גילת טלקום: הזמנות חדשות בהיקף כולל של כ-16.5 מיליון שקל
גילת טלקום גילת טלקום 7.39% , המספקת שירותי תקשורת לוויינית, הודיעה השבוע על שלוש התקשרויות חדשות מול לקוחות ישראליים, בהיקף מצטבר של כ-16.5 מיליון שקל. מהודעות החברה עולה כי היא נהנית מביקוש גובר לשירותיה, הן מצד
לקוחות קבועים והן מצד לקוחות חדשים על רקע הצורך בתקשורת אמינה ויציבה גם בתקופות מאתגרות.
בהודעה שפרסמה היום, דיווחה גילת טלקום על שתי התקשרויות נוספות עם לקוחות מקומיים. הראשונה היא הסכם אספקה בהיקף של כ-3.44 מיליון שקל לשנת 2025,
כאשר עיקר ההכנסות צפויות להתקבל כבר בשלושת החודשים הקרובים, דבר שעשוי להשפיע על תוצאות הרבעון הקרוב של החברה. בנוסף, התקשרה גילת טלקום בהסכם מסגרת נוסף מול לקוח ישראלי, לאספקת שירותי תקשורת לוויינית בהיקף של כ-6.16 מיליון שקל. אף שההסכם אינו מחייב את הלקוח
לנצל את מלוא המסגרת, בחברה מציינים כי על פי הערכתם ובהתאם לסביבה הביטחונית ולמאפייני השוק, הסבירות למימוש מלא היא גבוהה.
מוקדם יותר השבוע, דיווחה החברה על התקשרות נוספת בהסכם מסגרת עם לקוח ישראלי, בהיקף של כ-6.9 מיליון
שקל לשנת 2025. גם כאן, מדובר במסגרת ללא התחייבות מצד הלקוח לניצול מלא, אך לפי גילת טלקום, הסבירות למימוש ההיקף כולו נחשבת גבוהה לאור צורכי הלקוח. בהודעתה הדגישה החברה כי פעילותה נמשכת כסדרה, תוך עלייה ניכרת בביקושים לשירותי תקשורת לוויינית במגזרים שונים במשק
הישראלי. בנוסף, נמסר כי גילת טלקום ערוכה להתמודד עם תרחישי ביקוש משמעותיים בין אם מצד לקוחות קיימים ובין אם מול לקוחות חדשים.
ברבעון הראשון של 2025 דיווחה החברה על הכנסות של כ-16 מיליון דולר, עליה קלה לעומת כ-15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכמיליון דולר לעומת הפסד של 375 אלף דולר. צבר החוזים של החברה גדל ועמד נכון למועד הדוח על כ-66 מיליון דולר עד לשנת 2028. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2025 עומד על 4.5 מיליון דולר (28.3%), לעומת 2.9 מיליון דולר (19.3%) ברבעון המקביל אשתקד. שווי השוק של החברה עומד על כ-69.2 מיליון שקל, מניית החברה על האפס מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-36%. ההון העצמי של גילת טלקום מסתכם בכ-63 מיליון שקל.
- 3.רפי 19/06/2025 12:52הגב לתגובה זוניסחרת במחיר מצחיק בקרוב הכפלה
- 2.התמחור של החברה ממש לא ברור (ל"ת)רון קשת 19/06/2025 11:11הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 19/06/2025 10:29הגב לתגובה זואולי בעזרת השם אקזיט.רק בעזרת השם.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
