אורית בנבנישתי
צילום: מורג ביטן
דוחות

תיגבור עם עלייה של 32% ברווח ברבעון ושל 14% בהכנסות

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 9.5 מיליון שקל על הכנסות של 320 מיליון שקל; ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-38.3% לעומת אשתקד לכ-18.4 מיליון שקל
דור עצמון |

חברת תיגבור תיגבור 0% העוסקת בשירותי כח-אדם וסיעוד ושירותי שמירה ואבטחה, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 320.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 281.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 13.9%. לדברי החברה, העלייה בהכנסות ברבעון נובעת מצמיחה אורגנית בחברה, בעיקר בתחום הסיעוד ומגידול במחזור בתחום האבטחה, שנובע בעיקר מהכנסות ממכרזים חדשים והפעלת מכרזים שהוקפאו עקב המלחמה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-26.1 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-21.6 מיליון שקל (כ-7.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-14.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 28.2%.

תיגבור סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 9.5 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 7.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 31.9%. ה-EBITDA ברבעון צמח בכ-38.3% לעומת אשתקד לכ-18.4 מיליון שקל.

ההון העצמי לסוף הרבעון הסתכם בכ-178.2 מיליון שקל לעומת כ-171.7 מיליון שקל בסוף שנת 2023. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות רווח כולל לתקופה בסך 9.5 מיליון שקל ומנגד ירד בעקבות חלוקת דיבידנד בסך 3 מיליון שקל.

מניית תיגבור עלתה ב-23% מתחילת השנה למחיר של 46 שקל ושווי שוק של 462.9 מיליון שקל.

אורית בנבנישתי, מנכ"לית החברה: "אנו מסכמים רבעון מוצלח עם המשך צמיחה בכל הפרמטרים. התוצאות הטובות נובעות מצמיחה אורגנית בחברה, בעיקר בתחום הסיעוד ומגידול במחזור בתחום האבטחה, כתוצאה ממכרזים חדשים והפעלת מכרזים שהוקפאו עקב המלחמה. מתחילת השנה אנו רואים התאוששות הדרגתית וחזרה לשגרה ברוב מגזרי הפעילות. חיזקנו את האיתנות הפיננסית ואנו ערוכים לשמור על המגמה החיובית בפעילות תוך מימוש ההזדמנויות הרבות שעומדות בפנינו בתחומי הפעילות השונים. תיגבור תמשיך להוות בית של פתרונות גם לשנים הבאות ואנו מאמינים ביכולתנו לממש את החזון העסקי של הקבוצה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.