תאגיד השידור כאן
צילום: אלכסנדר כץ

תאגיד כאן מאשר לבעלי עסקים לשדר את משחקי המונדיאל

אחרי המלחמות שהתנהלו מול בעלי זכויות שידור פרטיים שאף גלשו לתביעות, התאגיד יאפשר לבעלי מסעדות ופאבים לשדר משחקים – בתנאי שלא יגבו דמי כניסה, ושיפרסמו שלט עם לוגו של כאן 11
אלכסנדר כץ |

אחרי יותר מעשור של התנצחויות בין בעלי זכויות שידור לבין בעלי מסעדות ופאבים, תאגיד השידור הציבורי פותר את הקונפליקט הזה – בכל הנוגע לשידור משחקי המונדיאל שיתקיים בנובמבר בקטאר. תאגיד כאן יאשר לבעלי עסקים לשדר את המשחקים ללא תמורה, בתנאי שיציבו שלט בכניסה למקום ההקרנה עליו מופיע לוגו של ערוץ כאן 11. 

התאגיד רכש את זכויות השידור של המונדיאל בכ-30 מיליון שקלים. שמונה משחקים מהם הוא מכר לרשת 13 ולחברת שידורי הספורט צ'רלטון בכמה מיליוני שקלים, בהם המפגש הטעון בין ארה"ב לאיראן, ארגנטינה נגד פולין וברזיל נגד קמרון.

לאורך השנים, בעלי זכויות שידור פרטיים, כגון צ'רלטון וערוץ הספורט, נאבקו בבעלי מסעדות ופאבים, שרצו ואף שידרו משחקים. בין היתר נדרשו מראש לשלם עשרות אלפי שקלים עבור זכויות השידור, או לאחר השידור קיבלו איומים בתביעות, וזאת לאחר תיעוד שהתקבל מחוקרים פרטיים שאותם בעלי זכויות שכרו. 

ואולם תאגיד השידור כאן הוא ציבורי, ונסמך על כסף ציבורי כאשר מתקציב ההפקות שלו מוקצה כ-15 מיליון שקלים בשנה עבור שידורי ספורט, ולכן גמיש יותר בכל הנוגע להתנהלותו מול בעלי עסקים פרטיים. 

כחלק מהתנאים שמציב התאגיד לבעלי העסקים תמורת הזכות להקרין בחינם את המשחקים, נאסר עליהם לגבות דמי כניסה למקום ההקרנה, והם יאלצו לשלוח צילום של הכרזה המזמינה את הלקוחות לצפות במשחקים, עליה כאמור מופיע הלוגו של ערוץ כאן 11. 

בעלי עסקים שירצו לקיים הקרנה מסחרית, כלומר עם גביית כסף מהלקוחות עבור ההקרנה, יצטרכו לשלם לקל אישור מפיפ"א ומהתאגיד, ולשלם דמי רישיון מיוחד לפיפ"א, בסכומים שמגיעים עד ל-14 אלף דולר, תלוי במספר המשתתפים באותה הקרנה מסחרית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.