ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: ההכנסות טיפסו ב-19%; עלויות ההובלה העיבו על הרווח

קמעונאית מוצרי ההלבשה מסיימת את הרבעון הרבעון הרביעי עם הכנסות של 377 מיליון שקל אך שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.

איתן גרסטנפלד | (2)

דלתא מותגים דלתא מותגים 0.09%  מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-377 מיליון שקל, צמיחה של כ-19% לעומת כ-317.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מגידול במכירות החנויות הזהות וכלל ערוצי ההפצה של מותגי החברה בתחום פעילות "מותגים בבעלות" וכן, מתוספת המכירות של רשתות המותגים Victoria`s Secret ו- Bath & Body Works ואתר האונליין של המותג Bath & Body Works שהחל לפעול בחודש אפריל 2024.


בשורה התחתונה, רשמה החברה החברה רווח נקי של כ-60.6 מיליון שקל, ירידה של כ-6% לעומת רווח נקי של כ-64.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


המכירות בחנויות זהות (202 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים גדלו בשיעור של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ללא אתרי האונליין המכירות בחנויות זהות צמחו בכ-9.1%. מכירות האינטרנט של החברה הסתכמו בכ-66 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת כ-55.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט, למעט המותג Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, גדלו בכ-13.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "אנו מסכמים את שנת 2024 עם תוצאות עסקיות מצוינות בכל קנה מידה, שיא בהיקף המכירות של כ-1.2 מיליארד ש"ח, שנובע מגידול כ-19.1% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים כולל אתרי הסחר המקוון האורגניים, רווח תפעולי שצמח בכ-40% לעומת שנת 2023, רווח נקי בסך כ-158.7 מיליון ש"ח וגידול בתזרים מפעילות שוטפת. התוצאות משקפות את מימוש האסטרטגיה שלנו בהרחבת פעילות מותגי החברה ותמהיל מוצרים מגוון, תוך שמירה על פרמטרים תפעוליים מצוינים.

 

המומנטום החזק בפעילות ניכר ביתר שאת בשנת 2024 הן בפעילות המותגים בבעלות והן לאור ההצלחה הגדולה לה זכו המותגים Victoria's Secret עם 4 חנויות שנפתחו באפריל השנה ו-6 חנויות של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works שהושק גם הוא באפריל 2024, כולל אתר אונליין. בכוונתנו להמשיך להתרחב ולפתוח כ- 24 חנויות של כלל המותגים שלנו במהלך שנת 2025".


שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי הסתכם בכ-226.6 מיליון שקל (60.1% מההכנסות), עליה של כ-15% לעומת כ-197.9 מיליון שקל (62.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות, בעוד השחיקה בשיעור הרווח הושפעה מהעלייה בעלויות ההובלה ומהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, שקוזז בחלקו "מדיוק תמהיל המוצרים וביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח התפעולי עלה בכ-1% והסתכם בכ-81.8 מיליון שקל (21.7% מההכנסות), לעומת כ-80.8 מיליון שקל (25.5% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. ושיעורו מההכנסות עמד על כ-21.7% לעומת כ-25.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מצמצום הוצאות הפרסום ברבעון המקביל אשתקד בשל השפעת המלחמה.


דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-16% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-90% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל.


גרף מניית החברה מאז ההנפקה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 11/02/2025 20:01
    הגב לתגובה זו
    לקנות פיגאמה... אז הם מחלקים את הפיגאמה ל 2 חלקים ... מכנס וחולצה.. כל אחד במחיר של מעל 100 שח .. מה קיבלנו בין 200 ל 270 שקל לכולה פיגאמה ...לגבי תחתונים .. בכלל שערוריה...כמה עולה לייצר תחתון או גופיה בסין
  • 1.
    עוד חברת פח אשפה (ל"ת)
    חחח 11/02/2025 13:17
    הגב לתגובה זו
זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIזהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AI

תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס

מחקרים מראים שבכל תקופה שבה מניות ואג"ח נשחקו ריאלית הסחורות סיפקו תשואה חיובית; אם ככה איזה משקל מומלץ להקדיש בתיק לסחורת כדי לצמצם את התנודתיות אבל לא להכביד על התשואה?
ליאור דנקנר |

מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.

אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.

כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.

למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים

סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.

כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מניות הביטוח מזנקות 3.2% - מגמה חיובית מתונה במדדים

סוגת עם קבלת פנים חמה מהשוק - מזנקת ביומה הראשון ושווי השוק עוקף את 1.3 מיליארד שקל; גם אוריון שקיבלה 3 נכסים בפולין של ג׳י סיטי - מתחזקת עם פתיחת המסחר במניה; סולרום בולטת עם הזמנה קטנה מלקוח ביטחוני; ארית ממשיכה בתיקון ומתחזקת אחרי ביטול הנפקת רשף אמש - בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?

מערכת ביזפורטל |

  


מגמה מעורבת במדדים אחרי פתיחה חיובית שהגיעה לכמעט אחוז, מדד ת״א 35 מוסיף 0.2%, בעוד ת״א 90 מאבד כ-0.1%.

בהסתכלות ענפית מגזר הפיננסים ברוטציה, ת״א בנקים יורד 0.1% בעוד ת״א ביטוח מזנק 2.9%. ת״א נדל״ן יורד 0.2%, ת״א נפט וגז יורד 0.1%.

מחזור המסחר עומד על כ-1.3 מיליארד שקל


הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית - הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15% בעוד ההוצאות עלו ב-4% בלבד