HOT מדווחת: ההכנסות ממגזר הסלולר צמחו; מעבר לרווח נקי של 35 מיליון שקל
חברת הכבלים HOT דיווחה לפני זמן קצר את תוצאותייה הכספיות המאחודות (פעילות הכבלים והסלולר) לרבעון הראשון של 2017 כאשר רשמה שיפור כמעט בכל הפרמטרים, הרבה בזכות שירותי הסלולר שממשיך להראות סימני צמיחה. בתוך כך, 'הוט מובייל' הוסיפה כ-39 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון, מה שהעביר את החברה לרווח של 35 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הפסידה הקבוצה כ-26 מיליון שקל.
בשורה העליונה, הכנסות החברה גדלו בכ-44 מיליון שקל והסתכמו בכמיליארד שקל, צמיחה צנועה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וסך הכנסות זהה לזה של הרבעון האחרון של 2016.
ההכנסה הממוצעת למנוי (Average Revenue Per User) במגזר הכבלים הסתכמה בכ-233 שקל, זהה לסכום של הרבעונים קודם לכן. עם זאת, ברבעון הראשון נרשמה נטישה של כ-3 אלף מנויים באותו המגזר. מגמה הפוכה כאמור נרשמה בסלולר שממשיך לצמוח כאשר הוסיף כ-39 אלף מנויים במהלך הרבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) במגזר הסלולר הסתכמה בכ-50 שקל ברבעון הראשון לשנה.
הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-118 מיליון שקל, זאת לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המשקף גידול תלת ספרתי של כ-141%; הגידול ברווח התפעולי בסך של כ-69 מיליון שקל נובע בעיקר מגידול בהכנסות, קיטון בהוצאות פחת וקיטון בהוצאות אחרות המתקזז מגידול בהוצאות התפעול (בעיקר בשל מחירי ערוצי הספורט).
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA הסתכמה בכ-417 מיליון שקל, עליה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמה בכ-410 מיליון שקל וצמיחה של כ-6% לעומת הרבעון הרביעי של 2016.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-35 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של כ-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016. בתוך כך, המעבר לרווח נבע כאמור בעיקר בשל העובדה כי 'הוט מובייל' המשיכה את תנופת הגיוסים שהגדילו את מצבת המנויים הכוללת לכדי 1.5 מיליון. הכנסות 'הוט מובייל' צמחו גם הם בהתאם והציגו גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לסך של 284 מיליון שקל.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "קבוצתHOT מסיימת את הרבעון הראשון בעלייה בכל הפרמטרים הכספיים והעסקיים, וממשיכה להציג צמיחה כוללת. אחוז ההשקעה שלנו בתוכן הוא הגבוה ביותר בשוק התקשורת, ואנו ממשיכים להגדיל אותו, כולל בפלטפורמות חדשניות דוגמת הפלטפורמה החדשה לצפייה - NEXT שהושקה לאחרונה. HOT mobile גייסה את כמות המנויים הגבוהה ביותר בשוק הסלולר, ועוברת לצמיחה בהכנסות וב- EBITDA"
- 1.מ.א 11/05/2017 09:39הגב לתגובה זואבל המיליונים ימשיכו לזרום ושורת הרווח תהיה חיובית יותר ויותר, גם במחיר קיצוצים נרחבים. וגברת גולדשטיין תיקח השנה מעל למיליון שקלים נטו בונוס (בנוסף לשכר שנתי של למעלה ממיליון שקלים) ופטריק ירכוש עוד אחוזה בג'נבה... ואתם תמשיכו להרגיש "לא פראיירים" כשתחסכו 100 ש"ח על מעבר לסלקום, קודי ושאר אלטרנטיבות "אטרקטיביות"... סופש נפלא.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
