המלחמה פוגעת בסלקום: ירידה חדה ברווח ברבעון הראשון של השנה
קבוצת סלקום 0.24% פרסמה הבוקר את התוצאות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024. בשורה התחתונה רשמה סלקום רווח נקי של 7 מיליון שקל בלבד לעומת רווח של 43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הפרשה בגובה 27 מיליון שקל בגין מענקים חד פעמיים שנחתמו במסגרת חתימה על הסכם קיבוצי חדש מול עובדי החברה נרשם רווח של כ-34 מיליון שקל. בחברה מסבירים כי הירידה נבעה מהשפעות המלחמה שהחלה ברבעון הרביעי של שנת 2023 ובאה לידי ביטוי בפגיעה של כ-11-14 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב ירידה בהכנסות משירותי נדידה ומנויי הפריפייד.
בשורה העליונה רשמה סלקום הכנסות של כ-1.14 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע המשך צמיחה בהכנסות מחבילות סלולר, מכירת ציוד קצה (בעיקר סמארטפונים) והכנסות אינטרנט במגזר הנייח.
הרווח התפעולי שלה עמד על 47 מיליון שקל ובנטרול הפרשה בגובה 35 מיליון שקל בגין מענקים חד פעמיים שנחתמו במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש הגיע לכ-82 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-92 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סלקום מספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת בישראל בשני תחומי פעילות, תחום התקשורת הסלולרית ותחום התקשורת הקווית. הקבוצה הינה ספקית שירותי הסלולר הגדולה בישראל עם נוכחות משמעותית הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. סלקום מפעילה מספר רשתות סלולריות בטכנולוגיות דור 2,3,4,5, שמכסות את רוב המדינה. החברה מוכרת בין השאר חבילות שמשלבות שירותי אינטרנט וטלוויזיה.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף יש לסלקום עוד נכסים: רשת חנויות דינמיקה שמובילה בשוק הציוד עם פריסה ארצית הנרחבת, תשתיות סיבים אופטיים עם גישה למעל 2 מיליון משקי בית, 350 אלף מנויי אינטרנט מתוכם 260 אלף סיבים, 260 אלף מנויי טלוויזיה, שירותי אירוח לעסקים, שירותי תמסורת מקומית ובינלאומית, ולאחרונה גם כניסה לתחום החשמל באמצעות סלקום אנרג'י.
סלקום מדווחת כי רשמה במהלך הרבעון צמיחה של 21,000 מנויי סיבים ביחס לרבעון הקודם, לכ-280 אלף, לצד גידול של 8,000 במספר מנויי האינטרנט שלה ל-358 אלף וגידול של 6,000 מנויים בסלולר לכ-3.56 מיליון איש. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח סלולר עומדת על 35.3 שקל, בדומה לרבעון המקביל. בתחום שירותי הטלוויזיה נרשמה עלייה של 3,000 מנויים ל-266 אלף.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, ציין עם פרסום הדוחות כי "סלקום פותחת את שנת 2024 כשהיא ממשיכה בצמיחה בכל תחומי הפעילות, בהם המגזר הנייח, עם גידול בהכנסות ובמנויים באינטרנט, בסיבים ובטלוויזיה, מזנקת לרבעון שיא של 11 שנים בהכנסות מציוד קצה וגדלה בעולם הסלולר, חרף השפעות המלחמה. בשנה הקרובה נמשיך להתמקד בשדרוג התשתיות ולהביא בשורות חדשניות ומתקדמות עבור לקוחותינו בכל תחומי הפעילות".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