רנו אוסטרל
צילום: ביזפורטל

רנו אוסטראל - קרוסאובר גדול ומרווח

אנחנו ממשיכים בסקירת כלי רכב והתאמתם לציי רכב, והפעם אנחנו עם הרנו אוסטראל.
יואב פולס |

המשך סקירת כלי רכב והתאמה שלהם גם לעולמות ציי הרכב.

ציי רכב מחזיקים ומציעים לעובדים כלי רכב שונים, חלקם בהתאם לדרג של העובד.  מכאן שיש גם מחזיקי רכב הזכאים לכלי רכב משודרגים ומפנקים, וכאן נכנס הרנו אוסטראל לתמונה.
 



ההיכרות האישית שלי עם האוסטראל התחילה לפני מספר חודשים בנסיעת הדגמה קצרה, וכבר אחרי כמה מטרים ברכב אתה יכול לומר בוודאות כי האוסטראל הוא רכב ברמה אחרת לחלוטין. מכאן ועד למבחן מסודר הדרך היתה קצרה.

/>
האוסטראל הוא C-SUV גדול ומרווח, עם בסיס גלגלים של 2.667 מטר, אבל שהנתון הזה לא יטעה אתכם, בזכות תכנון מתקדם תא הנוסעים של האוסטראל הוא מרווח מאוד, כאשר שורת המושבים מאחור נעה על מסילה לטובת הגדלת נפח ההטענה או הקטנתו והגדלת

המרווח הפנימי.

לאוסטראל מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 158 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ. המנוע הזה פותח בשיתוף עם מרצדס, ובדיוק את אותו המנוע ניתן למצוא גם בדגמים מסויימים של מרצדס.

תיבת ההילוכים רציפה וצריכת הדלק עומדת על מעל

16 ק"מ לליטר לפי היצרן. כשאני נהגתי ברכב בנסיגה מאוד אגרסיבית ולא מאפיינת, הצריכה היתה 12.3 ק"מ לליטר, ובנהיגה סופר חסכונית הצריכה נשקה ל 20 ק"מ לליטר. האמת בפועל היא באמצע, וניתן לצפות לצריכה של כ 14 / 15 ק"מ לליטר במציאות, כתלות בנהג.

הסיפור

הגדול של האוסטראל הוא תא הנוסעים המפנק, עם צג לוח מחוונים בגודל 12.3'' ומולטימדיה בגודל 9'', עם קישוריות מלאה כמקובל.

סביבת הנהג מתקדמת ומפנקת כמו שהצרפתים יודעים לעשות. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 555 ליטר או 673 ליטר אם מסיטים את המושבים

קיראו עוד ב"סקירת רכבי חברה"

קדימה. אם מקפלים את המושבים נפח ההטענה עומד על לא פחות מ 1761 ליטר.

המחיר של האוסטראל עומד על 177,990 ובהתאם שווי השימוש שלו כ 4400 ₪. האוסטראל לא מיועד לכל אחד, וכאמור מדובר ברכב גדול ומפנק המתאים לדרגים בכירים.

לסיכום,

הקריטריונים עליהם כתבנו, מחיר, צריכת דלק, שווי שימוש, התאמה לצרכים ואמינות, מקבלים משקל שונה בכל ארגון ובכל סגמנט. בתחום מחיר הליסינג, האוסטראל מוצע במחירים אטרקטיביים, ושווה לבקש הצעת מחיר מספקי הליסינג שלכם. בסעיף צריכת הדלק צובר האוסטראל נקודות זכות רבות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ניסאן גו׳ק היברדי
צילום: ביזפורטל

סקירת רכבי חברה ניסאן ג'וק הייברדי

אחרי שסקרנו את המשתנים השונים בעסקת ליסינג, הפעם נתחיל בבחינת כלי רכב ספציפיים ומידת התאמתם לעולמות ציי הרכב והליסינג, והראשון הוא הניסאן ג'וק הקרוסאובר היברידי המעוצב של ניסאן. 
יואב פולס |

הפעם נסקור את הניסאן ג'וק החדש ואת ההתאמה לעולמות ציי הרכב. את הניסאן ג'וק כבר סקרנו במבחן שערכנו בביזפורטל לרכב, אולם נקודת המבט היתה של לקוח פרטי.  

