5 טכנולוגיות שכדאי להכיר
הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו בעשורים האחרונים, והיא לא מפסיקה להתקדם
קשה ביותר לעמוד כיום בקצב המסחרר של התפתחות הטכנולוגיה, אולם הפיתוחים הרבים בשנים האחרונות משפיעים בצורה משמעותית על חיי כולנו, ברוב המקרים- לטובה. אספנו עבורכם כמה פיתוחים טכנולוגיים אשר כדאי שכל אחד יכיר, גם אם אין לכם את הזמן להתעדכן בכל גרסה חדשה של אייפון אשר יוצאת לשוק.
הנה כמה טכנולוגיות אשר כדאי לכל אחד להכיר
- סטרימר המתחבר לאנדרואיד TV: שירותי הכבלים והלוויין אמנם אינם נחלת העבר, אולם בשנים האחרונות הם בהחלט לא השחקנים היחידים על המגרש. שירותי סטרימר, אשר מציעים צפייה בתכנים שונים באמצעות האינטרנט, הפכו לנפוצים ביותר ושינו את חוקי המשחק בכל הנוגע לשידורי תכני טלוויזיה. לאחרונה אנו חוזים בקפיצה נוספת בטכנולוגיה זו- סטרימר המתחבר לאנדרואיד TV, ומאפשר לנו ליהנות מתכני הטלוויזיה שלו בכל מקום, גם בנייד.
- אוזניה אלחוטית: האוזניות האלחוטיות של ימינו אינן האוזניות של לפני עשר שנים. מלבד השיפורים המשמעותיים בעיצוב ואיכות האוזניות, אנו יכולים ליהנות כיום גם משיפורים בפונקציות השונות. אוזניות אלחוטיות חכמות כיום מאפשרות ביצוע פעולות שונות כגון כתיבת תזכורות, ביצוע שיחות טלפון ואף התנעת הרכב או הדלקת המזגן הביתי ללא שימוש בטלפון או כל אמצעי אחר- אלא רק באמצעות דיבור עם האוזנייה.
- שעון חכם: שעונים חכמים הינם שדרוג מסוים של הסמארטפונים, והם מאפשרים לנו ליהנות ממגוון רחב של פונקציות הקיימות בנייד- גם בשעון. שעונים אלו מכילים כיום פיצ'רים רבים כגון קריאת הודעות, ביצוע שיחות, צילום וצפייה בתמונות ועוד, והיתרון המשמעותי ביותר שלהם הינו שהם מתקשרים עם הפלאפון החכם שלנו, כך ששני המכשירים נשארים מעודכנים בכל רגע.
- רמקולים חכמים: רמקולים חכמים הינם רמקולים אשר אינם רק מתקשרים עם מכשירים כגון הפלאפון או הטלוויזיה, אלא מאפשרים לנו לבצע מגוון רחב של פעולות נוספות כגון הזמנת מוצרים בחדרי מלון, כתיבת תזכורות בפלאפון, כיוון השעון המעורר ועוד. תחום זה עוד לא נפוץ ביותר לשימוש פרטי, אולם במלונות רבים ברחבי העולם משתמשים ברמקולים שכאלה לשם שיפור החוויה עבור האורחים.
- משקפי מציאות מוגברת: הצעקה האחרונה בתחום הגאדג'טים הינה ללא ספק משקפי מציאות מוגברת- משקפיים המאפשרים לשלב בין תמונת המציאות לבין פיצ'רים טכנולוגיים כגון צילום תמונות, עיצוב המראה של המציאות (מבחינת בהירות, צבע ועוד), פתיחת מפות ואף ביצוע שיחות וועידה ושלל פעולות נוספות.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
