
רנו אוסטראל - קרוסאובר גדול ומרווח
המשך סקירת כלי רכב והתאמה שלהם גם לעולמות ציי הרכב.
ציי רכב מחזיקים ומציעים לעובדים כלי רכב שונים, חלקם בהתאם לדרג של העובד. מכאן שיש גם מחזיקי רכב הזכאים לכלי רכב משודרגים ומפנקים, וכאן נכנס הרנו אוסטראל לתמונה.
ההיכרות האישית שלי עם האוסטראל התחילה לפני מספר חודשים בנסיעת הדגמה קצרה, וכבר אחרי כמה מטרים ברכב אתה יכול לומר בוודאות כי האוסטראל הוא רכב ברמה אחרת לחלוטין. מכאן ועד למבחן מסודר הדרך היתה קצרה.
האוסטראל הוא C-SUV גדול ומרווח, עם בסיס גלגלים של 2.667 מטר, אבל שהנתון הזה לא יטעה אתכם, בזכות תכנון מתקדם תא הנוסעים של האוסטראל הוא מרווח מאוד, כאשר שורת המושבים מאחור נעה על מסילה לטובת הגדלת נפח ההטענה או הקטנתו והגדלת המרווח הפנימי.
לאוסטראל מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 158 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ. המנוע הזה פותח בשיתוף עם מרצדס, ובדיוק את אותו המנוע ניתן למצוא גם בדגמים מסויימים של מרצדס.
תיבת ההילוכים רציפה וצריכת הדלק עומדת על מעל 16 ק"מ לליטר לפי היצרן. כשאני נהגתי ברכב בנסיגה מאוד אגרסיבית ולא מאפיינת, הצריכה היתה 12.3 ק"מ לליטר, ובנהיגה סופר חסכונית הצריכה נשקה ל 20 ק"מ לליטר. האמת בפועל היא באמצע, וניתן לצפות לצריכה של כ 14 / 15 ק"מ לליטר במציאות, כתלות בנהג.
הסיפור הגדול של האוסטראל הוא תא הנוסעים המפנק, עם צג לוח מחוונים בגודל 12.3'' ומולטימדיה בגודל 9'', עם קישוריות מלאה כמקובל.
סביבת הנהג מתקדמת ומפנקת כמו שהצרפתים יודעים לעשות. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 555 ליטר או 673 ליטר אם מסיטים את המושבים קדימה. אם מקפלים את המושבים נפח ההטענה עומד על לא פחות מ 1761 ליטר.
המחיר של האוסטראל עומד על 177,990 ובהתאם שווי השימוש שלו כ 4400 ₪. האוסטראל לא מיועד לכל אחד, וכאמור מדובר ברכב גדול ומפנק המתאים לדרגים בכירים.
לסיכום,
הקריטריונים עליהם כתבנו, מחיר, צריכת דלק, שווי שימוש, התאמה לצרכים ואמינות, מקבלים משקל שונה בכל ארגון ובכל סגמנט. בתחום מחיר הליסינג, האוסטראל מוצע במחירים אטרקטיביים, ושווה לבקש הצעת מחיר מספקי הליסינג שלכם. בסעיף צריכת הדלק צובר האוסטראל נקודות זכות רבות הודות לחסכון יחסי בהשוואה למתחרים ולמימדים. שווי השימוש הוא כפי שציינו והוא עומד על כ 4400 ₪. האוסטראל הוא רכב גדול ומרווח, ויאכלס בקלות משפחה עם שלושה ילדים בגילאים שונים. גם בתחום האמינות נהנה האוסטראל ממוניטין טוב שצבר עד היום מאז החל השיווק בישראל.

חשמלית מפתיעה EVEASY
ה EVEASY הוא רכב משפחתי חשמלי שהושק בישראל בתחילת 2023, ואיכשהו המהפיכה החשמלית שעובר שוק הרכב הישראלי פסחה עליו, עם קצת פחות מ 1000 יחידות שעלו על כבישי ארץ הקודש מאז ההשקה. ה EVEASY הוא רכב חשמלי המיוצר על ידי רנו באמצעות חברה בת של רנו Mobilize שהיא שת"פ של רנו וחברת Jiangling Motors Corporation Group . הרקע של הרכב משמעותי על מנת להבין שלא מדובר בעוד יצרן סיני שייצר עד היום מכונות כביסה, והחליט להיכנס לתחום הרכב הפרטי.
ה EVEASY הוא רכב סדאן חשמלי, עם מימדים של משפחתית סטנדרטית, כלומר אורך כולל של 4.67 מטר, ובסיס גלגלים נדיב של 2.75 מטר, כחמישה ס"מ יותר מהמקובל בסגמנט.
את העיצוב של ה EVEASY אפשר לאהוב או שלא, וגם אם לא מדובר במשהו פורץ דרך הרכב בסה"כ נאה. הקווים מחודדים, יחידות תאורה ראשיות בצורת F , חישוקי 17'', ויחידות תאורה אחוריות משולבות פסי לד, בצורת T. עוד ניתן להבחין מאחור במעין ספויילר מובנה כחלק מדלת תא המטען.
פנים הרכב מקורי, אם כי ניתן היה לוותר על חלק מהגימיקים. מול הנהג צג לוח מחוונים 10.25'' ובהמשכו לצד ימין צג מולטמדיה בגודל 12.3'' (כמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) שנראים כיחידה אחת. פחות אהבתי את עיצוב החיווים השונים בלוח המחוונים, וניכר היה שמעצבי הממשק ניסו לייצר משהו שונה ומקורי. אישית, תנו לי מד מהירות גדול, חיווי לטעינה וטווח, וכל היתר הוא בונוס, רק שלא יפריע. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג גדולים ושימושיים, וקונסולה צפה עם פקדים פיזיים למיזוג (מצוין) ידית הילוכים, מנוף חשמלי קטן למעצור היד, בורר מצבי נהיגה מימין למוט ההילוכים, תא קטן פתוח ותא גדול סגור בין הנהג לנוסע. זוכרים את ה'קונסולה צפה'? את מתחתיה תא גדול פתוח לחפצים.