קשרי תעופה נכנסת לתחום הטרוול טק - שותפות עם חברת TKTZ
החברה נכנסת לשת"פ עם TKTZ המפתחת פלטפורמה גלובלית למסחר בכרטיסי טיסה בשוק המשני; תוקם חברה משותפת שתהיה המפיץ הבלעדי של TKTZ בישראל
קשרי תעופה מודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת TKTZ, המפתחת פלטפורמה גלובלית למסחר בכרטיסי טיסה בשוק המשני. במסגרת ההסכם, תוקם חברה משותפת שתהיה המפיץ הבלעדי של TKTZ בישראל. קשרי תעופה תקבל 1% מהחברה הבינלאומית של TKTZ, בכפוף לעמידה ביעדים מוגדרים,
ותשקיע 250,000 דולר בתמורה ל-0.75% נוספים. ההשקעה משקפת אמון מלא בפוטנציאל הכלכלי והמבני של הפלטפורמה, אשר נחשבת כיום לאחת מתשתיות הסחר הצרכני החדשניות בענף התעופה.
TKTZ, בהובלת היזם והמנכ”ל יורם קראוס, הופכת את כרטיס הטיסה לנכס
סחיר: ניתן להעברה, למכירה או לשימוש חוזר, בתוך מערכת דיגיטלית מוסדרת, שקופה ומבוססת חוזה. המערכת פועלת עם כלים אנליטיים, מנועי תמחור מבוססי AI, וממשקי API פתוחים לגופי תעופה, סוכנויות וספקים.
לדברי TKTZ: “בחרנו בקשרי תעופה כגוף המוביל
בתיירות בישראל, בזכות היכולת לשלב הפצה חכמה, נוכחות מסחרית עמוקה, ואמון שוק שמוכיח את עצמו לאורך שנים.” המהלך צפוי לייצר שינוי מבני בשוק המקומי, לפתוח שכבת סחר חדשה ולהוות תשתית כלכלית לשחקנים בענף. הפלטפורמה כבר בפריסה באירופה ובארה”ב, עם שותפויות גלובליות.
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה: " תעשיית התעופה, שנחשבת לשמרנית, מתחילה לאמץ פתרונות דיגיטליים מתקדמים – וכאן טמונה ההזדמנות הגדולה. TKTZ מציגה גישה חדשנית לשוק שלכאורה היה ‘נעול’ עד היום, ואנו גאים להיות שותפים לחדשנות ומובילות
טכנולוגית וצרכנית "
- 1.אנונימי 11/06/2025 17:38הגב לתגובה זוחברה פח ברגע שמבוצעת הזמנה כולם נעלמים אם ישנה בעיה אכלת אותה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