רן עבודי, מנכ"ל אביאם טנסור מבית תדיראן: "ללא תקנות מסודרות של הרגולטור, רשת החשמל תיכנס לקיפאון"
המדינה הציבה לעצמה יעד לפיו עד שנת 2030 30% מהחשמל בישראל ייווצר באמצעות אנרגיות מתחדשות, כשיעד הביניים שנקבע לשנת 2025 הוא 20%. עם זאת, ככל שעובר הזמן שחקני משק החשמל השונים מבינים שההתקדמות אינה מספקת וצריך לזרז את האסדרה הרגולטורית של משק החשמל. בוועידת האנרגיה והכלכלה ה-7 של חברת כנס ישראל דנו בהזדמנויות והפתרונות בתחום
כשמדובר בשימוש במערכות אנרגיה מתחדשת לייצור חשמל ובהרחבת משק החשמל, ישראל עדיין נמצאת מאחור - במיוחד בהשוואה למדינות במערב אירופה. במסגרת פאנל שעסק בנושא של אגירת אנרגיה בוועידת האנרגיה והכלכלה ה-7 דנו מומחים שונים בהזדמנויות ובפתרונות ששוק האגירה מציע.
לדברי רן עבודי, מנכ"ל אביאם טנסור מבית תדיראן, שלקח חלק בפאנל: "יש כיום עיכוב במשלוחים של מערכות האגירה המגיעות מסין וזה מאט את הקצב של שרשרת האספקה ומונע מהשוק לפרוץ קדימה. אנחנו בתדיראן משנעים מדי שנה כ-10,000 מכולות וזה מאפשר לנו להעביר את הציוד לישראל בצורה המהירה ביותר ולהעניק ללקוחותינו את הציוד בזמן המבוקש. בנוסף, התכנון ההנדסי שאנחנו מבצעים למערכות האגירה חוסך באופן משמעותי עלויות ליזמים חדשים וקיימים במשק ייצור החשמל, מה שמאפשר להם, בניגוד לעבר, לרצות לסגור כמה שיותר עסקאות.
"אנחנו נמצאים במצב שבו ליזמים יש את האפשרות לייצר מאות מגה של חשמל אבל הם עדיין לא קיבלו אישור מחלק לטובת ביצוע. הרגולטור צריך לזרז את הגורמים המעכבים על מנת לסייע ליזמים להוביל את ההטמעה של מערכות אגירת אנרגיה סולארית".
עבודי התייחס בדבריו גם לחשיבות הרחבת רשת החשמל וההספקים לאור כניסה של אלפי רכבים חשמליים לישראל. לדבריו, "כיום אין תשתית מספקת לטעינה של מכוניות חשמליות. ללא תקנות מסודרות של הרגולטור, רשת החשמל תיכנס לקיפאון ויהיה לנו חוסר משמעותי בחשמל. לאחר האסדרה הראשונה והשנייה בתחום, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על העתיד."
- הליוס חותמת על חוזה אגירת חשמל של 100 מיליון שקל
- אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הכניסה המהירה של הרכבים החשמליים - כששיעור החדירה הכפיל את עצמו רק בשנה האחרונה - תביא אותנו למצב שבו לא יהיה הספק חשמל שיאפשר הטענה של כלל הרכבים החשמליים במשק. על מנת שלא נגיע לרגע האחרון באופן הזה, חשוב שנסיר את החסמים מראש ונערך למצב. כיום לא קיימות תקנות מסודרות בתחום ואנשים מתקינים עמדות טעינה ללא התחשבות במצב ההספק הקיים בבניין, מה שיביא אותנו בעתיד למצב שבו רשת החשמל תקרוס ובמצב קיצוני יותר, תיווצר פגיעה בחיי אדם."
"לאור המצב לעיל חשוב לשלב מערכות אגירה שיאפשרו הגדלת ההספק של רשת החשמל הקיימת או לנהל את הטעינה של רכבים חשמליים בצורה חכמה כך שתקטין את הספק החשמל שכל רכב יוכל לדרוש. אני קורא לרגולטור להסדיר את הנושא, לקבוע תקנות, להסיר חסמים ולעבוד בצורה מהירה על מנת שלא נגיע למצב קריטי שכזה. הגענו לעת שבה מאוד חשוב לנהל את משק החשמל בצורה כמה שיותר חכמה על מנת למנוע פגיעה באיכות החיים של כולנו בעתיד."
מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל
הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר. מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות.