HOT מדווחת: ההכנסות ממגזר הסלולר צמחו; מעבר לרווח נקי של 35 מיליון שקל
חברת הכבלים HOT דיווחה לפני זמן קצר את תוצאותייה הכספיות המאחודות (פעילות הכבלים והסלולר) לרבעון הראשון של 2017 כאשר רשמה שיפור כמעט בכל הפרמטרים, הרבה בזכות שירותי הסלולר שממשיך להראות סימני צמיחה. בתוך כך, 'הוט מובייל' הוסיפה כ-39 אלף מנויים חדשים במהלך הרבעון, מה שהעביר את החברה לרווח של 35 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הפסידה הקבוצה כ-26 מיליון שקל.
בשורה העליונה, הכנסות החברה גדלו בכ-44 מיליון שקל והסתכמו בכמיליארד שקל, צמיחה צנועה של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וסך הכנסות זהה לזה של הרבעון האחרון של 2016.
ההכנסה הממוצעת למנוי (Average Revenue Per User) במגזר הכבלים הסתכמה בכ-233 שקל, זהה לסכום של הרבעונים קודם לכן. עם זאת, ברבעון הראשון נרשמה נטישה של כ-3 אלף מנויים באותו המגזר. מגמה הפוכה כאמור נרשמה בסלולר שממשיך לצמוח כאשר הוסיף כ-39 אלף מנויים במהלך הרבעון. ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) במגזר הסלולר הסתכמה בכ-50 שקל ברבעון הראשון לשנה.
הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-118 מיליון שקל, זאת לעומת 49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המשקף גידול תלת ספרתי של כ-141%; הגידול ברווח התפעולי בסך של כ-69 מיליון שקל נובע בעיקר מגידול בהכנסות, קיטון בהוצאות פחת וקיטון בהוצאות אחרות המתקזז מגידול בהוצאות התפעול (בעיקר בשל מחירי ערוצי הספורט).
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA הסתכמה בכ-417 מיליון שקל, עליה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמה בכ-410 מיליון שקל וצמיחה של כ-6% לעומת הרבעון הרביעי של 2016.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-35 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של כ-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016. בתוך כך, המעבר לרווח נבע כאמור בעיקר בשל העובדה כי 'הוט מובייל' המשיכה את תנופת הגיוסים שהגדילו את מצבת המנויים הכוללת לכדי 1.5 מיליון. הכנסות 'הוט מובייל' צמחו גם הם בהתאם והציגו גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לסך של 284 מיליון שקל.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "קבוצתHOT מסיימת את הרבעון הראשון בעלייה בכל הפרמטרים הכספיים והעסקיים, וממשיכה להציג צמיחה כוללת. אחוז ההשקעה שלנו בתוכן הוא הגבוה ביותר בשוק התקשורת, ואנו ממשיכים להגדיל אותו, כולל בפלטפורמות חדשניות דוגמת הפלטפורמה החדשה לצפייה - NEXT שהושקה לאחרונה. HOT mobile גייסה את כמות המנויים הגבוהה ביותר בשוק הסלולר, ועוברת לצמיחה בהכנסות וב- EBITDA"
- 1.מ.א 11/05/2017 09:39הגב לתגובה זואבל המיליונים ימשיכו לזרום ושורת הרווח תהיה חיובית יותר ויותר, גם במחיר קיצוצים נרחבים. וגברת גולדשטיין תיקח השנה מעל למיליון שקלים נטו בונוס (בנוסף לשכר שנתי של למעלה ממיליון שקלים) ופטריק ירכוש עוד אחוזה בג'נבה... ואתם תמשיכו להרגיש "לא פראיירים" כשתחסכו 100 ש"ח על מעבר לסלקום, קודי ושאר אלטרנטיבות "אטרקטיביות"... סופש נפלא.
וול סטריט נגזרים (X)התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן
שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל
וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.
תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת
התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.
הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.
בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
