
שגריר מתחילה בייבוא רכבים מסחריים, רוכשת 50% מקולומן
קבוצת שגריר שירותי רכב רוכשת 50.01% מקולומן כלבוס פתרונות תחבורה תמורת כ-1.6 מיליון דולר, ותיכנס לשוק הרכב המסחרי החשמלי והדיזל בישראל
קבוצת שגריר שירותי רכב שגריר 2.18% , הידועה בעיקר בשירותי הדרך, הגרירה והחילוץ, מרחיבה את פעילותה לתחום חדש: ייבוא רכבים מסחריים לישראל. החברה הודיעה על חתימה על הסכם השקעה בקולומן כלבוס פתרונות תחבורה, חברה פרטית
העוסקת בייבוא ישיר ועקיף של רכבים מסחריים לשוק המקומי. מדובר בכניסה אסטרטגית לענף תחבורה הצפוי לעבור בשנים הקרובות שינוי מהותי עם חדירת רכבים חשמליים לשוק המסחרי.
לפי מתווה העסקה, שגריר תקבל 50.01% ממניות קולומן, ותהפוך לבעלת השליטה בחברה. ההשקעה
תכלול הקצאת מניות בהיקף של כ-393 אלף דולר, שטר הון של כ-1 מיליון דולר והלוואת בעלים של כ-207 אלף אירו. בסך הכול, מדובר בהשקעה מוערכת בכ-1.6 מיליון דולר. שגריר תממן את ההשקעה ממקורות עצמיים ובאמצעות אשראי בנקאי.
קולומן מתמקדת בייבוא רכבים מסחריים המיועדים להיסעים ולהובלה, עם דגש על שילוב בין רכבים מונעי דיזל לבין רכבים חשמליים. נכון למועד ההסכם, החברה עדיין לא החלה במכירת רכבים בישראל, אך הרכבים הראשונים צפויים לנחות בארץ כבר בחודשים הקרובים. שוק זה צפוי לרשום ביקושים גוברים, במיוחד לנוכח מגמות של מעבר לתחבורה ירוקה והגברת תקנות סביבתיות. נתוני הלמ"ס עבור יולי 2025 אמנם הצביעו על ירידה משמעותית ביבוא כלי רכב באופן כללי, אך יבוא כלי רכב מסחריים דווקא עלה ב-17.4% והסתכם ב-1,141 יחידות לעומת 972 בשנה שעברה.
ירידה
של 35% ביבוא כלי רכב פרטיים
ההסכם בין הצדדים כולל גם מנגנוני שליטה וניהול משותף: שגריר תמנה שלושה דירקטורים בקולומן, והמייסדים ימנו שניים. נקבעו מנגנונים של זכות הצעה ראשונה, זכות הצטרפות וזכות גרירה, לצד התחייבות הדדית לאי-תחרות. תנאי נוסף
להשלמת העסקה הוא קבלת אישורים רגולטוריים והסכמות מצדדים שלישיים, כשמועד ההשלמה נקבע ל-90 יום עם אפשרות הארכה של 15 יום נוספים.
- שיא הכנסות לשגריר - 104 מיליון שקל; הרווח ירד ב-13% ל-4.7 מ' שקל
- שגריר צופה הזמנות "בהיקפים מהותיים" ממשהב"ט; המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שגריר נמצאת בשנים האחרונות בתהליך של הרחבת פעילותה מעבר לשירותי הדרך המסורתיים. החברה בוחנת כניסה לתחומים נוספים בהם יש סינרגיה עם שירותי התחבורה שהיא מספקת. כניסה לעולם ייבוא הרכב המסחרי עשויה לשמש עבורה זרוע צמיחה חדשה, במיוחד כאשר מדובר ברכבים חשמליים, תחום שנמצא במרכז השיח העולמי והרגולטורי. ברמת המקומית, שוק הרכבים המסחריים עובר שינויים משמעותיים: היבואנים הגדולים מגדילים את ההיצע החשמלי, חברות ליסינג ותחבורה ציבורית נדרשות להתאים את הציים ליעדים ירוקים, והביקוש לפתרונות תחבורה יעילים וגמישים נמצא בעלייה. קולומן, בהובלת שגריר, עשויה לנצל מגמות אלו ולבסס את עצמה כשחקן חדש בשוק.
האתגרים המרכזיים יהיו ההתמודדות עם תחרות
מול יבואנים מבוססים ועמידה ברגולציה מחמירה בתחום ייבוא הרכב. עם זאת, ההשקעה הראשונית איננה גבוהה במיוחד ביחס לשוק הרכב, ושגריר מבהירה כי אינה צופה השקעות מהותיות נוספות מעבר לסכומים שהוזכרו.
