אקסלנס מאותת: "רק 'ברבור שחור' יכול לעצור את השוק"
אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך כי "רק 'ברבור שחור' יוכל לעצור את השוק". בסקירתו השבועית מציין כהנוביץ' כי האינדיקטורים שפורסמו בימים האחרון בהם סקר אמון המשקיעים שנמצא בשיא של 14 שנה ו"מדד הפחד", ה-VIX, שנמצא בשפל מאז נולד - ירוקים.
כהנוביץ: "סקרי מדדי מנהלי הרכש בעולם המשיכו לאותת על צמיחה חזקה והמשקיעים גוזרים זאת גם לצמיחת רווחיות חזקה. האם הם צודקים? המתאמים מראים שכנראה שכן. מדד מנהלי הרכש בארה"ב מאותת שרווחיות החברות צפויה לזנק ב-20%. אפילו שוק העבודה המתהדק הראה בשבוע שעבר שהוא לא מאיים על אף אחד, כשקצב עליית השכר נותר מרוסן".
כהנוביץ מציין שגם בישראל האינדיקטורים עדיין חזקים: "לאחר רצף הנתונים מאכזבים יחסית מהשבועות האחרונים על הכלכלה הישראלית, בניהם המשך התמתנות במדד המשולב של בנק ישראל, בסך הפדיון במשק וביצור התעשייתי, האטת קצב הגידול ברכישה בכרטיסי אשראי ואומדן צמיחה לנפש מאכזב יחסית ל-2017 ,אתמול קיבלנו קצת נחת, כשבדומה לעולם, הסקרים השונים ממשיכים לשהות ברמות שיא. בישראל היה זה סקר הערכת מגמות בעסקים – ראו גרף. האינדיקטור מלמד שלמרות סימני החולשה המקומית, העתיד גם פה צבוע עדיין בירוק".
כהנוביץ התייחס להשפעה השלילית הגוברת של ההתפתחויות הטכנולוגיות על האינפלציה בישראל ובעולם, שגורמת ל"התרחבות הסעיפים הדיפלציוניים המבניים במדד המחירים לצרכן: "נאמר הרבה על השפעת הטכנולוגיה על האינפלציה, אבל אין כמו מראה עיניים. גרפים מאתר 'זאפ' ממחישים את ירידת המחירים המבנית במוצרים טכנולוגיים".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ניתן לראות שהשפעת שער החליפין על ירידת המחירים זניחה, שעליית השכר בסקטור הקמעונאי זניחה ושאפילו הפחתות המכסים הנקודתיות נבלעו בעוצמת ירידות המחירים שנגזרות מהשיפור הטכנולוגי, מדיניות הקניבלזציה של הדגמים החדשים ומדיניות התמחור של היצרניות. נראה שככל שטכנולוגיה תיכנס ליותר ענפים ויותר מוצרי יום יום יהפכו לעתירי טכנולוגיה, "האינטרנט של הכל" למשל, הסעיפים הדפלציונים המבניים במדד המחירים לצרכן יתרחבו".
שנת 2017 הייתה השנה הכי פחות תנודתית מזה יותר מעשור בשוק המניות ומדד התנודתיות (VIX) המגלם את סטיות התקן באופציות על ה-S&P500 ירד בשבוע שעבר לשפל מאז החל להתפרסם. זה לא שהיו חסרות סיבות לפחד ב-2017 וזה לא שחסרות סיבות לפחד ב- 2018 ובכל זאת המדד, יחד עם השוק, פיהקו לנוכח כל "איום".
שפל במדד הפחד כשלעצמו מפחיד, כשאלה העידו לא פעם בעבר על שאננות וגם כיום יש שמעריכים שאלה הם ימי פומפי האחרונים. מצד שני, שלושה הסברים אחרים לרמת ה-VIX הנמוכה די משכנעים ונקודת המוצא שלהם היא שאופציה היא סוג של תעודת ביטוח שגובה פרמיה עבור סיכון, באופן דומה לביטוח רגיל שגובה פרמיה ומפצה במקרה של התממשות האירוע.
- 8.פברואר יש מפולת - זה ברור. המפולת תתחיל מנפילת ביטקוין (ל"ת)rubh 14/01/2018 11:21הגב לתגובה זו
- 7.ישראל 13/01/2018 22:34הגב לתגובה זוויפסידו את כל כספם ורכושם!!!
- 6.רק למעלה (ל"ת)זלמן 08/01/2018 19:39הגב לתגובה זו
- 5.רק ברבור צח כשלג 08/01/2018 15:06הגב לתגובה זויצליחו לעצור ולהעמיד במקומם את כהנוביץ' גרינברג גורביץ' וחבריהם.
- 4.תגובת הכלכלן למה יורדים כשאסיה עלתה אירופה עולה (ל"ת)אשמח לשמוע 08/01/2018 13:14הגב לתגובה זו
- 3.יעזור עם האינפורמציה הזו לעלות את הבורסה? (ל"ת)אולי כבודו 08/01/2018 12:57הגב לתגובה זו
- 2.דני 08/01/2018 12:50הגב לתגובה זונראה לכם שסתם יש ראלי בדולר?
- התכוונת ראלי בזהב כמובן! (ל"ת)קמי 08/01/2018 13:25הגב לתגובה זו
- 1.קוראים שחקני מעו"ף (ל"ת)לברבור השחור 08/01/2018 12:39הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