סיפיה ויז'ן זוכה במכרז של 10 דגמי רכב נוספים של צ'רי- המניה מזנקת ב-14%
סיפיה וויז'ן סיפיה וויז'ן -1.54% זכתה במכרז נוסף של יצרנית הרכב הסינית Chery יצואנית רכב גדולה בסין. במסגרת הזכייה, תוטמע מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג של החברה ב-10 דגמי רכב נוספים (Design Wins) המצטרפים ל-8 דגמים אחרים של Chery בהם כבר זכתה סיפיה (סה"כ 18 דגמים). הדגמים מיועדים לשיווק ברחבי העולם, וצפויים להיכנס לייצור סידרתי (SOP) במהלך שנת 2024, כאשר ההשפעה על הכנסות החברה צפויה לחול בהתאם. המערכת תותקן על גבי שבב (SoC) של Qualcomm. עם זכייה זאת, לסיפיה זכיות ב-50 דגמי רכב, על גבי 12 פלטפורמות, עם 8 יצרניות רכב שונות (OEM), מארה"ב, אירופה וסין.
יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ציין: "סיפיה נמצאת בצמיחה מואצת עם עליה חדה במספר הדגמים ויצרניות הרכב שמטמיעות את הטכנולוגיה של החברה. זכיה זו, משלימה צמיחה של כ-78% מתחילת השנה במספר הדגמים הכולל בהם תותקן המערכת של סיפיה וצפויה להעלות את מספר הרכבים שיעלו על הכביש עם הטכנולוגיה של סיפיה כבר בשנה הבאה. צמיחה זו בהיקף דגמי הרכב בהם תוטמע הטכנולוגיה של סיפיה מייצגת את האמון של יצרניות רכב מובילות בטכנולוגיה מצילת החיים של החברה״.
לפני כ-3 שבועות פרסמה סיפיה ויז'ן את דוחותיה הכספיים למחצית השנייה של 2023, בהן דיווחה כי ההכנסות קטנו ב-16%, ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בסך של כ-4.9 מיליון דולר, קיטון בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד הכולל במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בסך של כ-5.6 מיליון דולר, קיטון בהשוואה להפסד כולל בסך של כ-7.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד כולל הוצאות מימון, נטו בסך כ-713 אלף דולר, בהשוואה להוצאות מימון בסך 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- בוטל חוזה עם חברת גבייה: "הצעה תכסיסנית ומועמדת קש"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה בונים על העתיד - החל מחודש יולי 2026 כל הרכבים החדשים באיחוד האירופי יידרשו להצטייד במערכות לניטור עייפות והסחות דעת נהג בתוך הרכב. תקנות אלו מובילות את יצרניות הרכב האירופאיות להיערך להטמעת מערכות כאלו בדגמים החדשים שלהן.
מחיר המניה מזנק היום בבורסה ב-13% בעקבות ההודעה. המניה נסחרת במחיר של 54.5 אגורות ושווי שוק 74.8 מיליון שקל.
סיפיה ויז'ן - גרף מניה שנתי
- 1.שמשון 13/09/2023 21:05הגב לתגובה זומתחילים לייצר מערכות dms שימכרו כחלק מחבילה. סיפיה תפשוט רגל.

האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?
מי מרוויח יותר בהשקעות - עשירים או הציבור הרחב? השנתיים של אחרי היציאה מהקורונה היו טובות יותר באפיקים שסף הכניסה אליהם גבוה מאד, אלו המיועדים לעשירים בלבד. אך בהמשך האפיקים הסחירים כמו S&P 500 או מדד ת"א 125 היו עדיפים. נוצר מצב בו בשלוש השנים האחרונות השקעות הציבור הרחב ניצחו את השקעות העשירים. כשבוחנים את חמש השנים האחרונות - התמונה מתהפכת, העשירים עשו טוב יותר וזאת בהנחה שהם פעלו באפיקים הספציפיים אליהם - קרנות מיוחדות שמשקיעות גם בנכסים לא סחירים.
