HOT מדווחת: ההכנסות ממגזר הסלולר צמחו; מעבר לרווח נקי של 35 מיליון שקל
חברת הכבלים HOT דיווחה לפני זמן קצר את תוצאותייה הכספיות המאחודות (פעילות הכבלים והסלולר) לרבעון הראשון של 2017 כאשר רשמה שיפור כמעט בכל הפרמטרים, הרבה בזכות שירותי הסלולר שממשיך להראות סימני צמיחה. בתוך כך, 'הוט מובייל' הוסיפה כ-39 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון, מה שהעביר את החברה לרווח של 35 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הפסידה הקבוצה כ-26 מיליון שקל.
בשורה העליונה, הכנסות החברה גדלו בכ-44 מיליון שקל והסתכמו בכמיליארד שקל, צמיחה צנועה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וסך הכנסות זהה לזה של הרבעון האחרון של 2016.
ההכנסה הממוצעת למנוי (Average Revenue Per User) במגזר הכבלים הסתכמה בכ-233 שקל, זהה לסכום של הרבעונים קודם לכן. עם זאת, ברבעון הראשון נרשמה נטישה של כ-3 אלף מנויים באותו המגזר. מגמה הפוכה כאמור נרשמה בסלולר שממשיך לצמוח כאשר הוסיף כ-39 אלף מנויים במהלך הרבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) במגזר הסלולר הסתכמה בכ-50 שקל ברבעון הראשון לשנה.
הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-118 מיליון שקל, זאת לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המשקף גידול תלת ספרתי של כ-141%; הגידול ברווח התפעולי בסך של כ-69 מיליון שקל נובע בעיקר מגידול בהכנסות, קיטון בהוצאות פחת וקיטון בהוצאות אחרות המתקזז מגידול בהוצאות התפעול (בעיקר בשל מחירי ערוצי הספורט).
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA הסתכמה בכ-417 מיליון שקל, עליה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמה בכ-410 מיליון שקל וצמיחה של כ-6% לעומת הרבעון הרביעי של 2016.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-35 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של כ-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016. בתוך כך, המעבר לרווח נבע כאמור בעיקר בשל העובדה כי 'הוט מובייל' המשיכה את תנופת הגיוסים שהגדילו את מצבת המנויים הכוללת לכדי 1.5 מיליון. הכנסות 'הוט מובייל' צמחו גם הם בהתאם והציגו גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לסך של 284 מיליון שקל.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "קבוצתHOT מסיימת את הרבעון הראשון בעלייה בכל הפרמטרים הכספיים והעסקיים, וממשיכה להציג צמיחה כוללת. אחוז ההשקעה שלנו בתוכן הוא הגבוה ביותר בשוק התקשורת, ואנו ממשיכים להגדיל אותו, כולל בפלטפורמות חדשניות דוגמת הפלטפורמה החדשה לצפייה - NEXT שהושקה לאחרונה. HOT mobile גייסה את כמות המנויים הגבוהה ביותר בשוק הסלולר, ועוברת לצמיחה בהכנסות וב- EBITDA"
- 1.מ.א 11/05/2017 09:39הגב לתגובה זואבל המיליונים ימשיכו לזרום ושורת הרווח תהיה חיובית יותר ויותר, גם במחיר קיצוצים נרחבים. וגברת גולדשטיין תיקח השנה מעל למיליון שקלים נטו בונוס (בנוסף לשכר שנתי של למעלה ממיליון שקלים) ופטריק ירכוש עוד אחוזה בג'נבה... ואתם תמשיכו להרגיש "לא פראיירים" כשתחסכו 100 ש"ח על מעבר לסלקום, קודי ושאר אלטרנטיבות "אטרקטיביות"... סופש נפלא.
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
