קצת ב 569 אין סטופ כי זה מנייה בינרית הכל או כלום...מוכר ב 1480 פק כבר במערכת לימים הקרובים...בהצלחה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

החתימה על ההסכם רכישת זול סטוק, צילום: גנון גרופהחתימה על ההסכם רכישת זול סטוק, צילום: גנון גרופ

1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל

אחרי השקעה של 45 מיליון שקל בשנת 2021, יוחננוף מוכרת את חלקה ברשת הדיסקאונט (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל, תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל; הרוכשים: היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס שרוצים להכפיל את פריסת הרשת ולהגיע לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה הקרובה ואולי גם להנפיק אותה בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה יוחננוף

ארבע שנים וקצת אחרי שנכנסה להשקעה ברשת "זול סטוק", יוחננוף מוכרת את החלק שלה (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל. העסקה משקפת ל"זול סטוק" שווי חברה של כ־96 מיליון שקל. יוחננוף רכשה את המניות של רשת הדיסקאונט בשנת 2021 בסכום של 45 מיליון שקל, ובמהלך התקופה קיבלה כ־5 מיליון שקל כדיבידנדים. עם זאת, במכירה הנוכחית היא תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל. למעשה אפשר לומר שיוחננוף הצליחה להחזיר לעצמה כמעט את כל ההשקעה אבל ברור שהמהלך לא התפתח כפי שיוחננוף קיוותה, והניסיון להתרחב מעבר לליבת המזון לא הניב את הערך האסטרטגי שהיא רצתה להשיג. עכשיו היא מעדיפה להתמקד מחדש בתחום הליבה שלה שזה רשת המרכולים ולהשאיר את זירת הסטוק לשחקנים הגדולים כמו מקס סטוק.

מי שנכנס במקום יוחננוף זו חברת "שי עולמות בגליל", שבבעלות היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס. בעקבות העסקה מחזיקים גנון ואטיאס במחצית מהבעלות על "זול סטוק", לצידם של אדיר וענונו (30%) וסער כוכבי (20%).

"זול סטוק", שנוסדה ב־2011, היא כיום השנייה בגודלה בישראל בענף הסטוק, ומונה 86 סניפים בפריסה ארצית. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על למעלה מ־400 מיליון שקל, והיא פעילה בתחומים מגוונים מריהוט וכלי בית ועד ציוד לבית הספר, מוצרי פלסטיק, חד־פעמי, צעצועים ומוצרי נוי.

על פי הערכות, שוק רשתות הסטוק בישראל גלגל בשנת 2024 כ־3.2 מיליארד שקל. גנון ואטיאס מתכננים להרחיב את "זול סטוק" בקצב מואץ יעד ההתרחבות הוא להגיע לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה הקרובה. בנוסף, הוא שוקלים את האפשרות להנפיק את זול סטוק בבורסה.

סינרגיה לפעילות הדיסקאונט במגזר החרדי

בעלי השליטה החדשים מסתכלים על הרכישה ככזאת שיכולה להשתלב מצויין עם העסקים שלהם. הם ינסו לחבר בין תחום המזון שבו הם פועלים לבין עולם מוצרי הסטוק. רונן גנון, העומד בראש קבוצת "גנון גרופ", ביסס בשנים האחרונות את פעילותו הקמעונאית עם הקמת רשת המרכולים השכונתיים "שי מרקט", שנועדה להתחרות במכולות ובמרקטים הקטנים עם דגש על כשרויות מהודרות שפונות למגזר החרדי, לצד מחירים זולים ומבחר רחב בלב השכונות.