שווי השוק של שגריר הוא 249.6 מיליון שקל. מניית החברה עלתה בכ-86% במהלך 2025, ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-149.5%.
- 1.יוסקה ב 25/08/2025 12:07הגב לתגובה זושגריר שותפה בחברת גוטו אשר ערך מניותיה ירד בחמש שנים ב 90 אחוז ומפסידה כל חודש כמה מליוני שקליםקשה לי להבין את הדירקטוריון שלא מחפש מנכל חדש מה עוד מתכוננים להעניק בונוס של כמה משכורות למנכל משהו מוזר קורה בחברה

רמז עבה לסיום העליות בבורסה
האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?
השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
גופים מוסדיים, חשוב להזכיר הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה.
התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.
כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם?
- שבוע הבא בבורסה: מניות השבבים יזנקו
- "קנה בשמועה ומכור בידיעה" - האם עסקה בעזה תפיל את הבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים.

בית שמש עולה 8.5%, קמטק ב-8%; העליות במדדים מתמתנות
המדדים נסחרים בעליות ברקע הדיווחים על ההתקדמות באפשרות לעסקה, אם כי העליות מתמתנות ומדד ת"א 35 עולה ב0.8%; מדד ת״א 35 פרץ הבוקר שיא בפעם ה-40 ומדד ת״א 90 פרץ שיא בפעם ה-31 מתחילת השנה
בית שמש מדווחת על ההסכם הגדול ביותר בתולדות החברה. החברה חתמה על חוזה ארוך טווח בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר. מדובר בהסכם מחודש ומורחב בין חברת הבת חישולי כרמל (חשכ"ל) לבין אחד מיצרני מנועי התעופה המרכזיים בעולם (OEM), הפועל בתחום האזרחי והצבאי. ההסכם ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מ-1 באפריל 2025 לתקופה של כ-15 שנה, ויחליף את ההסכם הקודם שהיה בתוקף עד סוף 2028, שנותרה בו יתרה של כ-164 מיליון דולר. בעקבות החתימה עלה היקף ההסכמים ארוכי הטווח של בית שמש מכ-2.1 מיליארד דולר לכ-3.3 מיליארד דולר, זינוק של כ-50% בהיקף הצבר העתידי. זה רק מראה כמה החברות הישראליות הן גורם בלתי נפרד מפעילות הגלובלית, ולמרות דיבורים על חרמות, נחתמים חוזים אורכי טווח עם החברות המובילות בשוק. להרחבה - חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה
ברקע הדברים, שוחחנו עם מנכ"ל החברה, רם דרורי, על צווארי הבקבוק בתעשייה, על ביקושי השיא למנועים, על האיזון שבין התחום הביטחוני לאזרחי - ועל הדרך שבה מב״ש מתכננת את הצמיחה שלה לעשורים קדימה מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת". לדברי דרורי, “זה הסכם אסטרטגי שמעניק ודאות לשני הצדדים בעולם שבו כולם חווים חוסרים בשרשרת האספקה. יש פה הרבה מאוד אמון, זה לא חוזה שנולד ביום אחד. זו תוצאה של מערכת יחסים ארוכת שנים, ושל רצון משותף להבטיח יציבות ללקוחות וגם לנו כספק.”
השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה
שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים
מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר.
גופים מוסדיים, חשוב להזכיר הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. זה הכסף שלכם,
הם מנהלים לכם את הכסף תמורה לדמי ניהול. הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת
החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. כל פעם מחדש נשברו שיאים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד
על אדי הדלק האחרונים לעליות? רמז עבה לסיום העליות בבורסה
- נעילה בשיא חדש: המדדים זינקו עד 3.9%, הביטוח 6.5% ות"א בניה ב-7.3%
- הדולר נופל 1.5% - עסקה בעזה והססנות של הנגיד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את התמחור החיובי אפשר לראות גם דרך השקל שממשיך להתחזק. למרות שאין מסחר במטבע חוץ היום, ניתן לראות את התנועה דרך הדולר הגלום. הדולר הגלום הוא שער חליפין מחושב של הדולר שנגזר מהמחירים דרך שוק האופציות, ולא מהמסחר הישיר במט"ח. הוא משקף את הציפיות והעלות הגלומה בשוק לגבי שער הדולר בפועל. כרגע הוא מצביע ששער הדולר מחר עם חידוש המסחר יהיה מתחת ל-3.3. מתחילת השנה השקל התחזק מול הדולר בכ-9.5% וב-12 החודשים האחרונים ביותר מ-12%.