פתיחה חזקה: סונוביה זינקה ב-107% ביומה הראשון בבורסה
גל ההנפקות האחרונות הביא איתו לבורסה חברה מעניינת נוספת. חברת סונוביה 0.34% אשר השלימה השבוע את הנפקה הראשונה של מניותיה לציבור (IPO), והתחילה להיסחר היום לראשונה. סונוביה, אשר פיתחה טכנולוגיה המאפשרת הפחתת זיהומים ובקטריות במוצרי טקסטיל גייסה כ-35 מיליון שקל תמורת 25.6% ממניות החברה (9.15 שקל למניה). ההנפקה בוצעה לפי שווי חברה של כ-130 מיליון שקל אחרי הכסף - המניה זינקה ביומה הראשון בחדות והחברה הגיעה לשווי שוק של כ-269 מיליון שקל.
סונוביה הוקמה ב-2013 ע"י שוקי הרשקוביץ, יזם בתחום הביומד, למטרת מסחור שני פטנטים מאוניברסיטת בר אילן, בתחום הציפויים האנטי-בקטריאליים על טקסטיל. מסחור הידע נעשה לאחר שהושלם פרויקט מו"פ בשווי 8.3 מיליון אירו עם צוות מחקר מאוניברסיטת בר אילן ובמימון האיחוד האירופי. מימון נוסף מהאיחוד האירופאי בהיקף של 2.4 מיליון אירו התקבל בשנת 2019. הסכם המסחור עם בר אילן הוארך לאחרונה, ושיתוף הפעולה בין הצדדים ממשיך.
בחברה מאמינים כי גם לאחר צאת החיסונים נגד הקורונה לשוק, יימשך השימוש במסכות. בנוסף, מוצרי סונובה מיועדים לשימוש בבתי חולים, מרפאות וחדרים נקיים, כך שבחברה מאמינים כי הביקוש למוצריה יגבר, לאור המודעות הגוברת להיגיינה על רקע משבר הקורונה.
ב-2018 חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת מכונות הטקסטיל המובילה העולמית Bruckner Textile Machinery הגרמנית, ובזאת אספקת המכונות (מכירה חד פעמית) תבוצע על ידי Bruckner ואספקת תרכובות הכימיה (מכירה רב פעמית) תבוצע על ידי סונוביה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מנהלת בימים אלה פיילוטים עם תאגידים גלובאליים מובילים מתחומי התחבורה, אופנת הספורט, אופנה עילית, ובתי-חולים, ועתידה לבצע פיילוטים עם חברות מובילות נוספות ממגוון תעשיות.
מגפת הקורונה שפרצה בתחילת 2020 יצרה צורך מיידי בטכנולוגית חיטוי למשטחים, אשר הורגת באופן אקטיבי ויעיל וירוסים ובקטריות על מנת להגן על הציבור הרחב מפני הדבקה.
עקב ביקוש צרכנים גדול למוצריה והימצאותם כיעילים במעל ל-99% כנגד מגוון בקטריות ווירוסים, ביניהם גם וירוס הקורונה, החליטה סונוביה להיענות לביקושים והקימה חטיבת מוצרים עצמאית במכירה מבוססת אי-קומרס אשר תיישם את הטכנולוגיה של סונוביה במוצרי קצה.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
החברה מוכרת כיום מסכות הגנה המבוססות על הטכנולוגיה שלה בקצב של מעל ל-3 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. לאור הצמיחה המואצת והביקושים, החברה מאיצה את החדירה בפעילות המוצרים למספר מדינות ופלטפורמות אינטרנטיות וצפויה להרחיב את חטיבת המוצרים ליישומים נוספים, אשר יתנו מענה לביקושים הקיימים בשוק ביום שאחרי הקורונה.
הטכנולוגיה המהפכנית של סונוביה עושה שימוש בגלי אולטרא-סאונד להקניית תכונות אנטי ויראליות ואנטי בקטריאליות למוצרי טקסטיל, תוך חסכון בכימיקלים מזהמים המשמשים את התעשיה כיום. להערכת החברה, שוק הטיפולים האפליקטיביים לטקסטיל, המוערך כיום בכ-15 מיליארד דולר בשנה, יחויב - מכוח רגולציה ומכוח דרישות השוק - לאמץ טכנולוגיות ירוקות. האפליקציה הראשונה של החברה הינה ציפוי אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי עמיד וידידותי לסביבה על גבי טקסטיל (99% יעילות נגד COVID19).
כמו כן, לאחרונה התקשרה החברה בהסכם פיתוח אפליקציה לחסינות מים עם חברה אירופאית מובילה בתחום. החברה עתידה להמשיך ולפתח אפליקציות נוספות כגון חסינות אש וצבע, והשאיפה היא לתפוס נתח שוק מהותי משוק הטיפולים האפליקטיביים לטקסטיל בתוך עשור, תחת מודל עסקי של מכירת מכונות ותרכובות כימיה ליצרני הטקסטיל.
לאחר השלמת ההנפקה אמר שוקי הרשקוביץ, יו"ר ומנכ"ל סונוביה: "סונוביה היא חברת אימפקט ירוקה אשר שואפת לבצע מהפכה בעולם הטקסטיל ולהפוך אותו לירוק יותר ובטוח יותר לשימוש. אנו שמחים על הבעת האמון של שוק ההון הישראלי בפעילות החברה, שבאה לידי ביטוי בביקושים הגבוהים שהחברה קיבלה מהשורה הראשונה של המשקיעים המוסדיים המובילים בשוק ההון. סונוביה פיתחה טכנולוגיה מובילה אשר מאפשרת לייצר טקסטיל ירוק יותר ובעל תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי ויראליות עמידות לאורך זמן. הגיוס יחזק את איתנותנו הפיננסית לקראת מימוש תכניות המו"פ של החברה לאפליקציות נוספות, סיום התיעוש של הטכנולוגיה ומעבר למכירות של חטיבת הטכנולוגיה בשנה הקרובה."
תמורת ההנפקה תשמש את החברה למו"פ ולפיתוח מוצרים חדשים. טרם ההנפקה, סונוביה ביצעה גיוס פרטי מוצלח בהיקף של כ-12 מיליון שקל נוספים מקבוצת משקיעים אסטרטגיים בהובלת ירון יעקבי וזאב ברונפלד.
- 5.ביקושים חזקים מאוד למוצר שלהם והם רק בתחילת הדרך 13/12/2020 22:01הגב לתגובה זוביקושים חזקים מאוד למוצר שלהם והם רק בתחילת הדרך
- 4.זנירטת 12/12/2020 18:57הגב לתגובה זושקרי שוקי מי מאמין לו עד עכשיו היה סוחר היה כבר מנפיק
- 3.יו 12/12/2020 18:22הגב לתגובה זואחת המניות המבטיחות של השנה. חתמה הסכמים עם כמה מוסדות רפואיים אל תגידו שלא אמרתי
- 2.אחת המניות החזקות 10/12/2020 20:44הגב לתגובה זואל תפספסו את ההיזדמנות
- 1.יואב 10/12/2020 20:01הגב לתגובה זוכל הפטנט שלה זה בד ואבץ כמה טיפשים י בגופים המוסדיים
- י 12/12/2020 18:25הגב לתגובה זואל תיכנס ותראה כמה אתה מפסיד
בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?
אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת
לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52% קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה.
זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".
הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל
הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני
אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.
- סינאל של "אחרי" הטעות: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד
- אופס, טעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
