"הלקוח הגדול התקשר. הייתי בטוח שהוא רוצה לדבר על הכסף, אבל הוא רק התעניין בשלומי אחרי המילואים"

זיו וולף | (6)
נושאים בכתבה סוכן ביטוח פרישה

צילום: שרון בר לב

צילום: שרון בר לב

שם: בן דוניץ 

תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני ומתכנן פרישה

מקום מגורים: קרית ביאליק 

מצב משפחתי: נשוי + 2 

השכלה אקדמית: תואר ראשון בכלכלה, סוכן ביטוח פנסיוני, תכנון פרישה. 

ניסיון תעסוקתי: בעבר כלכלן ראשי קופת גמל; מתכנן פרישה של ארגונים; מרצה במכללות מקצועיות; כמעט עשור בתחום

בן דוניץ יודע כבר מגיל צעיר שאין קיצורי דרך בחיים, ומאמין שניהול השקעות זה ריצה למרחקים ארוכים, שבה לפעמים מאיצים ולפעמים מאטים. בראיון לביזפורטל הוא מספר מה משך אותו אל שוק ההון כבר מגיל צעיר, מה הלקוחות שואלים אותו הכי הרבה ומה הוא מאחל בעתיד לעצמו ולכולנו.

צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יותם 24/08/2024 20:56
    הגב לתגובה זו
    תורם למדינתו להבדיל מהמשתמטים החרדים הבזויים
  • דנינו 03/09/2024 23:16
    הגב לתגובה זו
    לא תורם לחדות עם ישרל
  • 4.
    אנג'לה 21/08/2024 20:30
    הגב לתגובה זו
    בנוסף לקריירה, גם משרת במילואים, להבדיל מהפרזיטים החרדים הנתעבים.
  • 3.
    כן ירבו 20/08/2024 23:17
    הגב לתגובה זו
    מקצועי ועל הכיפאק
  • 2.
    ד.א 20/08/2024 22:00
    הגב לתגובה זו
    הכי מקצוען שיש , מומלץ בחום ??
  • 1.
    ואו מקצוען ! (ל"ת)
    רחלי 19/08/2024 21:31
    הגב לתגובה זו
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".