ארה"ב חותכת את תחזית הפקת הנפט לראשונה מזה 6 חודשים

מינהל המידע האנרגטי קיצץ הבוקר את תחזיתו ל-2019 ל -12.3 מיליון חביות ביום. בשנת 2020 צפוי הייצור להגיע ל-13 מיליון חביות ביום
Bloomberg |

בעוד שהנפט הגולמי עדיין צפוי להגיע לרמות שיא, מינהל המידע האנרגטי (EIA) קיצץ הבוקר את תחזיתו ל -2019 ל -12.3 מיליון חביות ביום - 110 אלף חביות ביום פחות ממה שחזה בעבר, וזאת לראשונה מזה שישה חודשים. על פי התחזית החדשה, בשנת 2020 צפוי הייצור להגיע ל-13.03 מיליון חביות ביום –נמוך בכ-170 אלף חביות ביום בהשוואה להערכת החודש שעבר.

"זו רק ההתחלה", אמר פיל פלין, אנליסט בכיר בשוק בחברת פרייס פוט'רס גרופ בשיקגו. "המציאות של המצב היא כי הרבה מהגופים לא עושים כסף ומתקשים לשמור על רמות הייצור. כל נסיגה הולכת לעשות את זה הרבה יותר קשה יותר לשמור על תחזיות גבוהות של ייצור נפט".

מספר החביות בארה"ב ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 10 חודשים, דבר המצביע על כך ששיעור צמיחת הייצור עלול להאט, אמר ה- EIA. רוב הצמיחה הצפויה עד 2020 תגיע מאגן פרמיאן של טקסס וניו מקסיקו, ולא על ידי קידוחים קטנים יותר.

"אחד הנושאים השכיחים ביותר היה 'בואו לא נקדח את החלל הזה ככל האפשר, וננסה להחזיר מזומנים לבעלי המניות במקום'", אמר בוב יוגר, מנהל חטיבת החוזים העתידיים במיזוהו סקיוריטיס ארה"ב בניו יורק. "אני חושב שאולי המסר הזה הוא מה שדיבר ל- EIA והם חותכים פה את המספרים".

הדו"ח של ה-EIA מגיע על רקע פגישתו הצפויה של שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו עם בכירים אמריקנים בסקטור הנפט בכנס ביוסטון וזאת על מנת כדי לדון בהגברת היצוא הגולמי וקידום עמדתה של אמריקה כמעצמה אנרגיה עולמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BMW Tokyo
צילום: בלומברג

נתוני המאקרו החיוביים מכיוון סין שולחים את מניות הרכב לעליות

פולקסוואגן, שמוכרת כ-40% מכלי הרכב שלה בסין, מובילה את העליות. מספר ההזמנות באירופה ירד ב -3.3% בחודש מרץ ל -1.77 מיליון מכוניות
Bloomberg |
מכירות הרכב באירופה רושמות חודש שביעי ברציפות של ירידות, אך עם זאת, ייתכן שהתאוששות בדרך לאור נתוני המאקרו הטובים שפורסמו הבוקר בסין, שוק הרכבים הגדול בעולם. לאחר פרסום הנתונים, מניות יצרניות הרכב רשמו עליות נאות, כאשר סין מכה בתחזיות צברה הצמיחה ברבעון הראשון. פולקסוואגן, שמוכרת כ-40% מכלי הרכב שלה שם, הובילה את העליות עם עלייה של 1.6% ועלייה דומה במדד ה-Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts Index. מנכ"ל VW, הרברט דיס, וראש ממשלת סין, מקוטו אוצ'ידה, שיתארחו בתערוכת הרכב בשנחאי השבוע, אמרו כי הם מצפים שהשוק הסיני יתאושש במחצית השנייה של השנה, וזאת לאחר שמכירות הרכב בסין התכווצו בשנה שעברה לראשונה מזה יותר מ -20 שנה. התאוששות בסין צפויה לתת רוח גבית חיובית בשוק הרכבים העולמי, וזאת כשכאמור, אירופה עד כה מראה סימנים קטנים להתאוששות מאז ספטמבר, אז בדיקות זיהום האוויר החדשות גרמו למהומה. איטליה, שבה הכלכלה כבר מתכווצת, עלולה להחלש עוד יותר, כאשר היקף מכירת המכוניות של המדינה בספרד תואמות את התחזיות להאטה בכלכלה שהייתה גמישה עד כה. גרמניה, השוק הגדול ביותר של היבשת, בקושי שרדה את המיתון בסוף השנה שעברה, והסיכויים להתאוששות נותרו עמומים. מספר ההזמנות באירופה ירד ב -3.3% בחודש מרץ ל -1.77 מיליון מכוניות, כאשר איטליה מובילה את הירידות בשווקים העיקריים עם ירידה של כמעט 10 אחוזים, ואחריה ספרד. "שיפור בהזמנות הרכב אינו באופק לנוכח הסביבה הכלכלית העגומה, הוויכוח הבלתי פוסק של הברקזיט והסיכונים הפוליטיים", כך דווח ב- EY Consulting. השוק הרך יותר מוסיף לקושי של יצרניות הרכב שנלחמות כדי לקצץ בהוצאות. BMW  נקטה לאחרונה בצעדים שנועדו לחסוך 12 מיליארד יורו עד שנת 2022, כמו גם יריבתה דיימלר שמחפשת אחר הפחתת עלויות. נזכיר כי השוק האירופאי צפוי לעמוד בלחץ בשנה הבאה עם כניסתן לתוקף של תקנות הדוקות יותר על פליטת דו תחמוצת הפחמן, בעוד שהזמנות כלי רכב חשמליים הן עדיין חלק זעיר מהמכירות.