דלתא מותגים: ההכנסות טיפסו ב-19%; עלויות ההובלה העיבו על הרווח
קמעונאית מוצרי ההלבשה מסיימת את הרבעון הרבעון הרביעי עם הכנסות של 377 מיליון שקל אך שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.
דלתא מותגים דלתא מותגים -1.76% מסיימת את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-377 מיליון שקל, צמיחה של כ-19% לעומת כ-317.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מגידול
במכירות החנויות הזהות וכלל ערוצי ההפצה של מותגי החברה בתחום פעילות "מותגים בבעלות" וכן, מתוספת המכירות של רשתות המותגים Victoria`s Secret ו- Bath & Body Works ואתר האונליין של המותג Bath & Body
Works שהחל לפעול בחודש אפריל 2024.
בשורה התחתונה, רשמה החברה החברה רווח נקי של כ-60.6 מיליון שקל, ירידה של כ-6% לעומת רווח נקי של כ-64.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות בחנויות זהות (202 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים גדלו בשיעור של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ללא אתרי האונליין המכירות בחנויות זהות צמחו בכ-9.1%. מכירות האינטרנט של החברה הסתכמו בכ-66 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת כ-55.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט, למעט המותג Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, גדלו בכ-13.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי
- ענת בוגנר: "המותגים החדשים צומחים יפה; דלתא הגיעה מוכנה למלחמה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "אנו מסכמים את שנת 2024 עם תוצאות עסקיות מצוינות בכל קנה מידה, שיא בהיקף המכירות של כ-1.2 מיליארד ש"ח, שנובע מגידול כ-19.1% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים כולל אתרי הסחר המקוון האורגניים, רווח תפעולי שצמח בכ-40% לעומת שנת 2023, רווח נקי בסך כ-158.7 מיליון ש"ח וגידול בתזרים מפעילות שוטפת. התוצאות משקפות את מימוש האסטרטגיה שלנו בהרחבת פעילות מותגי החברה ותמהיל מוצרים מגוון, תוך שמירה על פרמטרים תפעוליים מצוינים.
המומנטום החזק בפעילות ניכר ביתר שאת בשנת 2024 הן בפעילות המותגים בבעלות והן לאור ההצלחה הגדולה לה זכו המותגים Victoria's Secret עם 4 חנויות שנפתחו באפריל השנה ו-6 חנויות של מותג האווירה והטיפוח Bath & Body Works שהושק גם הוא באפריל 2024, כולל אתר אונליין. בכוונתנו להמשיך להתרחב ולפתוח כ- 24 חנויות של כלל המותגים שלנו במהלך שנת 2025".
שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי הסתכם בכ-226.6 מיליון שקל (60.1% מההכנסות), עליה של כ-15% לעומת כ-197.9 מיליון שקל (62.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות, בעוד השחיקה בשיעור הרווח הושפעה מהעלייה בעלויות ההובלה ומהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, שקוזז בחלקו "מדיוק תמהיל המוצרים וביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים".
- ברן: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, אבל יש כוכבית
- התעשייה האווירית: הצבר צמח ל-26.5 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
הרווח התפעולי עלה בכ-1% והסתכם בכ-81.8 מיליון שקל (21.7% מההכנסות), לעומת כ-80.8 מיליון שקל (25.5% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2023. ושיעורו מההכנסות עמד על כ-21.7% לעומת כ-25.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע בעיקר מצמצום הוצאות הפרסום ברבעון המקביל אשתקד בשל השפעת המלחמה.
דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס,
פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-16% תוך שהיא משלימה זינוק
של כ-90% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל.
גרף מניית החברה מאז ההנפקה
- 2.אנונימי 11/02/2025 20:01הגב לתגובה זולקנות פיגאמה... אז הם מחלקים את הפיגאמה ל 2 חלקים ... מכנס וחולצה.. כל אחד במחיר של מעל 100 שח .. מה קיבלנו בין 200 ל 270 שקל לכולה פיגאמה ...לגבי תחתונים .. בכלל שערוריה...כמה עולה לייצר תחתון או גופיה בסין
- 1.עוד חברת פח אשפה (ל"ת)חחח 11/02/2025 13:17הגב לתגובה זו
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?
