רן עבודי, מנכ"ל אביאם טנסור מבית תדיראן: "ללא תקנות מסודרות של הרגולטור, רשת החשמל תיכנס לקיפאון"
המדינה הציבה לעצמה יעד לפיו עד שנת 2030 30% מהחשמל בישראל ייווצר באמצעות אנרגיות מתחדשות, כשיעד הביניים שנקבע לשנת 2025 הוא 20%. עם זאת, ככל שעובר הזמן שחקני משק החשמל השונים מבינים שההתקדמות אינה מספקת וצריך לזרז את האסדרה הרגולטורית של משק החשמל. בוועידת האנרגיה והכלכלה ה-7 של חברת כנס ישראל דנו בהזדמנויות והפתרונות בתחום
כשמדובר בשימוש במערכות אנרגיה מתחדשת לייצור חשמל ובהרחבת משק החשמל, ישראל עדיין נמצאת מאחור - במיוחד בהשוואה למדינות במערב אירופה. במסגרת פאנל שעסק בנושא של אגירת אנרגיה בוועידת האנרגיה והכלכלה ה-7 דנו מומחים שונים בהזדמנויות ובפתרונות ששוק האגירה מציע.
לדברי רן עבודי, מנכ"ל אביאם טנסור מבית תדיראן, שלקח חלק בפאנל: "יש כיום עיכוב במשלוחים של מערכות האגירה המגיעות מסין וזה מאט את הקצב של שרשרת האספקה ומונע מהשוק לפרוץ קדימה. אנחנו בתדיראן משנעים מדי שנה כ-10,000 מכולות וזה מאפשר לנו להעביר את הציוד לישראל בצורה המהירה ביותר ולהעניק ללקוחותינו את הציוד בזמן המבוקש. בנוסף, התכנון ההנדסי שאנחנו מבצעים למערכות האגירה חוסך באופן משמעותי עלויות ליזמים חדשים וקיימים במשק ייצור החשמל, מה שמאפשר להם, בניגוד לעבר, לרצות לסגור כמה שיותר עסקאות.
"אנחנו נמצאים במצב שבו ליזמים יש את האפשרות לייצר מאות מגה של חשמל אבל הם עדיין לא קיבלו אישור מחלק לטובת ביצוע. הרגולטור צריך לזרז את הגורמים המעכבים על מנת לסייע ליזמים להוביל את ההטמעה של מערכות אגירת אנרגיה סולארית".
עבודי התייחס בדבריו גם לחשיבות הרחבת רשת החשמל וההספקים לאור כניסה של אלפי רכבים חשמליים לישראל. לדבריו, "כיום אין תשתית מספקת לטעינה של מכוניות חשמליות. ללא תקנות מסודרות של הרגולטור, רשת החשמל תיכנס לקיפאון ויהיה לנו חוסר משמעותי בחשמל. לאחר האסדרה הראשונה והשנייה בתחום, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על העתיד."
- שנתיים של תשואת חסר: האם המדד הזה בדרך לסגור פערים?
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הכניסה המהירה של הרכבים החשמליים - כששיעור החדירה הכפיל את עצמו רק בשנה האחרונה - תביא אותנו למצב שבו לא יהיה הספק חשמל שיאפשר הטענה של כלל הרכבים החשמליים במשק. על מנת שלא נגיע לרגע האחרון באופן הזה, חשוב שנסיר את החסמים מראש ונערך למצב. כיום לא קיימות תקנות מסודרות בתחום ואנשים מתקינים עמדות טעינה ללא התחשבות במצב ההספק הקיים בבניין, מה שיביא אותנו בעתיד למצב שבו רשת החשמל תקרוס ובמצב קיצוני יותר, תיווצר פגיעה בחיי אדם."
"לאור המצב לעיל חשוב לשלב מערכות אגירה שיאפשרו הגדלת ההספק של רשת החשמל הקיימת או לנהל את הטעינה של רכבים חשמליים בצורה חכמה כך שתקטין את הספק החשמל שכל רכב יוכל לדרוש. אני קורא לרגולטור להסדיר את הנושא, לקבוע תקנות, להסיר חסמים ולעבוד בצורה מהירה על מנת שלא נגיע למצב קריטי שכזה. הגענו לעת שבה מאוד חשוב לנהל את משק החשמל בצורה כמה שיותר חכמה על מנת למנוע פגיעה באיכות החיים של כולנו בעתיד."
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
עו"ד רן רייכמן. צילום: יח"צ"הרגע שבו אתם מבינים: זה לא רק להיפרד, זה לקבוע איך ייראו החיים שלכם מכאן והלאה"
מה השלב הראשון בהליך גירושין, מאילו טעויות מומלץ להימנע, ואיך לבחור עורך דין שיעזור לכם לצלוח את הדבר על הצד הטוב ביותר - ראיון עם עו"ד רן רייכמן, מומחה לגירושין ודיני משפחה
גירושין הם לא עוד ויכוח זוגי שמסתיים בדלת נטרקת. זו החלטה שמעצבת מחדש את החיים: הילדים, הבית, החשבון בבנק וגם הביטחון האישי. בתוך סערת רגשות קל מאוד לקבל החלטות מהבטן, ולהתחרט עליהן שנים קדימה.
שוחחנו עם עו"ד רן רייכמן, העומד בראש אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה, הגירושין, הצוואות והירושות, כדי להבין איך נכנסים להליך גירושין בצורה חכמה.
"הדבר הראשון שאני עושה – זה לעצור את הסחרור"
שאלה: מה הדבר הראשון שאתה אומר למי שמגיע אליך וחושב להתגרש?
עו"ד רן רייכמן:
"מי שמגיע אליי בדרך כלל מוצף בכעס, פחד, עלבון, בלבול. אני לא מתחיל מתביעה, אני מתחיל משאלות: האם יש ילדים? מה מצב הדירה? איזה נכסים יש, איזה חובות?
- הכתובת המשפטית שמחזירה סדר ושקט בתיקי משפחה
- הפן הכלכלי בגירושין בהסכמה: איך חוסכים בעלויות – ועדיין יוצאים מרוצים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני שחושבים איך נפרדים חייבים להבין איפה עומדים. גירושין שמתחילים בהתקף רגשי יכולים להיגמר בנזק כלכלי ורגשי כבד."
למה בכלל צריך עורך דין גירושין אם "נפרדים יפה"?
