ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: ההכנסות טיפסו ב-19%; עלויות ההובלה העיבו על הרווח

קמעונאית מוצרי ההלבשה מסיימת את הרבעון הרבעון הרביעי עם הכנסות של 377 מיליון שקל אך שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.

איתן גרסטנפלד | (2)

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.26%  מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-377 מיליון שקל, צמיחה של כ-19% לעומת כ-317.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מגידול במכירות החנויות הזהות וכלל ערוצי ההפצה של מותגי החברה בתחום פעילות "מותגים בבעלות" וכן, מתוספת המכירות של רשתות המותגים Victoria`s Secret ו- Bath & Body Works ואתר האונליין של המותג Bath & Body Works שהחל לפעול בחודש אפריל 2024.


בשורה התחתונה, רשמה החברה החברה רווח נקי של כ-60.6 מיליון שקל, ירידה של כ-6% לעומת רווח נקי של כ-64.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


המכירות בחנויות זהות (202 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים גדלו בשיעור של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ללא אתרי האונליין המכירות בחנויות זהות צמחו בכ-9.1%. מכירות האינטרנט של החברה הסתכמו בכ-66 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת כ-55.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט, למעט המותג Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, גדלו בכ-13.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "אנו מסכמים את שנת 2024 עם תוצאות עסקיות מצוינות בכל קנה מידה, שיא בהיקף המכירות של כ-1.2 מיליארד ש"ח, שנובע מגידול כ-19.1% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים כולל אתרי הסחר המקוון האורגניים, רווח תפעולי שצמח בכ-40% לעומת שנת 2023, רווח נקי בסך כ-158.7 מיליון ש"ח וגידול בתזרים מפעילות שוטפת. התוצאות משקפות את מימוש האסטרטגיה שלנו בהרחבת פעילות מותגי החברה ותמהיל מוצרים מגוון, תוך שמירה על פרמטרים תפעוליים מצוינים.

 

המומנטום החזק בפעילות ניכר ביתר שאת בשנת 2024 הן בפעילות המותגים בבעלות והן לאור ההצלחה הגדולה לה זכו המותגים Victoria's Secret עם 4 חנויות שנפתחו באפריל השנה ו-6 חנויות של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works שהושק גם הוא באפריל 2024, כולל אתר אונליין. בכוונתנו להמשיך להתרחב ולפתוח כ- 24 חנויות של כלל המותגים שלנו במהלך שנת 2025".


שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי הסתכם בכ-226.6 מיליון שקל (60.1% מההכנסות), עליה של כ-15% לעומת כ-197.9 מיליון שקל (62.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות, בעוד השחיקה בשיעור הרווח הושפעה מהעלייה בעלויות ההובלה ומהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, שקוזז בחלקו "מדיוק תמהיל המוצרים וביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח התפעולי עלה בכ-1% והסתכם בכ-81.8 מיליון שקל (21.7% מההכנסות), לעומת כ-80.8 מיליון שקל (25.5% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. ושיעורו מההכנסות עמד על כ-21.7% לעומת כ-25.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מצמצום הוצאות הפרסום ברבעון המקביל אשתקד בשל השפעת המלחמה.


דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-16% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-90% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל.


גרף מניית החברה מאז ההנפקה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 11/02/2025 20:01
    הגב לתגובה זו
    לקנות פיגאמה... אז הם מחלקים את הפיגאמה ל 2 חלקים ... מכנס וחולצה.. כל אחד במחיר של מעל 100 שח .. מה קיבלנו בין 200 ל 270 שקל לכולה פיגאמה ...לגבי תחתונים .. בכלל שערוריה...כמה עולה לייצר תחתון או גופיה בסין
  • 1.
    עוד חברת פח אשפה (ל"ת)
    חחח 11/02/2025 13:17
    הגב לתגובה זו
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד. 

משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.