אחרי זינוק של 20%, אגוד מקפיץ את מחיר היעד של דלק רכב ל-27 שקל

היחלשות היין היפני והצפי להשקת דגמים חדשים של מאזדה ב-2012 תומכים בעליית שיעור המנייה בתקופה האחרונה, אך מנגד ההאטה במשק ובשוק הרכב צפויים להעיב על דו"חות החברה
חן דרסינובר | (4)

לאחר קפיצה של 20% בחודש דצמבר, בנק אגוד מעדכן את מחיר היעד למניית דלק רכב מ-22.5 שקל ל-27 שקל, מחיר הנמוך ב-7% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר, ומוריד את המלצתו מ"החזק" ל"תשואת חסר".

האנליסט דורון דגול רואה בהיחלשות שער היין היפני גורם חיצוני משמעותי שצפוי לחלץ את החברה משנה חלשה, ויאפשרו לה לחלק דיבידנד למנכ"ל גיל אגמון, ששכרו תלוי ברווחיות החברה. גם השקת דגמים חדשים למכונית המנהלים מאזדה 6 ולמכונית המשפחתית מאזדה 3 צפויה לתמוך בעליית שער המנייה. נזכיר כי החשיפה הגדולה של דלק רכב לשער היין היפני נובע מהלוואות גדולות שלקחה החברה ביפן, שחלק גדול מהם אינו מגודר, כך שהשקעה במניית החברה מהווה למעשה מעין השקעה מטבעית עם מקדם מתאם של 0.75 בין המנייה לשער היין.

מנגד, לדברי דגול, שער היין אומנם מהווה פקטור נכבד בהשפעה על רווחיותה של דלק רכב, אולם בסופו של יום החברה צריכה למכור רכבים ולהרוויח בצורה טובה, מטרה אשר מוטלת בספק ביחס לחברה. שנת 2013 צפויה להיות שנה מאתגרת לחברה, זאת הואיל והמכירות צפויות להיות מושפעות לרעה מההאטה במשק, מהצפי לעליית מחירים ומגידול בתחרות ובפיקוח הרגולטורי על הענף, ואינה צפויה לחזור לרמת מכירות ומובילות ממנה נהנתה בשנים קודמות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מקפיץ 10/02/2013 19:04
    הגב לתגובה זו
    כמה פעמים הוא יגיד : "הוא מקפיץ" ? יש לו תירוץ : "שער היין"......
  • 3.
    איילי 23/12/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    כשהבנק ממליץ לקנות לאחר שכבר עלתה 20% , אני מעדיף לממש ולקחת רווחים.
  • 2.
    מכבסת מילים שורה תחתונה המנוע היעיל ביותר מאזדה (ל"ת)
    20 קמ לליטר בלי היבר 23/12/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כותרת חיובית לכתבה שלילית... (ל"ת)
    מה קורה פה? 23/12/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב

אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו

רן קידר |
נושאים בכתבה אלקטריאון

אלקטריאון אלקטריאון 8.22%  מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות. 

הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.

בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos 1.74%   עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire. 

הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS. 


החברה מכוונת להוביל קונסורציום אירופי 

במקביל לזכייה בארה"ב, החברה מדווחת על הגשת הצעה להובלת קונסורציום רחב במסגרת Horizon Europe, בהיקף של כ-10 מיליון אירו. המיזם כולל הקמת פיילוטים בשטוקהולם ובמילאנו לטעינה אלחוטית דו־כיוונית מסוג V2G כחלק מרשתות אנרגיה עירוניות.