נזכרים מאוחר: להתגרש בגיל 50 ולהמשיך הלאה
הגעתם לגיל 50, הילדים שלכם מתחילים לעזוב את הקן בזה אחר זה, ואתם מבינים פתאום את מה שהיה ידוע לכם שנים – אש התשוקה ביניכם כבתה. הגיעה העת לפנות איש איש לדרכו ולהמשיך הלאה בחייכם.
בגיל 50 החיים עוד ממשיכים ויש בהחלט מקום לפרק חדש בחייכם, שיתאים יותר לצרכים שלכם שהשתנו עם השנים. אך איך אפשר להמשיך הלאה? ומה חשוב לסגור לפני שממשיכים בדרככם החדשה?
גירושין בגיל השלישי
בשונה מגירושין בגילאים הצעירים, סביר להניח שהסוגיות בגיל מבוגר הן ייחודיות לגיל השלישי. סוגיית הילדים כבר מאחוריכם ואינה מהווה את עיקר המחלוקת. עיקר המחלוקת בגירושין בגיל השלישי הוא על אופן חלוקת הרכוש הרב שהספקתם לצבור יחד כזוג, ועל הרכוש שאתם מבקשים להותיר אחרי מותכם.
ככלל הרכוש המשותף לבני זוג הוא רכוש שנצבר יחד במהלך הנישואין, להוציא ירושות ומתנות, אלא אם בני הזוג הסכימו אחרת ביניהם בהסכם ממון תקף. יחד עם זאת, לאחר נישואין ממושכים סוגיית הרכוש הופכת להיות מורכבת יותר, ועולה הסבירות שתאלצו לחלק ביניכם גם רכוש שהבאתם מחוץ לנישואין כגון דירת מגורים ורכוש שקיבלתם בירושה ושיתפתם אותם עם בן הזוג במהלך הנישואין.
בנוסף, בגיל מבוגר ראוי לחשוב מה יקרה בעתיד כשלא תוכלו לדאוג לצרכים שלכם ולאן תגיע הירושה שלכם לאחר אריכות ימים. גירושין בגיל השלישי אין פירושם שבן הזוג לא ימשיך הלאה ולא ימצא זוגיות רומנטית חדשה. הבטיחו שהרכוש שלכם יגיע לילדים שלכם, ולא לילדים של בן הזוג החדש. אם ערכתם ייפוי כוח מתמשך לטובת בן הזוג או צוואות הדדיות, מהרו לבטל אותם ולערוך ייפוי כוח מתמשך חדש וצוואה חדשה.
- "הרגע שבו אתם מבינים: זה לא רק להיפרד, זה לקבוע איך ייראו החיים שלכם מכאן והלאה"
- הכתובת המשפטית שמחזירה סדר ושקט בתיקי משפחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמרו על טובת הילדים גם בגירושין בגיל מאוחר
אם יש לכם עדיין ילדים קטינים תדרשו להתייחס לסוגיה זו בהסכם הגירושין או בהליך המשפטי ולתת את הדעת על גילם. חלוקת זמני שהות בין ההורים לילדיהם המתבגרים תלויה גם ברצון הילדים, שכנראה מעדיפים לבלות את עיקר זמנם עם חבריהם. זמני שהות של ילדים בוגרים עם הוריהם יהיו נוקשים פחות ויאלצו אתכם לגלות גמישות רבה יותר.
אם הילדים שלכם בגרו ועזבו את הקן, סוגיית הילדים לא תהיה חלק מהליך הגירושין הרשמי ביניכם, אך שימו לב להמשיך לדאוג לטובתם גם אם זו אינה נכללת בהסדר המשפטי ביניכם. המנעו מלערב ילדים בפרטי הסכסוך ביניכם, גם אם הם כבר בוגרים ואף אם הם הורים בעצמם. אל תסיתו את הילדים כנגד ההורה השני ואל תיצרו אווירה משפחתית מתוחה בצל הגירושין.
איך מספרים לנכדים על הגירושין?
אם אתם כבר סבים לנכדים צעירים שימו לב שהגירושין שלכם עלולים להשפיע גם עליהם. אמנם לא תכנסו לסוגיות של משמורת על הנכדים שלכם, אך בפועל ארוחת החג כבר לא תהיה אותו דבר בשבילם.
ההורים של הנכדים הם שצריכים לתווך להם את המצב המשפחתי החדש של סבא וסבתא כפי שהם רואים לנכון, אך המשימה שלכם היא להקפיד להסביר לנכדים באופן בלתי אמצעי, שאתם עדיין אוהבים אותם ושהגירושין לא ישנו את האהבה שלכם כלפיהם.
בדיוק כמו עם הילדים שלכם, גם את הנכדים שלכם אין לשתף בפרטי הסכסוך בין סבא לסבתא, וככל שתשכילו לנהל את הגירושין ביניכם עם פחות מאבקים, כך הנכדים יפגעו פחות ממשבר הגירושין.
לעולם לא מאוחר מדי להתגרש
גירושין יכולים להתרחש בכל גיל. חשוב שלא להסתכל לאחור בטינה ולתהות מה היה יכול להיות אחרת אם הייתם בוחרים להתגרש בגיל צעיר יותר. הוקירו את החלקים הטובים שהיו בחיי המשפחה שלכם, ודאגו לשפר בהווה את החלקים שאינם מתאימים לכם עוד. כי אין זמן נכון יותר מההווה ולעולם לא מאוחר מדי להתגרש ולהמשיך הלאה.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
