טל גרנות גולדשטיין הוט HOT
צילום: רמי זרנגר

HOT מדווחת: ההכנסות ממגזר הסלולר צמחו; מעבר לרווח נקי של 35 מיליון שקל

הכנסות 'הוט מובייל' צמחו בכ-17% ל-284 מיליון שקל לאחר גיוס של כ-39 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון - מה שהעביר את הקבוצה לרווח
נדב לוי | (1)
נושאים בכתבה הוט

חברת הכבלים HOT דיווחה לפני זמן קצר את תוצאותייה הכספיות המאחודות (פעילות הכבלים והסלולר) לרבעון הראשון של 2017 כאשר רשמה שיפור כמעט בכל הפרמטרים, הרבה בזכות שירותי הסלולר שממשיך להראות סימני צמיחה. בתוך כך, 'הוט מובייל' הוסיפה כ-39 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון, מה שהעביר את החברה לרווח של 35 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הפסידה הקבוצה כ-26 מיליון שקל.

בשורה העליונה, הכנסות החברה גדלו בכ-44 מיליון שקל והסתכמו בכמיליארד שקל, צמיחה צנועה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וסך הכנסות זהה לזה של הרבעון האחרון של 2016.

ההכנסה הממוצעת למנוי (Average Revenue Per User) במגזר הכבלים הסתכמה בכ-233 שקל, זהה לסכום של הרבעונים קודם לכן. עם זאת, ברבעון הראשון נרשמה נטישה של כ-3 אלף מנויים באותו המגזר. מגמה הפוכה כאמור נרשמה בסלולר שממשיך לצמוח כאשר הוסיף כ-39 אלף מנויים במהלך הרבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) במגזר הסלולר הסתכמה בכ-50 שקל ברבעון הראשון לשנה.

הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-118 מיליון שקל, זאת לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד,  המשקף גידול תלת ספרתי של כ-141%; הגידול ברווח התפעולי בסך של כ-69 מיליון שקל נובע בעיקר מגידול בהכנסות, קיטון בהוצאות פחת וקיטון בהוצאות אחרות המתקזז מגידול בהוצאות התפעול (בעיקר בשל מחירי ערוצי הספורט).

ה-EBITDA הסתכמה בכ-417 מיליון שקל, עליה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמה בכ-410 מיליון שקל וצמיחה של כ-6% לעומת הרבעון הרביעי של 2016.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-35 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של כ-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016. בתוך כך, המעבר לרווח נבע כאמור בעיקר בשל העובדה כי 'הוט מובייל' המשיכה את תנופת הגיוסים שהגדילו את מצבת המנויים הכוללת לכדי 1.5 מיליון. הכנסות 'הוט מובייל' צמחו גם הם בהתאם והציגו גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לסך של 284 מיליון שקל.

מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "קבוצתHOT  מסיימת את הרבעון הראשון בעלייה בכל הפרמטרים הכספיים והעסקיים, וממשיכה להציג צמיחה כוללת. אחוז ההשקעה שלנו בתוכן הוא הגבוה ביותר בשוק התקשורת, ואנו ממשיכים להגדיל אותו, כולל בפלטפורמות חדשניות דוגמת הפלטפורמה החדשה לצפייה - NEXT  שהושקה לאחרונה. HOT mobile  גייסה את כמות המנויים הגבוהה ביותר בשוק הסלולר, ועוברת לצמיחה בהכנסות וב- EBITDA"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מ.א 11/05/2017 09:39
    הגב לתגובה זו
    אבל המיליונים ימשיכו לזרום ושורת הרווח תהיה חיובית יותר ויותר, גם במחיר קיצוצים נרחבים. וגברת גולדשטיין תיקח השנה מעל למיליון שקלים נטו בונוס (בנוסף לשכר שנתי של למעלה ממיליון שקלים) ופטריק ירכוש עוד אחוזה בג'נבה... ואתם תמשיכו להרגיש "לא פראיירים" כשתחסכו 100 ש"ח על מעבר לסלקום, קודי ושאר אלטרנטיבות "אטרקטיביות"... סופש נפלא.
בורסה עליות ירוק דגל ישראל, נוצר ע"י CHATGPTבורסה עליות ירוק דגל ישראל, נוצר ע"י CHATGPT