ראשית, נמקם אותו בסגמנט המתאים לו. הדגם העדכני של הג'וק נושק לקטגוריה ה C-Suv עם בסיס גלגלים של 2.636 מטר, מה שמביא איתו מרווח פנימי ראוי למשפחה צעירה, יחד עם העיצוב הייחודי של הניסאן ג'וק. מערכת הנעה של הג'וק היא היברידית מלאה עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי הנעזר בסוללה בקיבולת 1.25Kwh והספק משולב של 143 כ"ס. תיבת ההילוכים של הניסאן ג'וק היא אוטומטית כמובן אבל חדשנית מאוד. למנוע הבנזין יש ארבעה הילוכים + N ואילו למנוע החשמלי יש שני הילוכים + N. בפועל יש למחשב הרכב יכולת לבחור בין 15 יחסי העברה שונים, והכל למען יעילות אנרגטית וצריכת דלק מינימלית. תיבת ההילוכים של הניסאן ג'וק יודעת לסנכרן בין ההילוכים כך שהחלפת ההילוכים שקופה לנהג והתחושה היא של תיבה רציפה, ומכוונת לחסכון בצריכת דלק. צריכת הדלק הרשמית של הג'וק ההיברידי עומדת על 4.8 ליטר ל 100 ק"מ בתקן WLTP, 20.8 ק"מ לליטר. צריכת הדלק בפועל, כמעט לא משנה כמה אגרסיבי תנהגו, אתם תעברו בקלות את ה 15 ק"מ לליטר, ואילו בנסיעה רגועה וחסכונית הצלחתי לקבל מהג'וק 24.9 ק"מ לליטר וזו כבר צריכה חסכונית מאוד. נסיעה רגילה בהחלט תביא אתכם לצריכה באיזור ה 18-19 ק"מ לליטר. במבחן צריכת הדלק הג'וק מקבלת נקודות זכות רבות. בתחום הבטיחות הג'וק קיבלה אביזרי בטיחות אקטיבית מתקדמים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, אבל היא עדיין חסרה בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת או בלימה בנסיעה לאחור. אבל נושא נוסף שאני רוצה להתעכב עליו וזה נוחות ואיבזור – מושב הנהג היה אחד הנוחים עליהם ישבתי. המושב רך מעט במגע ראשוני ואז מוצק ומחזיק את הנהג היטב, וכמי שסובל מכאבי גב קשים, הוא היה אחד הנוחים והנעימים. העידכונים הגדולים הם בתא הנוסעים, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' עם עברית מלאה וטובה, וכך גם מתגי השליטה על ההגה שברורים ונוחים, וההפעלה אינטואיטיבית מאוד. מסך מולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו (עם כבל נתונים)ואפל קארפליי (אלחוטי). בניסן השאירו מתגי בקרה פיזיים למערכת המיזוג, נוח ושימושי. מוט הילוכים אמיתי עם מתג קטן למצב e-pedal לבלימה רגנרטיבית חזקה יותר שמאחזרת חשמל חזרה לסוללה. הניסאן נבחן כאשר הושק הדגם גם ב EuroNcap  וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. מחיר 158,990 ₪ דבר שגוזר שווי שימוש של כ 3400 ₪, זול משמעותית מהמתחרות ההיברידיות.   לסיכום, קרוסאובר מעוצב, מרווח, היברידי וחסכוני שנהנה מהטבה בשווי שימוש, ומספק מענה ראוי לאותם קריטריונים חשובים, כשלכם נותר רק לוודא שהרכב הולם את צרכי המשתמש.