מה שהכי מעניין, בבדיקת התשואות בשנים האחרונות הוא שבשלוש השנים האחרונות השקעה באפיקים כמעט חסרי סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים.
לפעמים מבט בתוצאות של אפיקי השקעה בלתי סחירים שאינם חשופים לציבור הרחב, נותן הבנה יוצאת דופן הנוגעת לכדאיות השקעה. מידע כזה, היכן כדאי להשקיע לטווחי זמן ארוכים, חשוב ביותר, כי הוא מספק תובנות האם למשל השקעה בנדל"ן עדיפה על הבורסה? האם קרנות הון סיכון עדיפות על השקעה ישירה בנאסד"ק? האם עדיף להשקיע בקרנות של קרנות הנותנות פיזור רחב יותר או שעדיף להתמקד בענפים ספציפיים?
יתכן והמידע המעניין ביותר הוא האם באמת העשירים מצליחים להשיג תשואה גבוהה יותר על כספם לעומת הציבור הרחב? האם עצם העובדה שפתוחים בפניהם אפיקי השקעה שרף הכניסה אליהם גבוה מאד (השקעת מינימום של מיליון שקל או לרוב מיליון דולר), אכן מניב להם תשואה עודפת?
- איפה משקיעים העשירים?
- טראמפ יורד ממס העשירים: "זה רעיון רע, המיליונרים יעזבו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלוש השנים האחרונות השקעה באפיק חסר סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים

השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?
תשתיות נשמע תחום אפור ומשעמם. השקעות בתשתיות נשמע לא מעניין, במיוחד כשיש השקעות בטכנולוגיה, והשקעות ב-AI. אלו הדברים האמיתיים, מי צריך תשתיות, ומה זה בכלל?
תשתיות זה עולם ענק. עולם מענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות זה הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעלייה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
התחום הזה זינק בשנה האחרונה בבורסה בכ-55%, בדומה למדד ת"א 125, ובחמש השנים האחרונות זינק בכ-110% בדומה למדד. תשואות לא משעממת שהושגו בסיכון נמוך יותר כי יש הערכה-הנחה שהשקעה בתשתית היא השקעה בסיכון נמוך. אלו הרי תחומים בסיסיים עם ביקוש קבוע, ברור; ולרוב גם מדובר בלקוחות ממשלתיים או פרויקטים במעורבות ממשלתית.
לא בטוח שהסיכון הנמוך תקף למכלול החברות בתחום, אבל מה שבטוח שהתשואות אכן טובות. ומי שעדיין לא השתכנע שהתחום הזה לא משעמם כמו שנשמע. כדאי להזכיר לו שאורקל הענקית שזינקה שבוע שעבר ביום אחד ב-36%, היא בסופו של דבר חברה שהפעילות העיקרית שלה היא תשתיות. תשתיות לטכנולוגיה. היא משכפלת בעולם את חוות השרתים הענקיות שלה, מעדכנת אותם בפיצ'רים של אבטחת מידע, ניתוח נתונים, שליפת נתונים, עמידה בעומסי נתונים, ועוד, ומוכרת את זה כשירות בענן. הביקוש מטורף בגלל ה-AI. ההשקעה בתשתיות ל-AI הולכות ומזנקות. כן, התשתיות הן חלק ממהפכת ה-AI.
- המגעים בין טראמפ לפוטין מורידים את מחירי הגז והנפט
- הושקה תכנית לאומית של 300 מיליון שקל להתייעלות אנרגטית ולהפחתת פליטות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנו אין תשתיות טכנולוגיה, לפחות לא בבורסה המקומית. כאן, החברות הן בתחומי האנרגיה, נדל"ן במובן הרחב, תחבורה ותקשורת. המניות כאמור סיפקו תשואה דומה למדד המרכזי, והשאלה מה הלאה? המפתח כאן הוא תקציבים של הממשלה, לצד צפי להורדת הריבית. מדובר בתחום ממונף והורדת הריבית תעזור להגדיל רווחים. מדובר גם בתחום שחלקו מושתת על תקציבים ממשלתיים (תשתיות במובן הביסיס - בנייה, סלילה וכו').