פרוסט אנד סאליבן מעניקים אפסייד של 51% לסונוביה

"לחברה פוטנציאל אמיתי ומשמעותי לשבש את תעשיית צביעת הטקסטיל"; מנגד מציינים את האתגר של חברות הטכנולוגיה בהגדלת היקפי המכירות; מאז ההנפקה המניה מתנהגת כמו ברכבת הרים: זינקה ב-40% ונפלה למחיר הסגירה ביום ההנפקה
צחי אפרתי | (2)
נושאים בכתבה פיילוט רכב

חברת הטכנולוגיה הפועלת בתחומי הטקסטיל סונוביה -0.16%  מקבלת הבוקר אפסייד של 51% מחברת הייעוץ פרוסט אנד סאליבן והאנליסט ד"ר טיראן רוטמן. "להערכתנו, לחברה פוטנציאל אמיתי ומשמעותי לשבש את תעשיית צביעת הטקסטיל באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שברשותה, יחד עם זאת, האתגר העיקרי יהיה, בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות, שלב הגדלת היקפי המכירות". 

בין הנתונים הבולטים שציין רוטמן: גידול בהכנסות החברה שהסתכמו ב-10 מיליון דולר בשנת 2020  לעומת 2019-2018 בהן לא היו הכנסות כלל. החברה עברה מהפסד נקי של כ-2.1 מיליון דולר ב-2019 לרווח נקי של כ-430 אלף דולר. במקביל הוצאות החברה על מחקר ופיתוח עלו בכ-35% לעומת אשתקד, בעוד שהוצאות המכירה והשיווק של החברה עלו מ-0 בשנתיים הקודמות לכ-5 מיליון דולר ב-2020.

יעדי המכירות כפי שמעריכים באנליזה: שנת 2021 - כ-12 מיליון דולר, שנת 2022 כ-17 מיליון דולר, כאשר שנת המפתח במכירות החברה נמצא בעוד כשנתיים - בשנת 2023 שם צופים בפרוסט זינוק חד בהכנסות לעבר 28 מיליון דולר.

 

עוד ציינו לחיוב בפרוסט את הדיווח האחרון של החברה מה-5 באפריל 2021 בו הודיעה החברה על הצלחה מעל הנדרש בבדיקות חסינות מים לבדים אשר טופלו בתהליך אולטרסוני, בשיתוף ספק מהגדולים בעולם לבדים חסיני מים – וזאת ללא שימוש במרכיבים הנפוצים כיום הנחשדים כמסרטנים (לכתבה המלאה).

להערכת רוטמן הטכנולוגיה של סונוביה משתלבת בקלות עם קווי ייצור קיימים ובעלת פוטנציאל משבש לתעשיית הטיפול האפליקטיבי של טקסטיל – אחת התעשיות המזהמות ביותר בעולם. להערכתנו, שוק החומרים הכימיים לטיפול אפליקטיבי לטקסטיל פונקציונאלי, וכן שוק הקניית צבעים לטקסטיל, בשווי מצרפי מוערך של כ-16 מיליארד דולרים.

סונוביה מחזיקה באופן בלעדי בזכויות המסחור הגלובליות לפטנט על השימוש בטכנולוגיה להקניית תכונות אנטי-פתוגניות באמצעות תרכובות מתכתיות; החברה נמצאת בשותפות אסטרטגית עם חברת .Co & GmbH Trockentechnik Brückner – יצרן מכונות טקסטיל גרמני בעל פעילות בינ"ל, ומבצעת מס' פיילוטים עם מותגים בינ"ל מובילים; חדירה לשווקים צפויה להיות מהירה ואגרסיבית. 

סונוביה הוקמה ב-2013 ופיתחה טכנולוגיה שעושה שימוש בגלי אולטרא-סאונד במטרה להקנות תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות למוצרי טקסטיל, תוך חסכון בכימיקלים מזהמים המשמשים את התעשיה כיום. החברה הצטרפה לבורסה בת"א בדצמבר האחרון משלימה רכבת הרים במניית החברה כאשר זינקה ב-40% אחרי ההנפקה אך השילה מערכה את העליה וחזרה בסמוך למחיר הסגירה ביום ההנפקה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צעד אחרי צעד, נראה שבאמת נבנה שם משהו רציני (ל"ת)
    המשקיע הנבון 20/04/2021 13:06
    הגב לתגובה זו
  • המשקיע היותר נבון 30/04/2021 01:42
    הגב לתגובה זו
    עובדתית - כנראה מדובר בעורבא פרח, כאשר הרשויות בצרפת ביקשו מידע אודות יעילות הבד בחיסול נגיפים, החברה התחמקה, יש גם את העניין שהם פירסמו מדענים באתר שלהם שכלל לא קשורים למיזם. באופן כללי - משהו מאוד מסריח פה בכל הסיפור. הא וכן, אין להם בלעדיות על הפטנט מבר-אילן, הפטנט עצמו נמכר למשקיע נוסף.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?