עברנו את הטריליון: הבנקים, הביטוח, הנדל"ן וטבע מחזיקים את ת"א 35

השווי המצטבר של מדד ת"א 35 חצה את רף הטריליון שקלים. כמעט מחצית ממנו יושב על פיננסים, כשליש על בנקים בלבד, הנדל"ן תופס כ-10%, וטבע לבדה שווה כמו סקטור שלם

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה בורסה מדד ת"א 35

השווי המצרפי של 35 החברות הגדולות בבורסה בתל אביב חצה את רף הטריליון שקלים, ועומד על כ-1.074 טריליון שקל. מדובר בסכימה פשוטה של שוויי השוק של כל החברות הכלולות במדד ת"א 35, והיא מספקת הצצה לא רק לגודל של מדד הדגל, אלא גם לאופן שבו הוא מתחלק בפועל בין סקטורים וחברות.

חשוב להדגיש כי הבדיקה מתייחסת לשווי השוק המלא של החברות, ולא לשווי הרלבנטי למדד עצמו. מדדי הבורסה מחושבים על בסיס שווי מתואם, שמושפע משיעור מניות הצפה ומוגבל ברף מקסימלי לחברה בודדת. כאן מדובר בחישוב “ברוטו”, שמטרתו להבין על מה המדד באמת יושב, ולא איך הוא משוקלל טכנית ביום מסחר נתון.

כשמסתכלים על הפילוח, התמונה ברורה למדי. חלק גדול מהשווי מרוכז במספר סקטורים ושמות כבדים, הרבה יותר מאשר בפיזור שווה בין 35 מניות.

הבנקים מחזיקים כמעט שליש מהשווי

חמשת הבנקים הגדולים הכלולים במדד – לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות, דיסקונט והבנק הבינלאומי – מגיעים יחד לשווי מצרפי של כ-332.5 מיליארד שקל. מדובר בכ-31% מהשווי הכולל של ת"א 35.

במונחים פשוטים, כמעט שליש מהמדד יושב על המערכת הבנקאית. המשמעות היא שכל שינוי בסביבת הריבית, רגולציה על הבנקים או שיח ציבורי על מיסוי רווחי המערכת, משפיע באופן ישיר על התנהגות המדד כולו, גם אם בשאר החברות הגדולות לא נרשמת תזוזה חריגה.


אודי מוקדי יור סייברארק
צילום: דויד שופר
ראיון

אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״

יו"ר ומייסד סייברארק אודי מוקדי מדבר על עסקת המכירה לפאלו אלטו, על ריצה למרחקים ארוכים ומספק עצות ליזמים צעירים
ליאור דנקנר |


בוועידה הכלכלית של ביזפורטל ראיינו אנשים שיש להם "מניות" בהצלחה הכלכלית של המדינה - אחד מהם הוא אודי מוקדי, מייסד ומנכ״ל סייברארק CyberArk Software  . במהלך הראיון הוא סיפר איך נולדה העסקה למכירת החברה לפאלו אלטו, מה זה אומר לנהל אותה יותר מ-25 שנה מאור יהודה עד לעסקת ענק, ולאן הוא חושב שהתעשייה והיזמים הישראלים צריכים לכוון מכאן.


"הכרזנו ביולי, מחכים לאישורים"

כשנשאל על מועד סגירת העסקה, מוקדי אומר: "הכרזנו ב-30 ביולי ומחכים לכל מיני אישורים". לדבריו, "כרגע הצפי הוא פברואר, מרץ או אפריל 2026". העסקה, כמו שהוא מדגיש, עדיין לא מאחוריהם: "קודם כל, זה לא מסתיים עד שזה לא מסתיים, מחכים לאישורים".

ברקע יש נתון אחד שמסדר את המספרים - פאלו אלטו רכשה את סייברארק בעסקה ששווייה נע "ב-25 בערך, תלוי במחיר המניה, סביב 23-25 מיליארד דולר", לדבריו. "סיכמנו מה המחיר עם מנגנון בעיקר מנייתי".

איך זה הרגיש לסגור עסקה כזו אחרי 25 שנה כמוביל החברה, מה היה הכי מרגש?

"זה היה מרגש מאוד, הישג גדול. אבל, הרבה יותר ריגש אותי שהנפקנו את החברה בנאסד"ק". בהנפקה בנאסד"ק והנפקה בכלל יש משהו נוסף - הבעת אמון, היכרות, וזה מתורגם גם לביצועים בשטח. כשאיש המכירות הולך למכור, יש מאחוריו שם, מותג, חברה שנסחרת בוול סטריט. הדלתות נפתחות מהר יותר.