זה נגמר: החברה לישראל מדווחת, "בטר פלייס תגיש בהקדם בקשה לפירוק"
אחרי הדיווח בסוף השבוע ב-CNN, הבוקר מגיע הדיווח הרשמי. החברה לישראל הוציאה לפני דקות אחדות דיווח מיידי לבורסה בת"א לפיו "בטר פלייס תגיש בהקדם לבית המשפט בקשה לפירוקה."
בדיווח שהוציאה החברה לישראל נכתב כך: "דירקטוריון החברה החליט הבוקר, בהמשך להחלטת ועדת הביקורת מיום 19 במאי 2013, שלא להשתתף בסבב השקעה שהציעה בטר פלייס למשקיעים. כפי שנמסר לחברה, מכיוון שלא נמצאו משקיעים הנכונים להשתתף בסכום משמעותי בסבב השקעה נוסף בבטר פלייס".
מאז הוקמה בטר פלייס החברה הפסידה 812 מיליון דולר, כאשר מרבית ההפסד נרשם בשנה האחרונה - 454 מיליון דולר. ההערכות הן שבכדי להגיע לאיזון תפעולי החברה זקוקה להשקעה של עוד כחצי מיליארד דולר.
החברה לישראל שבשליטת עידן עופר היא המחזיקה הגדולה במניות בטר פלייס עם כ-29% מהון, כך שחלקה בהפסדי החברה עולים על 235 מיליון דולר. גם לעידן עופר עצמו ישנה אחזקה מהותית בחברה באמצעות חברות פרטיות שבשליטתו. בנוסף השקיעו בבטר פלייס מאז שהוקם המיזם ב-2007 גם גופים בנקאיים שונים ובהם בנק HSBC ומורגן סטנלי וגם לענקית האמריקנית, GE יש החזקות במיזם הכושל.
דירקטוריון בטר פלייס מסר כי "זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסאלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח. את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה של ממש. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים. לא לכולם יכולנו, את חלקם הטכני עברנו בהצלחה ובחלקים אחרים לא עלה בידינו למרות המאמץ והמשאבים הכבירים שהושקעו".
לפני פחות מחודש עוד נעשו מאמצים מכיוונה של בטר פלייס לחדור לשוק הישראלי כשהחברה הודיעה כי התעשייה האווירית חתמה על הסכם ליסינג עם חברת "אלדן" ועם חברת "בטר פלייס", במסגרתו תפעיל צי מכוניות חשמליות. הצי, המונה כמה עשרות רכבים מסוג רנו פלואנס Z.E.
יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר הבוקר: "בטר פלייס הייתה חזון ציוני, עסקי ואמיתי - שהתנפץ. ניתן לסכם את פשיטת הרגל בטר פלייס במילה אחת - חבל". פגוט משווה את הנסיגה מפרויקט המכונית החשמלית לנסיגה מפרויקט הלביא. "אז היה זה מטוס כחול- לבן שפיתוחו נגנז ואילו כיום זו מכונית חשמלית בהובלה ישראלית אשר גורלה נחרץ".
- 9.איתי 26/05/2013 19:24הגב לתגובה זוזו הייתה מגלמוניה והחזון, עד עתה, לא הגיוני. העתיד לא נמצא בהחלפת סוללות ללא שום דבר יצירתי או IP אמיתי. יש קוסם אחד והרבה פריארים בסיפור הזה. רק תקראו את כל הביקורות שנמתחו על אגסי והחברה שלו בשלוש השנים האחרונות כדי שתפסיקו לגלגל עיניים.
- 8.ישראל 26/05/2013 11:29הגב לתגובה זוהבנתי שהמיזם נכשל.
- 7.ששימעון פרס יודה בטעות על תמיכתו (ל"ת)תעלה הימים 26/05/2013 11:17הגב לתגובה זו
- 6.שלמה 26/05/2013 11:13הגב לתגובה זוהגיע הזמן שבארץ יבינו שלא כולם מטומטמים כל הזמן.אם היו מפתחים עם אנשים שאכפת להם מהעבודה ולא לחיות על כסף של אחרים ןלקבוע מחיר תחרותי גם למכונית וגם לטעינה ןלא לכבול אף אחד ולא לכסות הכל מיד היה נוצר שוק אבל כרגע לא בבית ספרנו.לאט לאט לא במהירותץ
- 5.אזרח 26/05/2013 10:43הגב לתגובה זווריווחי ולאחר היתבססות בתוך הערים היה נכון לעבור לרכבים גדולים לשימוש בין הערים סוף מעשה במחשבה תחילה
- 4.סופה של הירידה בחברה לישראל,התחלת עליות,מחיקת שורטיסטים (ל"ת)שוקי 26/05/2013 10:01הגב לתגובה זו
- 3.אחד שפוטר משם. 26/05/2013 09:33הגב לתגובה זוכואב הלב, עבדתי במיזם הזה עד לפני חצי שונה (פוטרתי). יש שם את מיטב המהנדסים בשוק.היה להנהלה את כל הכסף שבעולם אבל ניהול כושל הפיל את החברה. חבל מאוד, שוק האנרגיה הירוקה הולך 10 שנים לאחור.
- cucu 26/05/2013 10:05הגב לתגובה זומכוניות חשמליות הם העתיד, החברה הזו פשוט הקדימה את זמנה.
- 2.כרמילידה 26/05/2013 09:19הגב לתגובה זווממשיכים למשוך משכורות של מליונים כל חודש.
- 1.בשביל מה לשלם אותו דבר על חשמלי כמו על בנזין . (ל"ת)בא 26/05/2013 09:15הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
